Klocka Grafikkort i Vista
Det går inte att klocka sitta grafikkort i vista med, PowerStrip eller RivaTuner finns det något program som man kan göra det med ?
jag kör vista ultimate och kan inte överklocka med nTune. när man ändrat inställningarna och trycker på spara så återställs alla värden. utöver detta så är det inte alltid kontrollpanelen (nTune) startar normalt
nu funkar nTune btw, kom en ny verra nyligen så nu funkar det normalt
Jag kan bara höja den ena frekvensen på grafikkorten med nTune, kör vista64. Ska testa köra grovtuning och fintuning i helgen och se om den ändrar något. Jag har ett passivt kylt 8600GT vet ni om de är bra att överklocka? Har ganska bra luftflöde i burken ~30 grader på system.
Tempus fugit.
EXPERTool från Gainward funkar fint i Vista X64, fungerar givetvis med andra tillverkare. Kör det själv på mitt 8600GT och Vista X64.
Varför inte överklocka? Är kortet svalt och inga artifakter eller andra fel dyker upp så förlorar man ju inget på det.... "Förutom livslängd...." Jaja, men kortet är ändå för slött för att fungera när det dör om 5 år, två år tidigare än det egentligen skulle...
Överklocka ditt kort du, 8600GT klockar rätt hyffsat... Men håll ett öga på temperaturen och sänk klockningen när något blir fel.
CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm
Jag kan bara höja den ena frekvensen på grafikkorten med nTune, kör vista64. Ska testa köra grovtuning och fintuning i helgen och se om den ändrar något. Jag har ett passivt kylt 8600GT vet ni om de är bra att överklocka? Har ganska bra luftflöde i burken ~30 grader på system.
30 grader system-temp är rätt ointressant (särskilt med tanke på att den mäts rätt långt ifrån värmekällor på de flesta moderkorten vad jag sett), håll ett öga på grafikkortets temp, särskilt när det är passivt kylt.