4K-förbättringar, nya global events, med mera.

E3-mässan 2018 är blott två månader bort, och där lär The Division 2 bli ett av de stora numren. I väntan på det fortsätter Malmö-Massive arbetet med The Division, som just uppdaterats till version 1.81 med en rejäl changelog i släptåg.

Ändringslistan berättar om två nya global events, att Xbox One X-versionen förbättrats med bl.a. 4K-rendering, en hel del buggar städas undan, vi får två nya uppdrag på svårighetsgraden legendary, med mera. Hela listan i länken ovan, eller så lyssnar du när utvecklarna redogör för ändringarna muntligt i den här streamen:

Vilka förhoppningar har du på The Division 2? Tror du Massive får till en mer helgjuten upplevelse från start den här gången? Kort sagt:

Är det inte bättre att spela Rainbow Siege då? The Division är i första hand ett RPG och det är unikt på ett sätt som många faktiskt gillar. De som inte gillade Division var i första hand de som ville ha PvP multiplayer men det var inte spelets fokus.... 14/04 Inga förköp nu gubbs! 14/04 Jag har personligen inga problem med bullet sponge, det är dessa spelare som sätter realistiskt mot rpg elementet som inte kan se förbi "människan" man skjuter. Men på nåt vis bör man kanske sänka deras extrema hp och göra dem tuffare rent spelmässigt.... 13/04 Inga konsoll-menyer på PC tack, sjukt omständigt och svårt att se och navigera. 13/04 Fast hur gör man det realistiskt, i spel utan stats och rpg så kommer ju antagligen du eller din motståndare dö rätt snabbt efter att du träffat på denne. Så, alternativ: 1. Jättemånga fler fiender istället för mer health på en fiende. 2. Bossar kan tel... 13/04 Det är ju för vi ser människor istället för drakar (tex wow) Hur många pilar tål en drakjävel egentligen?? Men istället för bullet sponge borde monster och bossar i Division ha tactics som gör dem riktigt svåra att träffa rätt. Det är märkligt att än... 13/04 Instämmer att det känns märkligt att skjuta någon i huvudet flertalet gånger (ett eller flera magasin) utan att denne går ned. Med Division tyckte jag främst att problemet vid release var för "lite" innehåll. Tyvärr expanderade man inte kartan mer och... 13/04 Allt som jag såg fram emot finns i den här goa videon. https://www.youtube.com/watch?v=EWJD8DMasCU 13/04 @Makkapakka: Spongeing upplevs mycket sämre i skjutarspel tycker jag, särskilt då man möter människor. En sak om de är bepansrade som de tyngre fienderna i FC5 men det måste ändå finnas en gräns. När man skjuter en fiende utan hjälm flertalet skott i... 13/04 @Vercadi: Jag har inte spelat RB6S, men jag uppskattar personligen RPG elementen i Division. Spelet var mycket roligare än jag trodde. Det enda jag inte riktigt uppskattar är bullet sponging som de håller på med. 13/04
Skicka en rättelse