Zombiekatastrofen görs till en trevligare upplevelse på PS3 och Xbox 360.

Windows-versionen av #Dead Island uppdaterades för dryga två veckor sedan, och nu står också konsolversionerna på tur att få njuta av samma behandling. Höjt level-tak, balansändringar och en knippe buggfixar står på menyn, exakt vilka läser du i ändringslistan nedan.

PS3-patchen ska enligt uppgift finnas ute när du läser detta och Xbox 360-versionen ska enligt uppgift behandlas vid tvåtiden i dag.

Klicka för mer information

Gameplay improvements- Level cap raised to 60
- New blueprints for weapon mods added
- Infected damage reduced
- Infected no longer interrupt player attacks
- A series of improvements to subsequent playthroughs implemented: quest XP rewards adjusted
- XP rewards for challenges adjusted
in subsequent playthroughs XP is awarded for all quests completed in co-op
- Purna's ammo carrying capacity increased by 50%
- Character state from a save game can now be loaded when using the Start from Chapter option
- New balancing option added: enemy levels can now be adjusted independently for each co-op player
- Players respawn with more health
- Picklock skill level required to open a lock is now clearly indicated
- Improved rewards in weapon crates
- All weapon crates now contain rewards
- Kick ability balanced, now requires stamina
- Items can now be picked up instantly; this is reflected in adjusted animations

Fixes and interface improvements
- Fix: players are no longer left without a weapon after dropping the equipped item and healing with a medkit.
- Fix: equipped items no longer swap mysteriously after drinking an energy drink
- Tweak: healing with medkits from inventory works better, makes smarter choices of medkits
- Fix: loot from dead enemies is now always identical for all co-op players
- Fix: Purna no longer finishes her Fury with fists equipped
- Fix: map tracking after death
- Fix: zone info in the quarantine zone (City of Moresby)
- Tweak: respawn point selection is now smarter

General
- Improved stability and network performance in co-op
- Quest and reward fixes implemented

Oftast får pcn patchar före konsollerna iom att Ms och Sony alltid testar patchar innan de släpper dem över sina tjänster. Dessa tester kan ta upp emot tre veckor ibland. Visst testas patcharna för pc-marknaden också men som jag föstått det görs det int... 10/11 Items can now be picked up instantly; this is reflected in adjusted animations Gjorde mig glad 10/11 Det enda man behöver för att spelet skall funka oändligt bra är Dead island helper. En configtool man kan ladda ned ifrån steamforumet. Den fixar det mesta =) Väntar ännu på det DLC jag betalat för, som skulle varit ute för oändligt länge sedan :( 10/11 bero väl på vilken hårdvara man sitter på? vem säger att pcn alltid få tillgång till patchar först? och det är ingen större skillnad, du få bättre upplevelse framför en 50-60tum tv enligt mig. 10/11 "Allt detta konsol vs. PC snack" tråden passar nog bättre. 10/11 Ännu en anledning mindre att äga en konsol. 09/11 Spelet är absolut värt att köpas. Riktigt bra spel. Finns ju saker de kunde förbättrat. Men ändå. 09/11 Jag älskar att modda! Framförallt spel! Kan man designa EGNA vapen med verktygen? Men kanske ska skaffa detta när det är på rea eller något. 09/11 De kanske ska släppa en färdigt spel nästa gång och inte stressa ut det innan alla höstens gigantsläpp! 09/11 Mycket mer värt till PC än till 360 iallfall, förutom bättre prestanda och bättre grafik på dator så får PC'n som bekant tillgång till patchar först och det finns dessutom moddar (http://www.dead-island.com/forums/dead-island-mods/2714-dead-island-plus-... 09/11
Skicka en rättelse