10 miljoner lirar World of Warcraft

Medlem

Tio miljoner är lagom imponerande (om man nu imponeras av stora siffror) men handlar det inte om många olika servrar? Hur många spelare är påloggade samtidigt på en genomsnittlig server egentligen? Och hur mycket känner man att man påverkar vad som händer i världen?

Medlem
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av Groggo:

Letar ständigt efter ett bättre mmo, eller ett som jag fastnar för.
Varit i wow träsket alldeles förlänge, slutat spela typ 3ggr men kommit tillbaka för det finns inget bättre ute just nu =/

Hoppas VERKLIGEN att AoC eller WAR kan slita mig ur wowträsket.

Nåväl, 10mille subscribers kan inte ha fel its a good game.

Nu förstår jag att det inte är allvarligt menat (eller är det det?) men jag tänker säga det ändå.

Under Nazisternas styre i Tyskland tyckte ju de flesta invånarna i landet att det var rätt det som de gjorde. Kan de X antal miljoner invånarna i Nazityskland haft fel?

Anyhoo, jag gör samma sak som groggo och letar själv efter ett annat MMO men har inte hittat något som jag har fastnat för.

Ska man vara riktigt petnog så vann aldrig Nazisterna "majoritet" utan hade bara runt 40% vilket ändå var nog för att de skulle bli "största" enskilda parti och Hitler skulle kunna få makten och köra över Hinderburg. Sen var det ju långt ifrån de flesta som faktiskt tyckte om Nazisterna det är bara att de tjänade så mycket på nazisternas välfärdsstat att de inte klagade iaf.

På WoW så måste jag hålla med om att det är ett jävligt bra spel. Visst att vissa "åker dit" och spelar för mycket men det är ju ett problem med de personerna och inte WoW i sig. Har ju varit samma med istortsett alla spel utan slut(EverCrack någon? Eller tillochmed Lotto, Spelmaskiner etc).

Visst att man kanske inte tycker om det men det gör inte automatiskt att det är ett dåligt spel. Tycker själv att EVE Online och Quake är något av det sämsta som finns men ändrar ju inte faktum att vissa tycker om dem(UT är däremot helt kult).

Sen finns det ju en social aspekt av MMO. Visst den är inte samma sak som i verkliga livet men är samtidigt jävligt mycket bättre än något annat multiplayer spel.

Sen finns det skitstövlar i alla spel. Har ju mer med att göra att man inte kan åka fast eller hållas ansvarig för det man gör annat en att de bannar ens konto. Typ samma anledning till att folk är sådana skitstövlar på Internet i största allmänhet.

Spelar själv WoW till och från. Blandar med allehanda andra spel(CoD4,TItan Quest,Fallout och Crysis just nu) och är med i en mer "Social guild" snarare än Hardcore. Tror just att Hardcore är det som gör att man förlorar känslan för spelet i ochmed att man försöker komma till slutet på något som inte har ett slut. Typ som att försöka klara av SimCity. Sen finns det ju folk som tycker det är roligt också förstås men inget för mig personligen.

Väntar personligen på just AoC och WH: Online. Är dock lite skeptiskt eftersom AoC är ju alla snorungars våta dröm så lär ju dra till sig varenda en mer än WoW tillochmed. WH: Online verkar ju helt okej men eftersom det är byggt mest runt PvP så kan de bli lite dåligt om en sida för extreme övertag.

Medlem
Skrivet av Boerje:

Tio miljoner är lagom imponerande (om man nu imponeras av stora siffror) men handlar det inte om många olika servrar? Hur många spelare är påloggade samtidigt på en genomsnittlig server egentligen? Och hur mycket känner man att man påverkar vad som händer i världen?

Varje server har väl c:a 5000 spelare eller något i den stilen om jag minns rätt.. sen hur många som är online på varje server, inte en aning, hälften?

