Sorgliga filmer?

Medlem
Sorgliga filmer?

Nån som har några bra tips på sorgliga filmer som inte är gay? Helst inget allt för udda...


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

the thin red line. röd? jag menar grön.
king kong
landet för längesedan


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Den gröna milen. Jag finner både boken och filmen sorglig, se den.


signatur

Videomupp

Medlem

Sett gånger 4, men keep 'em coming

Landet för länge sedan är nog för övrigt det sorgligaste jag sett. Ropet "Lillefot!" ekar fortfarande i mitt huvud, 12 år efter den senaste gången jag såg den


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv

Det var svårt faktiskt... om du bara hade sagt "rörande" hade det varit lättare. Antar att du med sorglig menar att det ska vara en nedstämd stämning i filmen, och att den dessutom ska sluta olyckligt? Men "Cykeltjuven" är väl ett givet exempel i vilket fall, räknas som en klassiker. "Cabirias nätter" är också väldigt tragisk och obehaglig. Jag tycker personligen inte om sådana filmer som är helt igenom kolsvarta, ska i alla fall finnas NÅGOT ljus man kan luta sig på. Jag är uppenbarligen inte italienare.;)

Inaktiv

Grave of the fireflies

anime om en kille o hans lilla syrra under andra världskriget.
blev lite sugen på o se den nu bara för de

Medlem
Skrivet av Goblim:

Det var svårt faktiskt... om du bara hade sagt "rörande" hade det varit lättare. Antar att du med sorglig menar att det ska vara en nedstämd stämning i filmen, och att den dessutom ska sluta olyckligt? Men "Cykeltjuven" är väl ett givet exempel i vilket fall, räknas som en klassiker. "Cabirias nätter" är också väldigt tragisk och obehaglig. Jag tycker personligen inte om sådana filmer som är helt igenom kolsvarta, ska i alla fall finnas NÅGOT ljus man kan luta sig på. Jag är uppenbarligen inte italienare.;)

Åh, nä, det räcker med ett sorgligt slut. Det bästa är när filmen samtidigt är rolig eller på annat vis mycket underhållande (t ex Edward Scissorhands, Gladiator och Leon). Cykeltjuven tillhör en genre jag vill kalla ren misär, och sådana filmer orkar jag bara inte se

Så, ja, vi kan väl säga "rörande" istället


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Inaktiv

Vad är det för fel gay nu då...BI BI BI!!! (brokeback mountain aka sodomia)

Requiem for a dream (panikångest varning)

american history x (sorglig gråt varning)

finns säkert fler men mitt unga levende kommer inte på nåt mer

naturfilmer om djur som dör ut snart


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

american history x? sorglig? inte för å vara dum, men vart är den sorlig? :X


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

american history x? sorglig? inte för å vara dum, men vart är den sorlig? :X

Ja, hela filmen är väl sorglig. Vad är det som _inte_ är sorgligt?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Matrix 2 & 3? sorgligt att de gjordes menar jag?


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

american history x, är väll filmen om snubben som trampar sönder en killes huve, sen åker in i finkan, sen har en liten bror som ser upp till han, när han kommer ut är han inte nasse länge utan mera normal?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det är en av de mest rörande filmer jag någonsin sett. Det kanske bara är du som inte fattar det IceMan.


signatur
Inaktiv

signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av reset2:
Skrivet av IceMan:

american history x? sorglig? inte för å vara dum, men vart är den sorlig? :X

Ja, hela filmen är väl sorglig. Vad är det som _inte_ är sorgligt?

Det enda som är sorgligt är la att det finns sådana människor?


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

Bland annat....


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Get Rich or Die Trying är väldigt "sorglig".

Förövrigt sade någon Thin Red Line, där håller jag med direkt. Sättet dom bygger upp medkänslan för karaktärerna är briljant.

Medlem
Skrivet av reset2:

Requiem for a dream (panikångest varning)

hehe, den där filmen vill man bara se en gång i sitt liv... trots att den är bra.

Medlem
Skrivet av noaxark:

Sett gånger 4, men keep 'em coming

Landet för länge sedan är nog för övrigt det sorgligaste jag sett. Ropet "Lillefot!" ekar fortfarande i mitt huvud, 12 år efter den senaste gången jag såg den

Fan.. nu vill jag gråta..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av noaxark:

Sett gånger 4, men keep 'em coming

Landet för länge sedan är nog för övrigt det sorgligaste jag sett. Ropet "Lillefot!" ekar fortfarande i mitt huvud, 12 år efter den senaste gången jag såg den

Landet för längesedan är riktigt stark. Då ska det också vara den första filmen, de andra är ju rena tankeslösa mjölkkossor.

Annars så får jag väl säga Lejonkungen. Jag tycker bara animerade/tecknade filmer är sorgliga.

Medlem

Rocco Invades Poland

Medlem
Skrivet av WildThing:

Den gröna milen. Jag finner både boken och filmen sorglig, se den.

Du tog orden rakt ur min mun. Både filmen och boken kan få en att gråta, så jävla bra film. Har man inte sett den, tala inte med mig liksom :D.

Sen måste jag nämna en film som kanske anses Gay av vissa, Armageddon. Den är inte den bästa filmen som finns, men den är helt klart skitbra och sorglig :(.

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av WildThing:

Den gröna milen. Jag finner både boken och filmen sorglig, se den.

Du tog orden rakt ur min mun. Både filmen och boken kan få en att gråta, så jävla bra film. Har man inte sett den, tala inte med mig liksom :D.

Sen måste jag nämna en film som kanske anses Gay av vissa, Armageddon. Den är inte den bästa filmen som finns, men den är helt klart skitbra och sorglig :(.

Armageddon är väl inte Gay, den innehåller ju både explosioner OCH Bruce Willis, and that never gets gay


signatur

Videomupp

Inaktiv

Braveheart. När dom begraver Williams farsa och tjejen kommer fram med blomman då är det fan varning för tårar, historiskt korrekt eller ej.

evh
Medlem

The Pianist, Braveheart, Gladiator, Den Gröna milen...

Armageddon är så förbannat amerikaniserat. Den hade vart bättre om ett par hårdhudade Irakier flygit upp i rymden


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem

Armageddon,, jao, men den är sorlig på ett ställe i 1min. tycker inte den gills, inte amaercian history x heller
en sorlig film ska vara det ofta


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Lucas Mooduson (stavning) gjorde väl en film om trafficing? Den var väl ganska rörande?

Inaktiv

Ah, vad fasen heter den nu igen...?

Inaktiv

Boys Don't Cry

Lesbiska tjejer i den förvisso. Räknas det som gay?


signatur

Just Another Noob
Jocke

Skriv svar