I början av månaden släppte AMD sin Mantle-teknik som förbättrar prestandan i #Battlefield 4 med upp till 45% jämfört med DirectX 11. Under dagen har #Dice uppdaterat spelet med en rad förbättringar som i många fall påverkar just Mantle. Bland annat har de tätat en minnesläcka och styrt upp bilduppdateringen. Saxat från Battlelog:

[list]

[*]Fix for a crash that would occur when activating full screen in portrait mode
[*]Fix for stuttering that could appear during video sequences on multi-GPU PCs
[*]Fix for a memory system leak that could cause stalls, which would result in frames taking longer to process
[*]Reduced the amount of stalls that occurred when running with high graphics setting that require more GPU memory than is currently available
[*]Fixed screenshots on multi-GPU PC

[/list]

Utöver förbättringar med Mantle har de jobbat med allmän stabilitet i spelet och åtgärdat en rad buggar. Läs patch notes för att få koll på läget. Vill du veta mer om hur Mantle fungerar är det bara att läsa vår sammanfattning, där du även ser resultatet av tre hårdvarutester som utförts av Dice.

Via Sweclockers.