Back to the roots

Inaktiv
Back to the roots

Idag ska jag ut på lannet! Min syster fyller 18 på måndag och detta ska givetvis firas, men som skilsmässobarn får man fira det lite här och där med olika personer och på olika platser för att alla ska bli nöjda. Därför blir det färd ut till MÖRARP , där jag spenderade nästan 19 år av mitt liv. Min pappa flyttade runt lite efter skilsmässan och hamnade till slut där igen på en liten gård med en häst och sisådär. Han lyckades även låsa in sig i hästboxen, men det är en annan historia.

Mörarp är lite av min umgängeskrets metropol. Plötsligt flyttar alla till Mörarp och gifter sig eller skaffar barn. Eller ja, vissa hund. Ofta när jag messar någon för att höra om man ska hitta på något får jag till svar att de är i Mörarp. Alltså kan jag med stolthet säga att jag är uppväxt i en metropol för social gemenskap. Jag är en stolt Mörarpare!

Precis bakom denna brandstation, för övrigt snabbaste utryckande av alla lokala i området, går vägen ner till min pappa. Spännande va?

En gammal mack som blivit återställd till hur den såg ut nån gång, la mest in den av egna nostalgiskäl AKTA ÖRNEN!

Och där har vi hela Mörarp. Med en smiley på Leifs Bar och restaurang. Har aldrig varit där, undrar om det faktiskt är både bar och restaurang. Då hade utekvällarna i Mörarp blivit spå mycket bättre. En öl tillsammans med gödseldoften en sen majkväll...

För de med vidare intresse, Mörarps egen hemsida. Och tro mig, det är värt ett besök, för jag skrattade rätt gott när jag såg den

#blogg

signatur

To swing is not to Wii.

Medlem
Back to the roots

En tidsmaskin! Jag har hittat en tidsmaskin! För inte kan den där länken vara något annat än en tidsmaskin. Såååå extremt hemska sidor... ännu mer komiskt att de gör reklam för att ha sin egen sida, wtf?

Flakmonkey

Mörarp... härligt namn och härligt inlägg ^^ Vore ju intressant att se fler av de platser du hängde på under dina glansdagar i Mörarp

Inaktiv

Haha kanske kan ta lite snygga bilder idag kanske Jag jobbade på Ica också!

signatur

To swing is not to Wii.

1
Skriv svar