Handlingarna påverkar inget i världen direkt, kan inte komma på ett enda spel där en gärningar egentligen känns som att de förändrar världen nämnvärt.


signatur
Medlem

Tror det är runt +10000 per server faktiskt. Är runt 12000 konton på den servern jag kör på och är långt ifrån störst. När en server blir för stor brukar de ju kicka upp nya och man kan får en "free transfer" dit så de blir befolkade samt att det tar lite stress från den gamla.

Medlem
Skrivet av MKultra:

Handlingarna påverkar inget i världen direkt, kan inte komma på ett enda spel där en gärningar egentligen känns som att de förändrar världen nämnvärt.

EVE.

Medlem
Skrivet av Icewind:

Tror det är runt +10000 per server faktiskt. Är runt 12000 konton på den servern jag kör på och är långt ifrån störst. När en server blir för stor brukar de ju kicka upp nya och man kan får en "free transfer" dit så de blir befolkade samt att det tar lite stress från den gamla.

Varierar helt på vilken server du spelar på, men det finns alltifrån 5.000 till servrar med 25.000

Finns någon sida som för statistik och sånt över servrarna men jag kommer inte ihåg adressen...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Kan wow inte bara gå och dö så att några av mina polare blir sociala irl igen?!

Nä, skämt åsido, grattis till blizzard!
Jag själv fastnade aldrig riktigt för wow... Har aldrig fastnat riktigt för ett mmorpg och det enda jag spelat någorlunda mycket är Lord of The Rings: Online.

Men som någon annan här sa; 10 miljoner accounts kan inte ha fel, wow är antagligen ett bra spel, även om inte alla ser charmen i det.

Medlem

jag skulle vilja veta hur många aktiva spelare det är, och även hur många aktiva konton det finns. för det lär ju skilja lite där. det kan ju sällan vara 10 miljoner spelare, eller aktiva konton. eller kan det verkligen det?

Medlem

Stod förrut att de bara räknade konton som varit aktiva de senaste 30 dagarna inkl alla sålda ex. som fortfarande kör på sin gratis månad.

Medlem

Jätte skoj för Blizzard att det går så bra för dom, för det är ett förbannat lyckat MMO som även en RTS spelare som jag kan fastna för.
Dock som många andra så har jag verkligen försökt leta efter ett nytt MMO men marknaden har verkligen inget att komma med (Just nu). Hade hoppats på Pirates of The Burning Sea men efter dom dåliga orden om det så vågar jag inte testa det ens.

Age of Conan är dock inget jag ser fram emot, ser bara framför mig en naken Arnold, men får väl se om det håller i sig

WAR lär bli en kopia av WoW som Lord of The Rings Online så man tappar intresset.

Hoppas jag har fel.

Medlem

Jag har också ett konto, men jag har inte använt det på 6 månader, och det är jag glad för!

Synd att AoC kommer snart, kan....inte.....motstå!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Wow haha crack för hjärnan

Nae har spelat det till och från sen det kom ut, har dock inte köpt nån ny dator sen det kom heller...

Det har blitt ett PS3 i alla fall, väntr dock på Age of Conan.

När AoC väl släpps så blir det nog inge mer wow:ande för min del...

Hoppas på en bra solid MMO-titel i och med Conan.

WoW är enligt mig det vettigaste MMO-spelet som kommit ut sen dess, helgjutet spel tycker jag.

Skrivet av Eschricht:

Kan wow inte bara gå och dö så att några av mina polare blir sociala irl igen?!

Nä, skämt åsido, grattis till blizzard!
Jag själv fastnade aldrig riktigt för wow... Har aldrig fastnat riktigt för ett mmorpg och det enda jag spelat någorlunda mycket är Lord of The Rings: Online.

Men som någon annan här sa; 10 miljoner accounts kan inte ha fel, wow är antagligen ett bra spel, även om inte alla ser charmen i det.

