Whiteboard, Skärmar och böcker.

Medlem
Whiteboard, Skärmar och böcker.

using system; eller varför inte #include <iostream>
/*
Nu har mitt C# och C++ studerande tagit fart.
En whiteboardtavla som minneshjälp har spikats fast på väggen till höger om skrivbordet.
Sitter med 3 skärmar för att få bästa möjliga överblick över mitt programmerande.
Har städat skrivbordet för att få plats med dryck och snacks.
Har införskaffat en C#-bok som ska läsas när jag inte sitter framför skärm-muren.
Har laddat upp med post-it-lappar för anteckningar.
*/

Har ni tips på fler sätt att underlätta mina programmerarstudier?

return 0;
}

#blogg

Medlem
Whiteboard, Skärmar och böcker.

Hur används multiskärm när man programmerar C++/#? Visst när man gör hemsidor så är det fränt med kod på ena skärm och resultat på andra skärmen. Gör du likadant fast med C? Efter compile så kommer programmet upp på andra skärmen?


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Japp precis, jag kodar på ena skärmen, sedan efter jag har kompilerat så körs programmet på den andra skärmen(huvudskärmen).

Medlem

Jag kör med två skärmar när jag kodar. En extremt bra funktion i Visual Studio (om du använder det) är att man kan dela upp VS i två delar typ, så att man kan ha två kodrutor samtidigt. Ligger under Window -> Vertical Tab Group. Brukar köra med headerfiler på ena skärmen och implementationsfiler på den andra.

Btw, blogginlägget saknar int main() {

Medlem

Jaha, det visste jag inte! Tack för tipset!

Jajaja förlåt mig!

1
Skriv svar