Strukturen för berättande kan komma att användas i framtida Bioware-spel.

All story-dlc kommer att vara gratis, berättade Anthem-skaparna under ett panelsamtal på Pax-mässan nyligen. Man sade också att Anthems struktur för berättande kommer att användas även i framtida Biowares-spel.

I Anthems fall har vi en central hub, Tarsis, som kommer att vara platsen där spelare kan uppleva mer traditionella rollspelselement och historieberättande. Runt detta finns onlinekomponeten, med multiplayer, lootande och strider.

Mark Darrah, exekutiv producent:
“Vi har tagit Tarsis länge än någon av våra tidigare hubbar. Det är ett reaktivt utrymme som känns mer levande. Och jag tänker att du kommer att se mer av den reaktiviteten framöver, i Dragon Age-spel och andra titlar. Det där djupet i hubbar som vi skapar i Anthem.”

”Berättande fortsätter efter release”, sade lead producer Michael Gamble. ”Förr i tiden släppte vi ett spel som berättade sagan om ett antal karaktärer, och sedan släppte vi dlc som möjliggjorde för oss att dyka ner i fler unika berättelser. Anthem strävar vi efter möjligheten att berätta bra historier över flera år.”

All story-dlc (observera att man inte nämner andra sorters dlc) kommer att vara gratis efter release så att samtliga spelare kan följa med i berättelsen.

Anthem släpps 22 februari, till PC, PS4 och Xbox One.

En Anthem-demo (ja, en riktig) släpps innan releasen
FZ testade Anthem
Inte din typiska Bioware-story i Anthem: "Vi gör något annorlunda"

Skicka en rättelse