Ja exakt det är ju knappt ingen som som har lust att grogga lika mycket längre. De skyller på jobbet men är sen lediga för att de ska raida ^^. Det sorgliga är att jag tror det var jag som fick dem att börja. Nu några år senare är man så himla trött på alla småglin på varje server som skriker "lol n00b" etc. Flera av dem var inte ens födda när man spelade Fallout för att inte tala om amiga.
Nej ge mig AoC nu snälla Funcom..


signatur
Medlem
Skrivet av Petah:

Hur många av dom är botar/kinesiska farmare?

Glad över att jag har slutat spela det...

Tja, var väl 5,5 miljoner i asien, så typ 5 miljoner bots då eller? ^^
Skämt åsido, men 99% av alla botters är tyvärr kineser, likadant i alla MMORGPs.
Jag är glad över att jag aldrig ens började spela det ^^


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Lite lustigt att folk säger när "xxxxxxxxxx" kommer byter jag. Jag rekommenderar ni testar. Visst man hoppas de kommer bättre spel än wow och det kommer. Men det är knappast säkert att nått nytt just nu kommer att vara bättre.


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem

Heh, värsta är, jag kommer köpa både Age of Conan, och Warhammer oline.

Men av nån jävla anledning säger en liten röst i mitt huvud att jag kommer spela Wrath of the Lich king. Eller blizz nya MMO i framtiden.
I just got that feeling...


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av ShciZo:
Skrivet av KiWi:

Jag tycker synd om 10 miljoner människor, ett samband?

jag tycker synd om dig som känner ett sånt tvångsmässigt behov av att klanka ner på WoW och de som spelar det.

Det är ju helt otroligt att alla kommenterer till WoW-nyheter ska handla om hur illa man tycker om WoW, hur dåligt det är egentligen och beklaga sig över att man är den enda på denna jord som förstått det

Du talar om det här som om det vore ett relativt nytt fenomen. Såhär har det varit i år och dagar vid detta laget, folk sitter och snackar skit om bland annat WoW och CS för att det är just mainstreamt att göra det. Det är mainstreamt att gilla WoW och CS, och det är mainstreamt att hata det och därför klanka ner på det, fast att man inte tjänar något på det. Tyvärr håller alla jubelidioter som håller på med detta inte med om sagda faktum, eftersom att då är det istället den som påpekar det som det är fel på. Jag välkomnar dig in i fz:s irckanal om du vill få ytterligare bevis på att gamers i allmänhet tenderar vara sämre begåvade människor när det gäller deras intelligenskvot.

Inaktiv

mmorpgernas big mac säljer mer och mest, stor och sensationell nyhet, kan man inte få se mer reportage om hur dåliga alla andra mmorpgs är för wow är inte svårslaget igentligen.

Det enda mmorpg som kan mäta sig med WoW i mina ögon är EQ1, har inte testat Lineage2 dock.

Jag menar alla andra än Blizzard har ju missat att det finns en hel yrkeskategori "quality/anv'ändarevänlighetseveluator" och allt vad yrkena heter, t.om tillgängligt på ams.se.

Medlem

Förra gången Blizzard gick ut med sån här statestik var det inte ens _aktiva_ konton dom räknade, utan konton de hade på sina servrar (även om man är borta ett år from WoW är kontot kvar, tippar på att de aldrig tar väck dem helt), så man ska nog ta numret med en nypa salt eller två.

Medlem
Citat:

...tusentals nya såväl som återvändande spelare har aktiverat konton under julhögtiden. World of Warcraft har nu fler än 2 miljoner aktiva spelare i Europa, fler än 2.5 miljoner i Nordamerika, och cirka 5.5 miljoner i Asien.

Saxat från pressreleasen. Det handlar alltså om aktiva konton.


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem

Det handlar om aktiva konton ja.


signatur

"It's the decisions you make when you have no time to make them that define who you are." -teh_masterer

Medlem

wrajjt, dem har alltid räknat med aktiva konton, men även dem som gick ur speltid för ungefär en månad sen.

