#Battlefield 4 har haft en långt ifrån felfri lansering. Vissa format, som Playstation 3 och Xbox 360, har inte haft några större bekymmer. Däremot har många pc-spelare tvingat sig igenom flertalet krascher och andra tråkigheter –som av allt att döma även gäller Playstation 4-versionen som släppts i Nordamerika. Men än finns det hopp, för #Dice meddelar att de jobbar aktivt med att lösa alla problem.

– Att åtgärda lanseringsproblemen är vår största prioritet. Faktum är att vi är så seriösa att hela teamet jobbar på att stabilisera spelet, och vi kommer inte gå vidare till andra projekt förrän vi är säkra på att Battlefield 4 möter – och överträffar – era förväntningar. Det är rätt sak att göra, meddelar Karl Magnus Troedsson via Battlefield-bloggen.

Som plåster på såren bjuder de på dubbla erfarenhetspoäng för alla multiplayer-matcher man genomför mellan 28 november till 5 december. Den sista dagen får alla spelare som loggar in i multiplayer-läget ett sikte för M1911-pistolen, som har 3x zoom och tidigare endast kunde användas av anställda hos Dice.

Gött att dom flyttade på premium dubbel xp,n me 2 helger i rad med dubbelt blir najs 29/11 Om jag som ombud glömmer att åberopa en viktig sak, som är helt uppenbar, som sedan leder till att du får betala miljoner i skadestånd fastän det inte var ditt fel ska jag hälsa dig att du kan göra ett eget svaromål nästa gång eller hålla tyst. Utan en... 28/11 Ännu någon som borde ta och skapa sig en bättre produkt eller hålla tyst. 27/11 Senaste från DICE - http://battlelog.battlefield.com/bf4/news/view/2955063410950696095/1/ We continue to work hard to further increase the stability of Battlefield 4, and if you have yet to hear about our Battlefield 4 Player Appreciation program head... 26/11 "Vissa format, som Playstation 3 och Xbox 360, har inte haft några större bekymmer" Är ni allvarliga? När man lirar PS3-versionen kan spelet krascha. Det har hänt mig och mina vänner flera gånger än vad jag skulle vilja kalla inte några större bekymmer! 25/11 Kanske är en opoppis åsikt, men jag gillar det dom gör på forumen. Dvs skriver in i reglerna att trådar måste vara konstruktiva. Som kodare själv så skulle jag inte vilja ha DICEs position, även om launchen hade varit närapå fläckfri. Sällan man ser såd... 25/11 Dock gäller det också för företaget att planera ordentligt. DICE visste med säkerhet att dom inte skulle släppa ett färdigt spel vid release. Ändå valde dom att ha en kort utvecklings cykel samt ösa på med påtok för mycket manskap. Det dränerar budgeten... 25/11 Extra XP är inte värt någonting. Om det hade varit roligare om jag kunde låsa upp saker snabbare så hade spelet varit designat att ge dig saker snabbare. Dessutom är det någonting som inte kostar Dice/EA någonting. Pistolen är väl något men användningen... 25/11 Kanske var lite luddigt skrivet, men i klartext så menade jag att en tajt deadline inte går ihop med perfektion. Teamet på DICE vill göra så mycket som möjligt med sitt spel för att göra det till deras bästa, medan EA vill få ut spelet så snabbt som möj... 25/11 Jag tror DICE får mindre att säga till om när EA är bakom spakarna, sen att det släpps ett "halvfärdigt" spel beror inte på inkompetens utan just för att konkurrensen tvingar fram deadlines. Ett företag som DICE kan väl inte medvetet släppa ett så buggi... 25/11
Skicka en rättelse