En färsk jobbannons hos Naughty Dog antyder att företaget har något multiplayer-relaterat på gång. Jobbet är som ekonomidesigner för just multiplayer, och beskrivningen av vilken sorts person företaget söker sätter fart på spekulationslusten.
Så här skriver de:
We’re looking for a passionate multiplayer economy designer who can help us create avenues for self-expression for our players, ensure robust longevity to our games, and give our players great rewards to strive for.
Och den sökandes ansvarsområden:
Design, implement, and tune game economy and player progression systems
Collaborate with other game designers to ensure economy systems synergize well with the game as a whole
Collaborate extensively with other departments, especially Programming, Character, and UI to drive production on code and art assets necessary to the player economy
Collaborate extensively with Live Ops team to optimize economy and respond to player needs
Develop data analytics for player behavior, and the strategy to respond to those results
Additional responsibilities may be assigned as needed
Det låter ganska mycket som att spelare ska kunna formge sina egna karaktärer och en ström av löpande belöningar för att hålla spelarna kvar. Kort sagt: multiplayer som är tänkt att vara igång ett bra tag.
Det framgår inte vilket spel det gäller, men eftersom snuskhundarna ska förse The Last of Us Part 2 med flerspelarläge så landar första gissningen på det.