Tanken var att #State of Decay-materialet Breakdown skulle släppas som digital nedladdning i slutet av oktober. Något gick dock snett och så blev inte fallet, utan istället får vi hålla ut till den 29 november som är tilläggets officiella släppdatum. Det släpps till både Xbox 360 och pc via Steam, och kostar cirka 47 kronor.

Expansionen inriktar sig på spelets sandlådeaspekter och innehåller mindre handling och mer långsiktig överlevnad. Som vi ser i filmen nedan innehåller den även nya överlevare, högre svårighetsgrad och fler vapen.

Det har du naturligtvis rätt att tycka. Jag kan däremot inte hålla med dig när det är sådan milsvid skillnad i storlek, omfång, moddningsmöjligheter och oskriptat gameplay i DayZ. 18/11 Jag vill inte ha allt serverat som du verkar tro fritt av min kommentar. Jag påpekande endast att dayz är det men jag tycker inte state of decay är repetivt alls. 18/11 Hur kan det bli repetativt? Men vill man ha all serverat och inte har någon egen fantasi så.. 18/11 Sitter med State of decay just nu och har inte klarat huvudkampanjen än. Kort sagt så gillar jag det skarpt. Tanken på att skapa sitt eget lilla krypin i en zombiefierad lite värld är ju toppen! Förhoppningsvis är detta bara den första av många tillägg.... 18/11 Har varit med om många häpnadsväckande moment i dayz som etsat sig fast i skallen mycket djupare än en majoritet av alla singleplayer spel som ändå har bra story för dom varit så förbannat awesome och dayz är ett spel som skulle kunna ge mig en hjärt... 17/11 Så vitt jag vet händer inte samma sak hela tiden på samma plats heller i state of decay inom fiende delen utan dom kan komma från olika håll slumpmässigt med. Online eller ej spelar ingen roll, och vad jag har hört och läst så även om du stänger ner spe... 16/11 Jo, det sägs mkt om mkt, brister som ska bli patchade osv, men det är ingen garanti för att det någonsin blir av. Nu verkar det ju iofs så, så det kanske blir till att öppna plånboken;) 16/11 tycker state of decay är alldeles för opolerat, för opolerat för att börja med dlcs, finns inget mer irriterande än utvecklare som släpper tillägg innan spelet känns "färdigt". 16/11 Varför ska jag gnälla om DayZ i en artikel som handlar om "State of Decay"? Det spelet har säkert sina irritationsmoment precis som många andra spel. 16/11 Men DayZ är ju online, vilket tillför slumpmässiga spänningsmoment. Jag tycker de första tio timmarna av State of Decay är grymma. Sedan avtar det en del. Men tio timmar är inte fy skam ändå. 16/11
Skicka en rättelse