Rock Band till Wii?

Robot
Medlem
Rock Band till Wii?

Heh, Wii är väl den enda man skulle kunna spela "trummor" på. Fast kanske behövs två fjärrkontroller isåfall? För att simulera två drumsticks. Om det nu inte släpps två digitaliserade drumsticks med förstås

Inaktiv

man har ju 2 kontroller på wii ju, så man kan ju lira trummor, remoten sköter högra och nanchucken den vänstra,

Inaktiv

Jag har inte fått grepp om vad spelet är till för. Verkar ju mest som att man skall skapa helt ny musik, eller är det bara Guitar Hero^2?

signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av Nolite:

Jag har inte fått grepp om vad spelet är till för. Verkar ju mest som att man skall skapa helt ny musik, eller är det bara Guitar Hero^2?

I nyheten står det ju att "alla låtar ska vara originalinspelningar och inte gjorda av coverband som i de hittils släppa titlarna" så det borde ju tyda på att det är liknar GH2

signatur

4173 7437 3674 5870

Medlem

Nice!

Edit: Har inte förstått det här med alla instrumenten, hur kan man spela med allt samtidigt på en tv?

signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

poängen verkar vara att man får specialkontroller som till guitar hero, antar att det kommer se likadant ut när man spelar också, fast med fyra olika instrument samtidigt då. Rätt tungt å hosta upp 150-200 dollar för kontroller + spel ^^

Inaktiv

nja är det kul så,
om nåt är tungt så är det att lägga ut 6000 på ps3.

Medlem

Ge mig Rock Band!!!

1
Skriv svar