Crysis färdigt

Medlem

Körde igenom spelet på Very High med E4400 @ 2.75Ghz, 8800GTS 640Mb och 2Gb DDR2, 15-20fps hela tiden, ingen kantutjämning dock, vi börjar närma oss fotorealistik grafik nu...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Är lycklig att jag kan spela på HIGH med AA off i 1650x1050. Förbokat o klart!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Och baff!
Vi använder Starforce som skrivskydd!

Medlem

hmm, var det starforce som la in rootkit och skit a'la bioshock?

Medlem

Jag får 15-30+ fps och ibland 75 när jag spelar på high.
Medium är det som rinnande vatten.
Jag har en E6400 2.13ghz och 2gbRam ett geforce7950GX2 512
Hoppas det går bättre på hela spelet.
Tror ni att datan pallar att köra High som rinnande vatten med ett 8600 eller ett 8800?

OBS LIRAR PÅ XP!

Medlem
Skrivet av Silentzio:

hmm, var det starforce som la in rootkit och skit a'la bioshock?

Var inget rootkit i Bioshock.. Men det här kommer använda samma skydd som det enligt vad allt pekar på, ja (SecuROM).

Medlem
Skrivet av metro swe:

Jag får 15-30+ fps och ibland 75 när jag spelar på high.
Medium är det som rinnande vatten.
Jag har en E6400 2.13ghz och 2gbRam ett geforce7950GX2 512
Hoppas det går bättre på hela spelet.
Tror ni att datan pallar att köra High som rinnande vatten med ett 8600 eller ett 8800?

OBS LIRAR PÅ XP!

Inte ett 8600, Men de nya 8800 GT klarar nog det fint Om du inte kör på 1600x eller så.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Körde igenom spelet på Very High med E4400 @ 2.75Ghz, 8800GTS 640Mb och 2Gb DDR2, 15-20fps hela tiden, ingen kantutjämning dock, vi börjar närma oss fotorealistik grafik nu...

Det låter väldigt otroligt, jag har en Q6600 med 8800GTS 640Mb och 2Gb DDR2, men för mig var det precis spelbart på high. Very high gick absolut inte att ha. Vad kör du för OS ?

Medlem
Skrivet av Zedrix:
Skrivet av Zelaxe:

Körde igenom spelet på Very High med E4400 @ 2.75Ghz, 8800GTS 640Mb och 2Gb DDR2, 15-20fps hela tiden, ingen kantutjämning dock, vi börjar närma oss fotorealistik grafik nu...

Det låter väldigt otroligt, jag har en Q6600 med 8800GTS 640Mb och 2Gb DDR2, men för mig var det precis spelbart på high. Very high gick absolut inte att ha. Vad kör du för OS ?

Vista, kom ihåg att demot bara använder en kärna, och det hacka en del, men jag ville testa och se hur snyggt det är.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Zedrix:
Skrivet av Zelaxe:

Körde igenom spelet på Very High med E4400 @ 2.75Ghz, 8800GTS 640Mb och 2Gb DDR2, 15-20fps hela tiden, ingen kantutjämning dock, vi börjar närma oss fotorealistik grafik nu...

Det låter väldigt otroligt, jag har en Q6600 med 8800GTS 640Mb och 2Gb DDR2, men för mig var det precis spelbart på high. Very high gick absolut inte att ha. Vad kör du för OS ?

Vista, kom ihåg att demot bara använder en kärna, och det hacka en del, men jag ville testa och se hur snyggt det är.

Demot använder inte bara en kärna, inte om man har dualcore i alla fall. Sen hur det är med quad vet jag inte.

Inaktiv
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av Urkalak:

Kan ngn förklara vad som är bra med det här spelet, eller spelar alla det bara för grafiken? Gameplay suger ju, känns precis likadant som vilken annan shooter som hälst. Var det någon som tyckte att det var för lätt också? Spelade på Delta det första jag gjorde när jag satte igång demot och förväntade mig flera timmars uppesittande pga att jag skulle dö hela tiden men nej då... Kändes som om det var easy, vågar inte tänka på hur lätt det är på easy. Tröttnade efter halva demot. Så kan någon förklara vad som är bra med det här spelet? Ingenting revolutionerande med det över huvudtaget.

