Hellgate: London

Robot
Hellgate: London

Världen hotas av undergång på nytt. Denna gång är det varken utomjordingar, robotar eller galna vetenskapsmän. Det är helvetets inre makter som har tagit sig upp på ytan för att förgöra allt gott - inklusive dig!


Medlem
Recension - Hellgate: London

går det att köra mp över lan?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

har alltid misstänkte att detta är ett hypat skitspel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det var lite hypat ja, inte en total nolla, men det finns såååååå mycket som hade kunnats göra SÅ mycket bättre.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

är det verkligen så illa?

Medlem

Bra recension, fint skrivet
En notis, har hört att man måste betala (en engångssumma eller månadssumma vet jag ej) för att kunna skapa en klan, att gå med i en klan däremot är helt gratis.

Och man har bara chans till 3 karaktärer (har även hört där att man ska kunna betala för att ha fler, men är som sagt inte riktigt säker, någon som vet mer om det?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Hade väntat på detta, sett fram emot att bara kanske det var en medelmåttig kusin till Diablo, något dugligt att spendera tiden med tills en riktig uppföljare kom, men istället är det den "speciella" kusinen som spenderar dagarna med att peta sig i näsan...

Riktigt trist faktiskt, sitter och lirar igenom skiten nu mest för att har man väntat så ska det ges en ordentlig chans, men vilken miss asså... känns som all spelmotorik är nymodig nog att kännas fräsch -04, och sen har de slängt på en MMORPG likande motor som de inte kan hantera ordentligt och fått ett halvrisigt resultat.

Känns inte som Diablos skapare som gjort detta, det känns som Diablos skapare gått i pension och startat kvällskurser och detta var ett examensarbete från en av eleverna...

Vila i frid
Skrivet av Fenix:

går det att köra mp över lan?

Det går ej att spela över LAN.

Skrivet av Greger:

En notis, har hört att man måste betala (en engångssumma eller månadssumma vet jag ej) för att kunna skapa en klan, att gå med i en klan däremot är helt gratis.

Och man har bara chans till 3 karaktärer (har även hört där att man ska kunna betala för att ha fler, men är som sagt inte riktigt säker, någon som vet mer om det?

De ska införa en kostnadsmodell för spelande över nätet som ska ge extra föremål och annat, men 10 dollar i månaden känns för mycket. Dock är inget bokat ännu. Herr Roper ska informera om det i framtiden.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

blev sjukt besviken på det här spelet riktigt dåligt. De släppte det alldeles för tidigt...

Medlem

Jag tycker att det blev en smula överdrivet lågt betyg. Det är inte en 5:a men inte heller värdelöst som jag anser en 2:a är..

Det är ett helt OK spel och ska man snacka moment 22 så är väl alla spel lika med tiden? Se WOW t ex... alla hus likadanna och monsterna likaså... men inte får det en 2:a för det!?

Jag tycker att dom som recenserar nu för tiden kräver 100% bra spel för att dom ska trivas.. och alla dessa visoner om nytänkande? I så fall skulle dom aldrig ha gjort ett spel efter DOOM eller QUAKE.. för efter det måste FPS genren ha dött ut efter som de flesta FPS spel är ganska lika.

Men vad gör det? Ett spel kan vara bra fast det är en massa konstiga enformiga nivåer... spelglädje går inte att få med enbart nytänkande.

Tack för mig!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

QRT
Medlem

Inte särskilt bra spel.. men inte särskilt dåligt heller. Skulle gett det 3/5

Medlem

tycker spelandet är ganska kul men visst inget wow spel.

Spela online utan ex extra feature som mer char slots, vissa events prylar, skapa guild är gratis.

Hittils har jag inte sett att subscriber är något att ha om man nu inte ska skapa gille eller dyl

jag tro dock som vissa säger att det släpptes en aning för tidigt men men sånt är livet


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Bra recension av ett rätt dåligt spel!

Medlem

Jag tycker inte alls det över överhypat eller dåligt. Har spelat sen betan och det är faktiskt underbart just för att underbara liknande spel saknas: nämlingen hjärndöda RPG spel... Ibland när man spelar och bara vill röjja sönder lite spelar man något i stuk med mad max. Men om man bara vill in och röjja och loota lite häftiga prylar finns inget. Hellgate: london är ett "hjärndött rpg". Precis som Diablo spelen var. Hur detta spelet inte är ett nytt Diablo förstår jag inte. Vapnen är skojj, klasserna är skojj... Allt är inte första klass men är lätt en 3.5. Vill du röjja monster i ett rpg som aldrig förr är Hellgate givet.

Jag sekunderar förresten Kangas1000's uttalande. Taskigt betyg på en stabil produkt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av kangas1000:

Jag tycker att det blev en smula överdrivet lågt betyg. Det är inte en 5:a men inte heller värdelöst som jag anser en 2:a är..

http://www.fz.se/betyg

2 = Okej


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Bara jag som började fnissa när jag läste "ryggsäckstetris"?
(Står iof "rycksäckstetris", men rycksäck låter lite fel?)

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av kangas1000:

Jag tycker att det blev en smula överdrivet lågt betyg. Det är inte en 5:a men inte heller värdelöst som jag anser en 2:a är..

http://www.fz.se/betyg

2 = Okej

Jaa och hur många köper spel som är en 2:a och anser det vara ett OK betyg menar du????


