Fastän Call of Duty: Black Ops II utlovar en "visuell överhalning" så är det samma spelmotor som används återigen, och som använts sedan 2005 års Call of Duty 2.

Höstens storspel #Call of Duty: Black Ops II utlovar en grafisk överhalning modell större jämfört med föregångarna, men trots detta bygger spelet på samma spelmotor som använts ända sedan 2005 års #Call of Duty 2. Men enligt utvecklarna #Treyarch behövs ingen helt ny motor för att göra spelets grafik snyggare – de tycker att Id Tech 3-motorn håller än.

– Folk frågar mig alltid "är det här en ny motor"? Jag liknar det vid människor som bor i ett äldre hus som blivit omgjort. Bara för att du gör om huset och får det att se nytt ut eller ger det ett nytt kök, så tar du inte sönder grunden, eller något av stommen. Du kanske till och med är så hardcore att du byter ut rören, och vi kommer göra det, som en analogi, säger Treyarch-bossen Mark Lamia.

– Det är en enorm förenkling, men det är ett sätt att säga det på. Det finns fortfarande mycket bra i den här stommen som vi inte skulle vilja bli av med, och det kommer vi inte heller. Vi ser till att komma framåt på de områden som stödjer vår speldesign.

Håller du med Treyarch-chefen om att Call of Duty-serien inte är i behov av en ny spelmotor?

Bilden: snyggt nog för CoD-lirarna?

Skicka en rättelse