Allt för att göra det lättare för teamet att balansera vapen i framtiden.

Vapenbalansering har varit ett hett debatterat ämne ända sen Bungies rymdpangare Destiny släpptes. I det första spelet kunde exakt samma vapen ha olika stats och därmed fanns det alltid en chans att få ett likadant fast bättre. Det systemet har dock visat sig vara problematiskt. I en intervju med Mashable berättar Destinys director Luke Smith att alla slumpmässiga faktorer tagits bort i uppföljaren.

There aren't random rolls on weapons anymore. Better Devils is a Crucible hand cannon [in Destiny 2], and what it has on it is what it has on it. Period.

Förändringen har att göra med att det ska bli enklare att balansera vapen och att det nu kan göras på individ-nivå. I första spelet mötte teamet nämligen begränsningar som gjorde det omöjligt att balansera ett enskilt vapen utan att behöva ändra på alla i samma kategori. De förutbestämda attributerna kommer att underlätta på den punkten, men den nya utmaningen blir enligt Smith att se till att spelare fortfarande kan finna glädje i att hitta sin femtioelfte utgåva av samma pistol.

Just hur de ska lyckas med det återstår att se då de fortfarande jobbar på en lösning.

Igentligen så känns det lika intressant som att det är roligt att det är banbrytande i zelda att man kan hoppa nu. För den insatta är det intressant men för den som tittar förbi så känns det nog rätt onödigt att spekulera. Helt klart så får man nog lite... 03/07 PvE får aldrig någonsin företräde i ett spel där PvP är möjligt. Tyvärr, eftersom PvE allt som oftast är roligare än att stressa mot 12-åringar som dödar en. 02/07 Både randomisera och limitation finns med i svenska akademiens ordlista, även om det inte är särskilt vackert språkbruk. Inget jag skulle använda, särskilt inte om jag fick betalt för att skriva. 02/07 @Mawnster: Haha, nädå, bara jag som har blivit hjärntvättad av engelskan. 02/07 @Bulletblues: Håller med faktiskt! Tror det var en av orsakerna att jag sakta men säkert la ner. 02/07 Yeeeeeeey! :D En bra grind för det man vill ha bara. Hellre att själva föremålet tar lite längre tid att få än att man ska få samma om och om igen fast med lite sämre stats 02/07 Randomiserade, limitationer, hjälp jag börjar bli gammal! 01/07 "cringe-varning" när du vill ha saker på svenska :) Ironi. 01/07 Håller helt med dig. Låter otroligt platt utan slumpmässiga stats på gear i ett stort online MMO-liknande spel. Men, fixar dom det på annat sätt kan det ju fortfarande vara belönande att jaga vapen. Utöver det tycker jag det är cringe-varning att läsa... 01/07 Personligen så tycker jag randomized loot är en stor del av det som får en att fortsätta spela. Jakten på bättre grejer. Kan förstå att det är ett problem i PvP men kan man inte lämna statsen orörda i PvE? 01/07
Skicka en rättelse