Dualshock 3-kontroll kommer till PS3

Medlem
Dualshock 3-kontroll kommer till PS3

OMG!! I´M IN SHOCK!!!! ......jösses vilken surprise...

Medlem

Kontrollen till Playstation 3 är ju en katastrof om man jämför med Xbox 360-kontrollen.
Playstation 3-kontrollen kan beskrivas med: Ingen vibration, alldeles för lätt o ger intryck av dålig kvalitet och utformningen som inte går att beskriva på ett annat sätt än :dead: , dock så har den ju gyrot som får räknas som plus.
Xbox 360-kontrollen är tvärt emot PS3-kontrollen.

Medlem

DS3 har:
Högre vikt
Vibration
Och har som alla PS-kontroller intrycket av högsta kvalitet
Den har även den bästa utformingen av alla kontroller.
Att folk föredrar den asymmetriska 360/xboxkontrollen har jag aldrig fattat...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv
Skrivet av simulacra:

Att folk föredrar den asymmetriska 360/xboxkontrollen har jag aldrig fattat...

För att den e mkt skön att hålla i?

Medlem

Har haft en Dualshock 3-kontroll i kanske 1-2 veckor nu. Köpte min från USA. Funkar hur bra som helst. Den känns skön att hålla i, och trots vibrationsfunktionen så tycker jag inte att den drar på sitt batteri mycket mer än de gamla kontrollerna. Har knappt märkt någon skillnad alls där faktiskt.

Angående 360 kontrollen så måste jag verkligen säga att den är långt ifrån så bra som PS3:ans och Wii:ns kontroller är. Den känns faktiskt ganska klumpig jämfört med de andras.

Antikvitet

Det är såklart en smaksak, som med så mycket annat. Personligen föredrar jag tyngden och greppet i 360-kontrollen. Triggerknapparna tycker jag dessutom är överlägsna på 360-kontrollen. Och så gillar jag skålformningen i de små joystickarna.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Fan va skoj! Ska passa på å köpa mig 2st nu när jag åker till USA då.

Medlem

Kommer det finnas Dualshock 3-kontroller som inte är trådlösa? Föredrar faktiskt tråd, då det inte behöver pillas med batterier eller uppladdning.

Medlem

har man inte kunnat köpa de från Japan i typ ett år ?


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Kommer det finnas Dualshock 3-kontroller som inte är trådlösa? Föredrar faktiskt tråd, då det inte behöver pillas med batterier eller uppladdning.

Hehe, det är ju bara sätta i USB-kabeln så har du en trådbunden...

Har haft en DualShock 3 sedan den dag jag införskaffade mig min PS3 - och det var ett bra tag sedan. Import, ja visst. Förstår inte varför fler inte importerat sina kontroller.

I fredags skeppades även 2 par "Giotech Real Triggers For PS3" ifrån England, som jag troligtvis får nu i veckan. Suveränt!

Och som andra i tråden redan har skrivit; DS3 är tyngre än den vanliga Sixaxis-kontrollen, då den innehåller två motorer. Tycker ni kontrollen är för lätt går det med lätthet att skruva upp den och fästa in vikter. Kom igen nu gubbar..

ptr
Medlem
Skrivet av sibbor:
Skrivet av Kazutoyo:

Kommer det finnas Dualshock 3-kontroller som inte är trådlösa? Föredrar faktiskt tråd, då det inte behöver pillas med batterier eller uppladdning.

Hehe, det är ju bara sätta i USB-kabeln så har du en trådbunden...

Har haft en DualShock 3 sedan den dag jag införskaffade mig min PS3 - och det var ett bra tag sedan. Import, ja visst. Förstår inte varför fler inte importerat sina kontroller.

I fredags skeppades även 2 par "Giotech Real Triggers For PS3" ifrån England, som jag troligtvis får nu i veckan. Suveränt!