Medlem
Skrivet av Icewind:

Visst att vissa "åker dit" och spelar för mycket.

Nja .. problemet är at du MÅSTE spela för mycket för att komma någonstans. 2-4h om dagen är minimum! om du sen vill vara delaktig i "END GAME" content är det 8-14h DAGLIGEN annars kan du glömma att vara med i end game content.

För oss vanliga dödliga med fru/barn och jobb är 30min sammanhänagande varannan dag realistiskt att kunna lägga. Var finns content i WoW för oss? Det tar 30min att flyga från A->B. Wow är överfyllt med onödiga time sinks! Varför är inte flygning instant och/eller mycket snabbare! Varför får vi inte en mount vid lvl10 och inte vid lvl40. Varför är inte mounten snabbare!!! Var ligger värdet i att springa till punkt A i 30min!?!?

Och nu brukar folk säga: Då är inte mmog för dig! Jag gillar mmogs det är roliga spel att spela men det skall inte kännas som ett till jobb att spela dom.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Heavy:
Skrivet av Icewind:

Visst att vissa "åker dit" och spelar för mycket.

Nja .. problemet är at du MÅSTE spela för mycket för att komma någonstans. 2-4h om dagen är minimum! om du sen vill vara delaktig i "END GAME" content är det 8-14h DAGLIGEN annars kan du glömma att vara med i end game content.

För oss vanliga dödliga med fru/barn och jobb är 30min sammanhänagande varannan dag realistiskt att kunna lägga. Var finns content i WoW för oss? Det tar 30min att flyga från A->B. Wow är överfyllt med onödiga time sinks! Varför är inte flygning instant och/eller mycket snabbare! Varför får vi inte en mount vid lvl10 och inte vid lvl40. Varför är inte mounten snabbare!!! Var ligger värdet i att springa till punkt A i 30min!?!?

Och nu brukar folk säga: Då är inte mmog för dig! Jag gillar mmogs det är roliga spel att spela men det skall inte kännas som ett till jobb att spela dom.

Vad snackar du om, 8-14h om dagen för att köra endgame?.

Mitt guild är även om vi är bland de bästa fortfarande i endgame. Vi har tagit 2 bossar i Mount Hyjal och 1 i Blacktemple.
Vi är låååååångt i från hardcore, vi raidar 3 gånger i veckan 20:00-00:00. Vi har flertal föräldrar i guildet som njuter av att lira. 2-4 timmar om dagen för att komma någonstans förstår jag inte heller, du kan lira 30 min-1h om dagen och du kommer till 70. Du kommer vara rested mer eller mindre hela tiden.
Om du tycker wow har time sinks då kanske du ska prova på några av de andra mmoprgs som finns där ute.

Inaktiv
Skrivet av plastviktor:
Skrivet av Heavy:
Skrivet av Icewind:

Visst att vissa "åker dit" och spelar för mycket.

Nja .. problemet är at du MÅSTE spela för mycket för att komma någonstans. 2-4h om dagen är minimum! om du sen vill vara delaktig i "END GAME" content är det 8-14h DAGLIGEN annars kan du glömma att vara med i end game content.

För oss vanliga dödliga med fru/barn och jobb är 30min sammanhänagande varannan dag realistiskt att kunna lägga. Var finns content i WoW för oss? Det tar 30min att flyga från A->B. Wow är överfyllt med onödiga time sinks! Varför är inte flygning instant och/eller mycket snabbare! Varför får vi inte en mount vid lvl10 och inte vid lvl40. Varför är inte mounten snabbare!!! Var ligger värdet i att springa till punkt A i 30min!?!?

Och nu brukar folk säga: Då är inte mmog för dig! Jag gillar mmogs det är roliga spel att spela men det skall inte kännas som ett till jobb att spela dom.

Vad snackar du om, 8-14h om dagen för att köra endgame?.

