Årets spel 2007!

Skrivet av Aquilalore:
Skrivet av Wazz:

Jag skulle vela definera om t.ex crysis & andra våldsspel som barnsliga - hur många av 30-50åringar tror ni tycker våldsspel är "mogna"? Jag tror hellre dessa uppskattar spel som t.ex Mario.

Dessutom så har t.ex Mario fördelen av att vara ett tidlöst spel - vad är crysis om 10år? Det är ju inte ett spel man kommer komma ihåg....

Nja.. jag har sett utvecklingen och vet vad som i folkmun, menas med "barnspel". Det börjar med en skev bild av att en människa sätter sig framför en PC eller konsoll och fördriver tid... En vanlig person uppfattar detta som en hobby och förstår inte hur man kan "slösa bort" sin tid där..
Super Mario Galaxy skulle vara ett barnspel per defiinition. Det går uteslutande ut på att snurra runt till olika planeter där du ska hämta en massa stjärnor för att få fram nya planeter med stjärnor på. Dessa "utmaningar" är hmm.. vågar jag säga det.. tidsfördriv och inget jag skulle tolerera att mitt barn satt och höll på med i mer än nån timme eller så "för skojs skull"..
En 50 åring uppskattar defenitivt grafiken till Crysis... medans de inte tar speciellt seriöst på Galaxy.
Så är det, oavsett vilket av dem man gillar.

Du är galen om du inte kommer ihåg Crysis om 10 år.. har du kanske redan glömt hypen?
Fast du kanske är en sån som inte kommer ihåg din egna datorkonfiguration om 5 år ens..? Precis som om någon skulle glömma sitt Geforce 8800 om 10 år? Nä, nä.. inte en chans.

Vart tog Okami vägen på listan.. Witcher?

Jag har iallafall redan glömt Crysis.


signatur
Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Aquilalore:
Skrivet av Wazz:

Jag skulle vela definera om t.ex crysis & andra våldsspel som barnsliga - hur många av 30-50åringar tror ni tycker våldsspel är "mogna"? Jag tror hellre dessa uppskattar spel som t.ex Mario.

Dessutom så har t.ex Mario fördelen av att vara ett tidlöst spel - vad är crysis om 10år? Det är ju inte ett spel man kommer komma ihåg....

Nja.. jag har sett utvecklingen och vet vad som i folkmun, menas med "barnspel". Det börjar med en skev bild av att en människa sätter sig framför en PC eller konsoll och fördriver tid... En vanlig person uppfattar detta som en hobby och förstår inte hur man kan "slösa bort" sin tid där..
Super Mario Galaxy skulle vara ett barnspel per defiinition. Det går uteslutande ut på att snurra runt till olika planeter där du ska hämta en massa stjärnor för att få fram nya planeter med stjärnor på. Dessa "utmaningar" är hmm.. vågar jag säga det.. tidsfördriv och inget jag skulle tolerera att mitt barn satt och höll på med i mer än nån timme eller så "för skojs skull"..
En 50 åring uppskattar defenitivt grafiken till Crysis... medans de inte tar speciellt seriöst på Galaxy.
Så är det, oavsett vilket av dem man gillar.

Du är galen om du inte kommer ihåg Crysis om 10 år.. har du kanske redan glömt hypen?
Fast du kanske är en sån som inte kommer ihåg din egna datorkonfiguration om 5 år ens..? Precis som om någon skulle glömma sitt Geforce 8800 om 10 år? Nä, nä.. inte en chans.

Vart tog Okami vägen på listan.. Witcher?

Jag har iallafall redan glömt Crysis.

Märkligt fenomen.. jag ringer socialstyrelsen och du får förklara.

Medlem

Jag kommer i alla fall inte komma ihåg crysis om 10 år för att det var ett bra spel...


signatur

Wii code: 5902-1749-7534-0253

Medlem

Bra lista. All respekt åt FZ.

