En snackis i spelvärlden (och bortom den) har på senare tid, förstås, varit teasern från The Super Mario Bros. Movie. Den har setts av många och även om Chris Pratt-debatten är tydlig så är det lika tydligt att många gillar vad de ser. Illuminations Youtube-trailer har i skrivande stund setts av 9,7 miljoner och enligt analyser av VGC är merparten positiva. Upptummarna är betydligt fler.

VGC har skärskådat trailerstatistiken på olika kanaler – Illumination, Nintendo of America, Universal Pictures UK, Universal Pictures Australia, Movie Trailers Source – som totalt genererat fler än 23 miljoner visningar. Drygt 800 000 av dessa har tryckt upp- och ner-tummar, och av dessa ger 95,4 procent tummen upp. Med andra ord är de allra flesta nöjda med vad de ser.

Vi kan jämföra detta med första iterationen av Sonic the Hedghog-filmen, som hade 39 procent positiva tittare efter 12 miljoner visningar. Stackars Sonic designades sedermera om. Gott så.