Mitt guild är även om vi är bland de bästa fortfarande i endgame. Vi har tagit 2 bossar i Mount Hyjal och 1 i Blacktemple.
Vi är låååååångt i från hardcore, vi raidar 3 gånger i veckan 20:00-00:00. Vi har flertal föräldrar i guildet som njuter av att lira. 2-4 timmar om dagen för att komma någonstans förstår jag inte heller, du kan lira 30 min-1h om dagen och du kommer till 70. Du kommer vara rested mer eller mindre hela tiden.
Om du tycker wow har time sinks då kanske du ska prova på några av de andra mmoprgs som finns där ute.

håller med. Jag casuallirade med vårt guild som då var i Tempest Keep och man hann ju lätt med att raida 1-2ggr i veckan åtminsone.

Fast nu har man lagt ner.. när man väl blev en fetprälle /cry

Inaktiv

WoW snack kan jämföras med ("de e najs" klippet...)
http://www.youtube.com/watch?v=V9nEPvca4vk

Tvivlar inte på att spelet är bra, men när man hör sånt här snack 24/7 i lumpen så har det gått förlångt... samt att wow människor lever verkligen sig in i spelet, det slutar med att det blir en massa grimaser, ljud och vifta med armarna när dem beskriver något i spelet. (skrattar ihjäl mig)

Medlem
Skrivet av plastviktor:
Skrivet av Heavy:
Skrivet av Icewind:

Visst att vissa "åker dit" och spelar för mycket.

Nja .. problemet är at du MÅSTE spela för mycket för att komma någonstans. 2-4h om dagen är minimum! om du sen vill vara delaktig i "END GAME" content är det 8-14h DAGLIGEN annars kan du glömma att vara med i end game content.

För oss vanliga dödliga med fru/barn och jobb är 30min sammanhänagande varannan dag realistiskt att kunna lägga. Var finns content i WoW för oss? Det tar 30min att flyga från A->B. Wow är överfyllt med onödiga time sinks! Varför är inte flygning instant och/eller mycket snabbare! Varför får vi inte en mount vid lvl10 och inte vid lvl40. Varför är inte mounten snabbare!!! Var ligger värdet i att springa till punkt A i 30min!?!?

Och nu brukar folk säga: Då är inte mmog för dig! Jag gillar mmogs det är roliga spel att spela men det skall inte kännas som ett till jobb att spela dom.

Vad snackar du om, 8-14h om dagen för att köra endgame?.

Mitt guild är även om vi är bland de bästa fortfarande i endgame. Vi har tagit 2 bossar i Mount Hyjal och 1 i Blacktemple.
Vi är låååååångt i från hardcore, vi raidar 3 gånger i veckan 20:00-00:00. Vi har flertal föräldrar i guildet som njuter av att lira. 2-4 timmar om dagen för att komma någonstans förstår jag inte heller, du kan lira 30 min-1h om dagen och du kommer till 70. Du kommer vara rested mer eller mindre hela tiden.
Om du tycker wow har time sinks då kanske du ska prova på några av de andra mmoprgs som finns där ute.

"vi raidar 3 gånger i veckan 20:00-00:00"
Och de andra dagaran grindar ni pengarr till pots och rep bill eller?

Inaktiv

1h = 100g (oftast mer), man behöver knappast grinda speciellt mycket.. Lirar med en jävla massa irl polare lite då och då.. Hur jäkla kul som helst, spelar med måtta och nog fan hinner man festa, jobba, köra skoter och allt annat roligt! Har lirat WoW kring 1,5 år nu, tagit pauser till och från, oftast ligger pauserna på 3 månader sen blir man sugen att börja lira igen..
Lira ensam är riktigt tråkigt men när man sitter med en massa polare på vent och snackar om diverse skit och går instancer så är det riktigt kul..
Tyvär har man endast clearat kara för en bra tid sen, mer har det inte blivit.

123
Skriv svar