Och som andra i tråden redan har skrivit; DS3 är tyngre än den vanliga Sixaxis-kontrollen, då den innehåller två motorer. Tycker ni kontrollen är för lätt går det med lätthet att skruva upp den och fästa in vikter. Kom igen nu gubbar..

vem fan orkar pilla med sina kontroller och fästa vikter? blir ett jävla meckande. tur att DS3 väger mer ialla fall och ännu mer tur att den kommer nu då jag spillt cola över den jag har nu så trekant och ring är en aningen sega

Medlem

Det var då fanimej på tiden. Kontroller behöver såvitt jag vet inte översättas till franska, tyska, italienska osv eller ändras på för att fungera i europeiska maskiner så det är riktigt jävla dåligt att det tagit sån tid att komma hit.

ptr
Medlem

någon som vet anledningen till att det tagit sådan tid?

Medlem
Skrivet av ptr:

någon som vet anledningen till att det tagit sådan tid?

styra marknads andelarna. Det blir finare för kvartalsrapporten om det släpps i juli i europa, sprider ut försäljningen då

Medlem

Vilka töntar, tur man har en vit sen ett par månader tillbaks, undrar varför det tog sån tid för en kontroll till oss i Europa ?

Medlem

Har DS3 bättre triggers eller är dom likadan som orginal PS3 dosan?
Är grymt sugen på en PS3 med nya gran turismo när det kommer (har köpt alla tidiare turismo lir), men har testat PS3 på lite random affärer och dom triggers på orginal dosan går det inte lira racing-spel med :S
Dom där special trigger grejan som postades e bit upp såg ut som ett steg i rätt riktning iaf.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Det är tyvärr samma triggers på shock varianten. Jag köpte ett par shockisar för ett tag sen - inte för vibrations funktionen utan för att dom rimligtvis borde väga lite mer än ett tomt mjölkpaket (vilket dom gör) - och blev besviken över att triggersarna (ja, det är ett ord) var lika ruttna som på orginalkontrollen.


signatur
Medlem
Skrivet av rolle90:

har man inte kunnat köpa de från Japan i typ ett år ?

Jo, och den fungerar alldeles utmärkt.
Även Metal Gear Solid 4 har stöd för rumble funktionen.

Medlem
Skrivet av ptr:

någon som vet anledningen till att det tagit sådan tid?

Antagligen för att dom inte kunde tillverka mer än vad dom sålde.

Sony verkar ju t.o.m ha problem med att leverera ps3or i samma takt som butikerna säljer.

Medlem

dualshock 3 kommer? sitter med i min hand. har jag köpt någon import då eller? :S

Medlem

HAHAHAHAHAHA LOL


signatur

360 fanboys, just Shut The Fuck Up and enjoy Xbox 3FixMe!

Medlem

Min födelsedag är 2 Juli!!!!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

eum.. jaha men de har ju inte varit några problem att få tag på en DS3 i sverige på jätte länge? :X

Inaktiv

Jag köpte min DS3 kontroll på Game i fredags förra veckan.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

wtf. har de inte börjat sälja de än??
Köpte min på tradera tidigt i år

Medlem

äsch Sixaxis fungerar bra

Medlem

Skön att få tillbaka shock-funktionen, vore intressant med en kombination dock, kanske skulle dra för mycket batteri. De skulle ju kunna göra en Sixaxis Dual Shock som är trådad.


signatur

.slanger

Inaktiv
Skrivet av Slanger:

Skön att få tillbaka shock-funktionen, vore intressant med en kombination dock, kanske skulle dra för mycket batteri. De skulle ju kunna göra en Sixaxis Dual Shock som är trådad.

Dual Shock 3 är en Sixaxis-kontroll. Så vitt jag förstår är DS3 en vanlig sixaxis med rumble.

Inaktiv

2a juli :S ? jag fick min den 27juni fråne spelbutiken . , och då va de för 420 spänn , inga 600 som de stod på level7.nu .

1
Skriv svar