Stunlock är en teknik som förekommer i mobas och mmo-spel, som går ut på att med diverse förmågor få motståndaren att tappa kontrollen över sin karaktär. Ofta genom att kedja ihop olika attacker och samarbeta med lagkamrater.

I #Heroes of the Storm är detta en viktigt beståndsdel, men #Blizzard anser att användandet av stun- och root-förmågor är för kraftfullt på högre nivåer. Därför kommer flertalet sådana förmågor att försämras genom att tiden som effekten är aktiv reduceras. Så här kommenterar Blizzard tilltaget:

"We’ve received a lot of feedback from players regarding the popular strategy of chaining movement impairing effects, like Stuns and Roots, on an enemy Hero. While we want this to be a viable way to play, we feel it’s currently too prominent and powerful at higher levels of play. As a result, we are reducing the duration of many of these effects in the game. In scenarios where this change nerfs a character we don’t otherwise want to nerf, we’re coupling it with a buff to help offset the difference. While this change hasn’t reduced all the effects that might make you lose control of your Hero, we feel these are some of the more egregious ones. As always, we will make further changes if necessary."

Patchen är ute på Public Test Realm och kommer appliceras på de riktiga servrarna nästa vecka. Läs mer om innehållet i ett blogginlägg och patch notes.

Du kanske har en spelnyhet du vill tipsa redaktionen och oss andra om? 16/05 Du bör läsa mer noggrant innan du kommenterar. 16/05 Coolt, vi kommer nu alltså få se nyheter om minsta ändring som sker i varje moba-spel, eller är det bara HoTS som får denna ära? 16/05 Well... Har ni sett de nya förändringarna till Arthas och Anub'arak? De kommer kunna tanka spells for days. Speciellt Arthas som ska få en anti-magic shield. Jag tror den nya metan kommer att röra sig mot rots. Arthas förändringar kommer göra honom rikt... 16/05 Jag ser hellre att de kortar ner stuns med .25 istället för att lägga till diminishing return. Tank heroes är redan dåliga nog utan att man ska behöva nerfa deras utility ner i grunden. 16/05 Jag föredrar det, en bra designfilosofi är att något ska vara kul att spela och kul att spela mot. Om man är den som blir utsatt för stunlock så kan man ju lika gärna gå och koka en kopp kaffe vilket antagligen betyder att man inte har så kul i spelet.... 16/05 Really bliz? Så nu blir det Poke/damage meta istället då stuns kommer vara halvt värdelösa? Nice.... 16/05 Olika klasser/spelare = olika attacker/stuns. Ifall 5 koordinerade spelare sätter i system att alltid välja och specca karaktärer med stuns och därigenom äga alla matcher (eller överdrivet många) så förstår jag att Blizzard gör något åt det. De brukar... 16/05 "Ofta genom att kedja ihop olika attacker" 16/05 FZ skrev 'kedja ihop olika attacker', man kan inte kedja ihop en enstaka attack... 16/05
Skicka en rättelse