För det första - detta är första banan. Första banorna i spel är alltid lätta.
För det andra - Vad är det för fel på gameplayn? Det är ju hur mysigt som helst att springa fram och plocka en fiende runt halsen och slänga iväg honom ut för ett stup eller liknande. Eller skjuta däcken av en bil så den flyger åt alla håll och kanter. Aja, vi är alla olika. Jag gillade hur som helst spelkänslan.
Och om du vill ha det lite svårare, varför inte lägga till fler fiender i editorn? Jag själv har placerat ut några aliens här och där och fler soldater. Hur kul som helst
Angående optimeringen funkar det bra för mig iallafall.

Crysis =

Ok, det kan vara kul att ta tag i ngn, skjuta en bil sönder och samman men spelet var så lätt så jag klarade det utan problem, tror jag dog en enda gång och då var jag nästan ute efter att dö, tog en bil och körde genom 2 läger och dog av att jag fick så många på mig. Saken jag menar är att vi har sett allt det här förut, jag har tröttnat på det men tydligen har många andra inte det. Jag respekterar det men det känns som att Crytek har spenderat allt för mcket tid på grafiken istället för att skapa en story som verkligen gör att man känner att man är en del i den. För mig är det ett helt hjärndött spel med fin grafik.

[EDIT] Och att behöva gå in i en editor för att få det svårare är ju löjligt. [EDIT]


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Bluevortex:
Skrivet av WaltX:

Frågan är: GH3 + Cod4 eller GH3 + Crysis? Hatar att välja :evil:

svaret är enkelt Gh3+cod4+Crysis

Ta bort cod4 så är det nice Förstår inte vad som är så himla grymt med cod4 det är arkad skriptat och inte speciellt snyggt om du frågar mig. Det är helt enkelt överskattat

Medlem
Skrivet av Urkalak:

Ok, det kan vara kul att ta tag i ngn, skjuta en bil sönder och samman men spelet var så lätt så jag klarade det utan problem, tror jag dog en enda gång och då var jag nästan ute efter att dö, tog en bil och körde genom 2 läger och dog av att jag fick så många på mig. Saken jag menar är att vi har sett allt det här förut, jag har tröttnat på det men tydligen har många andra inte det. Jag respekterar det men det känns som att Crytek har spenderat allt för mcket tid på grafiken istället för att skapa en story som verkligen gör att man känner att man är en del i den. För mig är det ett helt hjärndött spel med fin grafik.

Jaja, och allt finns med i demot ?!
Näe vänta på själva spelet kanske du får mer av det goda.

Medlem

Jag skulle definitivt ha skaffat fullversionen om demot hade flytit bättre på min dator. Fick köra på medium utan AA för att det ens skulle vara spelbart, och ändå gick det inte smidigt. :\

Min dator:

Intel Core 2 Duo 2.6GHz, GeForce 8800GTX 768Mb, 4GB RAM, Windows Vista Ultimate 64-bit

Medlem
Skrivet av Luin:
Skrivet av Urkalak:

Ok, det kan vara kul att ta tag i ngn, skjuta en bil sönder och samman men spelet var så lätt så jag klarade det utan problem, tror jag dog en enda gång och då var jag nästan ute efter att dö, tog en bil och körde genom 2 läger och dog av att jag fick så många på mig. Saken jag menar är att vi har sett allt det här förut, jag har tröttnat på det men tydligen har många andra inte det. Jag respekterar det men det känns som att Crytek har spenderat allt för mcket tid på grafiken istället för att skapa en story som verkligen gör att man känner att man är en del i den. För mig är det ett helt hjärndött spel med fin grafik.

Jaja, och allt finns med i demot ?!
Näe vänta på själva spelet kanske du får mer av det goda.

Har itne spelar Farcry kan någons nabbt förklara för mig vad den handlade om ?


