Utvecklingsverktyg till Call of Duty 4 hos FZ

Robot
Medlem
Utvecklingsverktyg till Call of Duty 4 hos FZ

Yes! Eller?

signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Äntligen då kan man börja modda igen

signatur
Inaktiv

Det står att det tar 18 minuter till att packa up filen men det stod corrupted file i början... laddar ner från annan källa samtidigt så får jag se vad som händer...

Hände mig med sånt händer ibland, ladda ner igen. Min sade att det var klart första gången men då hade den bara laddat ner 200mb.

signatur
ptr
Medlem

nu är bara frågan när andra världskrigs modden kommer hahahah

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:

Hände mig med sånt händer ibland, ladda ner igen. Min sade att det var klart första gången men då hade den bara laddat ner 200mb.

Den stannade först på 74% sen gick det bra andra gången men filen var korrupt... Jag testade ändå för den fortsatte att packa up men när jag startade exen så kom den till "profil skärmen" sen crashade allt... :\

EDIT: Nu laddade jag ner den igen och samma sak hände... Är det bara jag?

Skrivet av danne_93_:

Den stannade först på 74% sen gick det bra andra gången men filen var korrupt... Jag testade ändå för den fortsatte att packa up men när jag startade exen så kom den till "profil skärmen" sen crashade allt... :\

Hmm du har rätt såg det nu filen härifrån är korrupt.

signatur
Inaktiv
Skrivet av danne_93_:

Hmm du har rätt såg det nu filen härifrån är korrupt.

Testade en tredje gång och det funka! fastän den var korrupt... Men mitt startar nu... bara det att jag inte fattar hur man kommer till map editorn. :S

EDIT: It has been found! För er som undrar så är den i Compile tools och inte i ModBuilder!

Inaktiv

innan man orkar tanka en 700mb stor fil..

vet ni om det ligger några modellfiler(exempelfiler) i detta paket?
brukar gärna göra det i t ex ID Software's SDKer..
eller är detta bara massa kod och dokumentation?

Inaktiv
Skrivet av F3D:

innan man orkar tanka en 700mb stor fil..

vet ni om det ligger några modellfiler(exempelfiler) i detta paket?
brukar gärna göra det i t ex ID Software's SDKer..
eller är detta bara massa kod och dokumentation?

Om du menar t.ex. banor som man kan öppna i editorn så ja, där finns exempel. men det är extremt svårt att fatta nånting överhuvudtaget... Brukade göra banor till UT, cs osv men detta är ju mycket mer saker att hålla reda på...

Medlem

Finns det inga guider eller online-resurser för att förenkla för nybörjare? Som det gör i unreal-communityn t.ex.?

Inaktiv

Är det någon som vet om det funkar på vista
eller inte?

Medlem
Skrivet av BlueNeoN:

eller inte?

För mig fungerade det vad jag märkt än så länge. Jag kör med Vista 64-bit (SP1).

signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Ja det ska finnas med exempel modell filer och riggar.

Att komma igång kan va lite knölligt men när man väl fattar grunderna så.

Tutorials, forums och info:
http://www.infinityward.com/wiki/index.php?title=Main_Page
http://www.infinityward.com/community/forum/index.php?board=3...
http://www.modsonline.com/Tutorials-list-17.html

Borde funka på Vista antingen med kompatibilitets läge eller köra det som administratör

Medlem
Skrivet av BlueNeoN:

eller inte?

Det står ju så här i releaseinformationen:

"The CoD4 Mod Tools do not work in Windows Vista, although some users have reported some success running them in Windows XP Compatibility Mode."

Det kan ju vara en ledning till huruvida det fungerar eller inte, men det bästa är väl att pröva? Vem ger upp bara för att någon säger att det inte går?

Medlem
Skrivet av Boulund:
Skrivet av BlueNeoN:

eller inte?

Det står ju så här i releaseinformationen:

"The CoD4 Mod Tools do not work in Windows Vista, although some users have reported some success running them in Windows XP Compatibility Mode."

Det kan ju vara en ledning till huruvida det fungerar eller inte, men det bästa är väl att pröva? Vem ger upp bara för att någon säger att det inte går?

Kan meddela att det funkar prima helt 100% utan några som helst problem på Windows Vista Ultimate.

Medlem

Fram med Desert Combat 2!

signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Jag hörde att det var relativt svårt att använda. har själv fortfarande inte haft tid att installera och prova
Någon som provat att göra en bana och kan ge en liten preview?

Medlem

(vore najs om någon modade spelet så man kunde använda alla extratillsatser till vapnen by the way. M4 med silencer, Iron sight och nadeluncher for the win! )

Inaktiv

Finns redan en mod på väg. Leta efter Frontlines - Fuel of War.

signatur

}{arry }{eck

Inaktiv
Skrivet av Drapan:

Ja det ska finnas med exempel modell filer och riggar.

Att komma igång kan va lite knölligt men när man väl fattar grunderna så.

om man hållt på med sånt här sen man var 13 och jobbat med utveckling ett tag då?
är det fortfarande knäligt?

men tackar för svaret..700mb download ftw!

Medlem

Jag vill se en WW1 mod ffs!

Medlem
Skrivet av IceBallz:

Finns redan en mod på väg. Leta efter Frontlines - Fuel of War.

Det är väl ingen mod, eller har jag missat något?

signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

1
Skriv svar