Dean Hall förklarar vad det innebär för spelets framtid.

De flesta vet att #Dayz började som en modifikation till #Arma 2 men när spelet skulle bli fristående var det många som blev förvånade över att #Bohemia Interactive inte valde spelmotorn bakom #Arma 3. Istället blev det spinoffen #Take on Helicopters som fick ligga till grund för spelet men det kommer att ändras.

I intervju med Dean Hall från E3 förklarar han varför de valt att istället gå över till företagets nya plattform, kallad Infusion Engine, och inte Arma 3-motsvarigheten. Hall menar att behovet för Dayz är ganska annorlunda gentemot soldatsimulatorn och att man i och med bytet bland annat kommer att kunna rendera dynamiskt ljus.

Så du sitter och tror alla lever på soc? soc är det sista jag vill leva på,jag utbildar mig till golvläggare vilket jag är klar snart med om någon månad och har stor chans att få börja inom det med sen. Jag lever på csn för tillfället och vem är du att... 06/07 Hördu herr amatörpsykolog, jag har problem med spel som inte lever upp till min egen "minsta standard". Det finns buggar (eller features om det hade varit BF-serien) som är så horribla att spelupplevelsen helt förstörs och därför spelar i alla fall inte... 06/07 06/07 Zombies går och har alltid gått rakt igenom väggar både i standalone och i modden, det är en bug som inte går att missa om man har spelat DayZ. 06/07 Vilken bug pratar du om och verkar som du har problem med tempramentet 06/07 Väntar fortfarande på att de ska fixa "gå igenom väggar" problemet. Har valt bort DayZ tills den "oförlåtliga buggen" är åtgärdad eftersom det skulle bli en alt+f4 och avinstall första gången jag såg det ingame annars... 05/07 Åh fan, snart dags o prova det igen kanske, om sisådär 3 månder till :) Tack för länk! 05/07 Kikade, det var 23e April. Så ungefär 2.5 månader sen. http://www.pcgamer.com/2014/04/23/dayz-update-adds-new-village-and-bow-crafting-recipe-removes-mouse-acceleration/?ns_campaign=article-feed&ns_mchannel=ref&ns_source=steam&ns_linkname=0&ns_fee=0 04/07 Nej, han skulle sluta på Bohemia och flytta hem till Nya Zealand när han slutfört utvecklingen av DayZ. Jag har för mig att han tog jobbet i Tjeckien för att det var så svårt att få jobb inom spelutveckling i hemlandet. Med DayZ's framgång på sitt CV... 04/07 Hur länge sedan var det? Sist jag spelade var för tre månader sen. 04/07
Skicka en rättelse