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av ReZnoR2K6:

Mest optimerade? NEJ när det gäller demo-versionen iallafall. Men det beror ju också på ifall man helt stirrar sig blind på antal "FPS" eller om man går efter "känslan".

Om ni får bra framerate men taskig känsla så är det knappast optimeringen det är fel på...

Och som alltid när man gör PC-spel så är det sjukt mycket som ligger utanför utvecklarens makt. Att spelet hackar trots att man har bra CPU och GPU kan lika gärna bero på sånt som taskiga drivrutiner till ljudkortet eller ett antivirusprogram som tycker att crysis.exe är en väldigt skum process som behövs övervakas.

Crytek är inte dåliga, jag tror att de har gjort allt de kan för att få spelet att ytnyttja alla resurser så bra som möjligt.

Nu syftade jag inte på själva "spelkänslan" i sig. Utan självklart om man upplever spelet som "spelbart".

Inaktiv
Skrivet av Luin:
Skrivet av Urkalak:

Ok, det kan vara kul att ta tag i ngn, skjuta en bil sönder och samman men spelet var så lätt så jag klarade det utan problem, tror jag dog en enda gång och då var jag nästan ute efter att dö, tog en bil och körde genom 2 läger och dog av att jag fick så många på mig. Saken jag menar är att vi har sett allt det här förut, jag har tröttnat på det men tydligen har många andra inte det. Jag respekterar det men det känns som att Crytek har spenderat allt för mcket tid på grafiken istället för att skapa en story som verkligen gör att man känner att man är en del i den. För mig är det ett helt hjärndött spel med fin grafik.

Jaja, och allt finns med i demot ?!
Näe vänta på själva spelet kanske du får mer av det goda.

Jo, ett demo är inte hela spelet. Men om man inte ska bilda sig en uppfattning av spelet när man spelar demot, vad är då ett demo till för? Demon är inte hela spel, nej! MEN, ett stort jävla MEN, ett demo är till för att bilda en uppfattning om spelet. Visst jag kommer nog att testa hela spelet men är det så här simpelt kommer jag att skratta, jag vill ha utmaning när jag spelar.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Garenth:

Jag skulle definitivt ha skaffat fullversionen om demot hade flytit bättre på min dator. Fick köra på medium utan AA för att det ens skulle vara spelbart, och ändå gick det inte smidigt. :\

Min dator:

Intel Core 2 Duo 2.6GHz, GeForce 8800GTX 768Mb, 4GB RAM, Windows Vista Ultimate 64-bit

Uh va? Har typ samma system som dig och kan lira på High/Very high...

Dator:

Q6600
8800GTX
2 GB RAM


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av Luin:
Skrivet av Urkalak:

Ok, det kan vara kul att ta tag i ngn, skjuta en bil sönder och samman men spelet var så lätt så jag klarade det utan problem, tror jag dog en enda gång och då var jag nästan ute efter att dö, tog en bil och körde genom 2 läger och dog av att jag fick så många på mig. Saken jag menar är att vi har sett allt det här förut, jag har tröttnat på det men tydligen har många andra inte det. Jag respekterar det men det känns som att Crytek har spenderat allt för mcket tid på grafiken istället för att skapa en story som verkligen gör att man känner att man är en del i den. För mig är det ett helt hjärndött spel med fin grafik.

Jaja, och allt finns med i demot ?!
Näe vänta på själva spelet kanske du får mer av det goda.

Jo, ett demo är inte hela spelet. Men om man inte ska bilda sig en uppfattning av spelet när man spelar demot, vad är då ett demo till för? Demon är inte hela spel, nej! MEN, ett stort jävla MEN, ett demo är till för att bilda en uppfattning om spelet. Visst jag kommer nog att testa hela spelet men är det så här simpelt kommer jag att skratta, jag vill ha utmaning när jag spelar.

