Dreamhack, för konsole?

Inaktiv
Dreamhack, för konsole?

Varför finns det ett dreamhack för alla med en dator men inte för människor med konsoler? Tänk er att man får hyra en 32' skärm där man kopplar in sitt Xbox360/Ps/Wii, tillsammans med, ska inte överdriva 500 andra. Tänk då vad shysst det hade varit med att bara glida runt med sin trådlösa kontroll och stanna hos närmsta granne och dra en match i Call oF Duty eller spöa honom / henne i Soul Caliber?

Finns säkert flera hundra orsaker till varför det inte finns ett dreamhack för enbart konsole nördar, kommer dock inte på en enda just nu.

Snart ska jag i väg, gud så trött jag är.

#blogg

Medlem
Dreamhack, för konsole?

Jag hade definitivt besökt ett sådant DH.

Medlem

Det skulle kosta en jävla massa för de som skulle hålla i det. Tänk på hur många tv apparater det skulle bli.

tänk på de med ps3 som vill spela Killzone2 i max upplösning och så. Skulle kännas lite klent med en 32"

Men annars så är iden om ett konsol DH awesome. Sjukt nice =D Lättare att ta med en konsol än Pc också.


signatur

Rawr

Medlem

Det vore nog jävligt dyrt att fixa in 500 st "32are, vilket är nog ett av skälen ^^


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Meh skit i o ha skärmar att hyra, folk kan ta med egna vanliga datormonitorer. Men finns ju ibland konsoll avdelningar på lan. T.ex. det lan som CAD ordnar så har jag för mig dom har plats för folk som tar med sig konsoller.

Enda dryga med att köra med konsoller är ju att det oftast är skitdrygt att koppla in ljud på ett vettigt sätt eftersom ingen av de moderna konsollerna har 3.5mm utgångar för ljud. Utan det behövs någon form av reciever eller omkopplare.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Sant. Dock hade jag gärna gått på ett. Funderar allvarligt på att starta ett, på något sätt, där jag bor. 2 dygn med två st 150' tums projektorer och 2-3 32'tums TV apparater.

Typ Gears Of War 2 & Street Fighter 4 tävlingar eller dylikt. Tror det hade slagit stort om man hittat folk med pengar.

Dessutom, om man hade ett lika stort som Dreamhack, då hade det kunnat sponsrats av företag som säljer saker på plats.

Men en dröm är en dröm...

1
Skriv svar