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

fan vilken flopp det blev till slut, och detta ska komma från ex. blizzard anställda. måste vara det mest idiotiska dom kunde göra lämna ett av världens bästa företag, bilda ett nytt och producera ett sånt här skräpspel, nä fy och skäms på dig Bill roper!

Medlem
Skrivet av kangas1000:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av kangas1000:

Jag tycker att det blev en smula överdrivet lågt betyg. Det är inte en 5:a men inte heller värdelöst som jag anser en 2:a är..

http://www.fz.se/betyg

2 = Okej

Jaa och hur många köper spel som är en 2:a och anser det vara ett OK betyg menar du????

Folk stirrar sig för blint på själva betyget istället för att titta på innehållet i recensionen om vad som är bra och mindre bra. Betygsskalan för mig är ogiltlig.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

fin recension tycker jag. Betyget är helt på sin plats. Bara en sak jag inte håller med om och det är typ sista meningen om att det skulle vara stabilt. det ´kanske kan tolkas på flera sätt men det crashar min dator typ en gång i timmen när jag lirar det.
jag vet inte, för 500 pix + månadsavgift känns det jävligt torftigt.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av kangas1000:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av kangas1000:

Jag tycker att det blev en smula överdrivet lågt betyg. Det är inte en 5:a men inte heller värdelöst som jag anser en 2:a är..

http://www.fz.se/betyg

2 = Okej

Jaa och hur många köper spel som är en 2:a och anser det vara ett OK betyg menar du????

Folk stirrar sig för blint på själva betyget istället för att titta på innehållet i recensionen om vad som är bra och mindre bra. Betygsskalan för mig är ogiltlig.

Japp och jag "anser" inte att det är värt en 2:a inget mer med det...


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Inaktiv

Det största problem med detta spel är att det inte alls färdigt, finns quests som inte går att klara för att monstret inte spawnar, det finns inte alltid så många monster av typ x som man ska döda på den platsen. Fast det värsta är ändå alla chrashar och att man alt för ofta inte kan se de man groupat med.

Vila i frid
Skrivet av Petah:

Bara jag som började fnissa när jag läste "ryggsäckstetris"?
(Står iof "rycksäckstetris", men rycksäck låter lite fel?)

Hmm, ja det smet förbi korrigering... Fixat. Tack.

Skrivet av fatboy:

fin recension tycker jag. Betyget är helt på sin plats. Bara en sak jag inte håller med om och det är typ sista meningen om att det skulle vara stabilt. det ´kanske kan tolkas på flera sätt men det crashar min dator typ en gång i timmen när jag lirar det.
jag vet inte, för 500 pix + månadsavgift känns det jävligt torftigt.

Har aldrig crashat för mig faktiskt.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Det är ett bra spel, men skulle kunna vara så mycket bättre.

Spelet känns så kladdigt på något vis, osmidigt och stelt.

Medlem

Hellgate är både långt efter i tiden och trots det före sin tid. Hade spelet kommit för något år eller sedan hade det varit riktigt fräscht, men spelet känns fortfarande inte färdigt det hade behövts fler buggtestande, förändringar på många plan i gameplay och banor och utöver det känns mekaniken ganska förlegad idag, vissa saker känns helt enkelt inte nytt eller någon sorts förbättring.

Spelet är okej och efter några månader kanske det blir bättre med nytt content och buggfixar, men det ska man inte behöva vänta på. Jag hade hoppats mer på denna titel och hade hoppats detta skulle bli det spelet som förde mig tillbaka till tiden då multiplayer var skitkul och spännande, som D2 gjorde för mig för 7 år sedan.

Medlem

Tycker det förtjänar bättre betyg än det fått.

Som någon sa tidigare "Hjärndött rpg" .
Dock vill jag väl mer "Hjärndött hack'n'slash RPG" :}

Det är inte ett toppspel, men det är sjukt roligt tidsfördriv.
Precis som diablo 1 och 2 var.
Dock är jag besviken på att dom har så pass många buggar kvar i spelet när efter det gått guld (Memory leak anyone? ..)
Visst, man kan dra ner på krasher och problemen igenom att sänka grafiken, men vem vill sitta och lira på medium settings om man har en burk som klarar av high settings ?! :}

Tycker spelet förtjänar iallafall en 3-3½ .

Medlem

Jag tycker 2 är ett generöst betyg till detta spel. Okej om det är ett hjärndött rpg, men va fan... presentationen är ju det sämsta jag någonsin sett. Grafiken och "leveldesignen" är ju ett skämt.

Betyget ska ju ändå representera heltheten inte enbart "spelglädjen" (som i det här fallet får mig att vilja skära handlederna av mig).

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]har alltid misstänkte att detta är ett hypat skitspel.

Precis.

Skrivet av Nimman:

är det verkligen så illa?

Ja.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Tycker inte man ska gnälla och komma med negativ kritik på ett sånt sätt som många gör... då jag med stor säkerhet tror att de inte kan göra det bättre själva.

Det är STOR skillnad på negativ kritik och negativ kritik. ^^ Konstruktiv kritik är något som man på sätt o vis kan se som positivt. Då det kan bidra till förbättringar. Att enbart säga att ett spel är dåligt utan att förklara varför... ja, det är lite intetsägande.

Medlem

Efter att ha sett detta funderar man på om dom inte skulle satsa helt på att göra datoranimerade filmer istället för tattiga spel?


signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

Skriv svar