Orka va här o nöta om det är så jä*la värdelöst då.. verkar ju som du ändå bryr dig om spelet.. spel jag inte gillar lämnar jag o går vidare..
kanske man sett samma pangare förut, men inte med samma möjligheter dvs. gömma sig i buskar, skjuta ner träd för skydd, slå hål i väggen för att gå in annan väg, det är ett gammalt spel sätt i nytt omslag. och sen när sist kom det ett spel som verkligen är någe helt nytt? sku väll va armadillo isf. vilket är ett pussel spel... jag finner nöje i spelet lika så många anna, men verkar som fler gillar nöjet i att klaga på spelena dom inte ens vill spela.. gå o köp COD4 eller nått istället där man kan skjuta gubbar på lika många skott bara att man träffar sämre, skriptat som fan och inget speciellt nytt med det.. verkar även som 70% här inte orkar läsa igenom forumet o klagar på samma saker att spelet inte är optimerat.. när F*N ska folk fatta att det inte finns en maskin som klarar spelet på very high ofelbart för oss vanliga. och hur optimerat är vista igentligen? kanske där felet ligger o inte hos crysis? va?.. crysis enligt mig är bland dom mest optimerade spel jag sett, korta laddningstider i både menyer o spel, flyter bra på high/medium på min c2d 2.4, x1650pro i 1024... samma folk som klagar på att gameplayet suger o säger att det är viktigare än grafik klagar på att dom inte kan köra 1920.. om nu gameplayet e viktigare varför kan ni då int offra grafik o köra på 1240 ist då? va?.. ibland blir man ju förbannad på alla i-lands problem, folk som klagar på revolutionerande grafik me några få buggar.. skjuter ni utan ljuddämpare tittar dom mot er, skjuter ni med den på hör dom skotten slå i marken o tittar dit.. tyvär har dom inte kul viinande me.. dom lyssnar efter ljud, dom har inte ai;n för att tänka på vilken sida av stenen kulorna tträffa o därmed veta från vilket håll det kom från.. antar att era föräldrar skapade det perfekta underbarnet eller har ni nån "bugg" ni åh?

Medlem

Richiraptor: Lär dej skriva, tack.

Skrivet av KeyserSoeze:

Richiraptor: Lär dej skriva, tack.

orka whina över en kille som whinar över att folk whinar...eh...

Medlem

Richiraptor: Håller helt med dig, och du får igenom ditt budskap trots din malande skrivsätt.

Detta är ju å andra sidan inte nån officiell rapport där man måste använda sig av rätt gramatik eller meningsbyggnad för att förmedla ett budskap, och om någon anser att du borde förbättra ditt skrivsätt har dom antagligen inget genomtänkt svar att ge till dina åsikter.

För ens egen del är det dock en fördel att skriva "rätt" så att man gör det av ren reflex, så slipper man åtminstonde "lär dig skriva" svar.

Medlem

när jag är arg skriver jag lika bra som en ko kan tillverka en bil så jag ber om ursäkt för det, det rör sig fler ord i mitt huvud än vad fingrarna skriver

Medlem

Jag tycker Richiraptor förmedlar ett bra budskap angående Crysis.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Dido, samma här. Orka lyssna på alla som klagar för att dom har för kassa datorer för att lira spelet. Och gillar de som säger att det är så kasst eftersom det är lika dant som ALLA fps spel, vilket jag tolkar som att de tycker att ALLA fps spel suger, vilket betyder att de kanske inte tycker om fps spel överhuvudtaget, det gör ju de knappast experter i genren..

hoppas ni fick min point, är för hungrig för att tänka klart..

Medlem

Mjo spelet va väll sådär, Grafiken va grym trots att jag bara hadde på high men jag ser mest fram emot CoD4 faktist


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

<3 Richiraptor

Medlem

Oh noes, Crysis och Assassins Creed samma dag, blir dyrt eller beslutsångest :S


signatur

La la la lag!

Medlem

2 (3) ord om detta spel; Maximum fuckin' GAME! BOOM


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Bra skrivet Richiraptor Så fort jag fått igång Vista ska jag lira crysis i dx10. Blandar man High och Very high så får man fan ett spel som flyter bra och ser galet gött ut...

nudelsdesign @ Håll du din stora trut!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Skriv svar