Specialanpassat stöd snarare än full support.

Kod som såg ut att avslöja kontrollstöd till World of Warcraft syntes i en patch, något som bekräftas av community manager Randy Jordan i Blizzard-forumet. Jo då, det blir stöd för kontroller i Shadowlands, men det ska inte röra sig inte om fullt stöd som i Final Fantasy XIV.

Faktum är att Jordan slog ner idén om samma stöd som i just FFXIV. Däremot vill Blizzard...

...make WoW more widely accessible, if possible, so in Shadowlands, we're attempting to add some support for keybinds, camera, and turning a character on controllers such as the Xbox Adaptive Controller.

Han lyfter fram storheten i communityt som jobbar hårt för att hitta olika lösningar till individer som behöver specialanpassade lösningar. Xbox Adaptive Controller är onekligen just en sådan smart lösning som släpptes 2018 för att göra spel mer tillgängligt för alla.

Shadowlands är åttonde expansionen till World of Warcraft, som ska släppas i år.

Skicka en rättelse
Att wow är dumt byggt från början betyder inte att åtgärder för att anpassa det till kontroller är fördummande. 27/04 Haha bra skämt. 24/04 Jag vet, men rolig är den 😂 24/04 Ja du har rätt, dom har fel. Jösses vilken icke-diskussion du råkat hamna i. 24/04 Som jag skrev innnan så använde väl jag runt en 60-70 keybindings fördelat på mus och tangentbord. Detta var i WoTLK, men bara när jag spelade arena. Spelade disc priest, och man vill ju inte på något sätt klicka med musen på nameplates när man healar... 24/04 Eso har väl möe bättre combat en wow! Combat i wow är ju så jäkla stel å tråkig 24/04 Haha konsol stödet i Elder scrolls online har gjort combaten enormt tråkig, och moderna wow och FF online är inte bättre. Jag håller mig i wow classic. 24/04 Nu var det 10 år sedan jag lirade och då lirade jag alltid präst-healer. På den tiden räckte det med addonet healbot, 2 musknappar+ mushjulet, och typ 3-4 andra knappar på tangentbordet utöver de knappar som man använde för att förflytta sej. Har detta... 24/04 Raiding är något jag tycker dom utvecklat snarare än fördummat (inte alla fighter självklart). Och det är där jag ser problemet med en kontroll,. Och det är också där man skulle kunna dra ned på/ändra/förenkla t.ex. mechanics/rörelse för att anpassa kon... 24/04 Det beror helt och hållet på hur spelet är byggt i grunden. WoW är från början byggt med endast m+t i åtanke, till skillnad mot FFXIV där menyer, actionbars och targetsystemet är byggt för både m+t och kontroll. I övrigt håller jag med dig, även om jag... 23/04