Så skapas animationerna i Warhammer Online
MER!!
*fap* *fap* *fap* *fap* *fap*
Kan de inte fortsätta en animation i ett flyt istället för att gå från början och börja på nytt efter varje slag?
nog för att det finns flertalet spel där du kan använda dig utav combo slag för att länka ihop animationer, men i mmo spel så vill man nog gärna gå tillbaka till en grund pose då sånna spel går ut på att en slår och väntar tills nästa spelare har slagit och så vidare.
sen i allmänhet så vill man nog inte behöva förflytta sig allt för långt i världen bara för att man gör ett slag, vill man gå framåt så väljer man att gå framåt.
onaturligt vette fan om heller..
heldre för stora och "onaturliga" animationer än små sublima rörelser som faktiskt kommer kännas onaturliga.
trodde de flesta gått över till maya.
otroligt fel
i Sverige (as far as I know) så animeras det i Motion Builder till och med.
på rak arm kan jag nämna Crap Life 2 som ju fick sina "karaktärer" gjorda i XSI till och med..
Jag förstår inte riktigt varför det satsas mer på grafik än på animation och ljud. Är det bara jag som älskar välgjorda animationer och ljud?
Senaste som jag gillade animationerna i (iaf slagsmålsanimationerna) är Jade Empire, inte för att de var outstanding utan för att det var ett rollspel som inte hade urkassa animationer för en gångs skull.
Angående warhammer så är jag mer sugen på det där war40k-mmorpg-t som annonserades, men 3-4 års väntan..