PaZ
Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

Då tycker jag det kan vara såhär istället, iaf när det gäller idrott,
folk kämpar och sliter år ut och år in,
och när den stora dagen kommer då vinner 2 stycken guld,

hade det inte då varit mer humant att låta den som kom tvåa efter dom 2 vinnarna får silver, och trean brons ?
så får 4 stycken medalj.
det är ju trots allt en medalj idrotts utövare strävar efter.
Jag tycker det är rent ut sagt är snålt att skippa silvret

Du verkar ju lika stenad som din avatar. Om två personer vinner så är det väl klart att den som kommer efter dessa två är trea? den kan ju inte flyttas upp en placering bara för att de andra delar?

Kalle, pelle och olle springer ett lopp. Kalle vinner, pelle kommer tvåa och olle trea.

Kalle, pelle och olle springer ett lopp. Kalle och pelle delar förstaplatsen, och då blir olle tvåa.

förklara logiken i det andra scenariot. olle har ju fortfarande två personer före sig, alltså är han trea.

QRT
Medlem
Inaktiv
Skrivet av PaZ:
Skrivet av BangBoomBang:

Då tycker jag det kan vara såhär istället, iaf när det gäller idrott,
folk kämpar och sliter år ut och år in,
och när den stora dagen kommer då vinner 2 stycken guld,

hade det inte då varit mer humant att låta den som kom tvåa efter dom 2 vinnarna får silver, och trean brons ?
så får 4 stycken medalj.
det är ju trots allt en medalj idrotts utövare strävar efter.
Jag tycker det är rent ut sagt är snålt att skippa silvret

Du verkar ju lika stenad som din avatar. Om två personer vinner så är det väl klart att den som kommer efter dessa två är trea? den kan ju inte flyttas upp en placering bara för att de andra delar?

Kalle, pelle och olle springer ett lopp. Kalle vinner, pelle kommer tvåa och olle trea.

Kalle, pelle och olle springer ett lopp. Kalle och pelle delar förstaplatsen, och då blir olle tvåa.

förklara logiken i det andra scenariot. olle har ju fortfarande två personer före sig, alltså är han trea.

tror du inte alla som blir trea blir lite snea då ?

Medlem

av 58 recensioner har SMG fått ett snittbetyg på 97,3%, alla de recensenterna kan inte ha fel:
http://www.gamerankings.com/itemrankings/simpleratings.asp

imponerande, nintendo.

Medlem

SMG och Portal, what else? Inte för att jag spelat allt, men dessa två spel är de som man säkerligen kommer minnas särskilt varmt från 2007. Även om jag alltid kommer nära minnet av ett visst slitet, vackert sönderfallande spel i Tjernobyls skugga.

PaZ
Medlem
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av PaZ:
Skrivet av BangBoomBang:

Då tycker jag det kan vara såhär istället, iaf när det gäller idrott,
folk kämpar och sliter år ut och år in,
och när den stora dagen kommer då vinner 2 stycken guld,

hade det inte då varit mer humant att låta den som kom tvåa efter dom 2 vinnarna får silver, och trean brons ?
så får 4 stycken medalj.
det är ju trots allt en medalj idrotts utövare strävar efter.
Jag tycker det är rent ut sagt är snålt att skippa silvret

Du verkar ju lika stenad som din avatar. Om två personer vinner så är det väl klart att den som kommer efter dessa två är trea? den kan ju inte flyttas upp en placering bara för att de andra delar?

Kalle, pelle och olle springer ett lopp. Kalle vinner, pelle kommer tvåa och olle trea.

Kalle, pelle och olle springer ett lopp. Kalle och pelle delar förstaplatsen, och då blir olle tvåa.

förklara logiken i det andra scenariot. olle har ju fortfarande två personer före sig, alltså är han trea.

tror du inte alla som blir trea blir lite snea då ?

Det är klart. Alla borde få komma etta, men då skulle vi få det där problemet med överblivna silvermedaljer i alla fall

Medlem

Oj portal o super mario....de va ju inte mycket annat som återstod.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Skriv svar