Världens största spelmässa Gamescom slog i morse upp portarna på allvar, och tusentals speljournalister kastade sig in i Kölns gigantiska mässhallar. Så också FZ:s utsände Jonas Högberg, som efter en hektisk första halva av dagen delar med sig av sina intryck.

Vilken dag, vilken dag. Det började givetvis med att PC-gamer Jakob försov sig (ingen är förvånad) varpå jag nervöst knackade på ett tjugotal olika dörrar för att försöka hitta honom.

Väl på Gamescom dog jag. Det är stort. Riktigt stort. Megastort. Det tar typ tjugo minuter att gå från en sida till den andra. Det är bås överallt. Eftersom jag har haft fullt upp med möten av olika slag har det inte blivit så mycket showfloor-showande för min del men #Portal 2 såg onekligen bra ut och #PES ser ut att gå mot rätt väg.

Mötena ja. Nästan alla har varit försenade, vilket i sin tur gjort det extra jobbigt att hinna med dem som inte är försenade. För att inte tala om att ens hitta till rätt bås - eller hotell. Paniken! Hela tiden! Vem har sagt att det är en dans på rosor att vara speljournalist?

#Gran Turismo 5 såg - skitsnyggt ut. Mer info om det snart...

#Infamous 2 ser ut som... #Infamous (eller insert vilken uppföljare som helst).

Mitt snack med #SF IV-mannen Yoshinori Ono är lätt det fräckaste som hänt hittills. Han var helt fantastiskt och hur rolig som helst. Uppenbarligen gjorde han en räd mot #Tekken-producentens hotellrum igår och körde en "hadoken" på hans dörr.

Efter att nu ha kastat i mig lite potatissallad i pressrummet är det dags att prova på lite Move och #Sonys nya lir #Sorcery.

Förhoppningsvis hinner jag med att andas lite grann också. Over and out!

Herr Högberg kommer fortsätta att springa runt bland mässbåsen i hela tre dagar, så räkna med löpande rapporter här på FZ.