Demot av Prey hos FZ

Inaktiv

Jag tycker att deras ragdoll är under all kritik. Vad har dom för någon egentligen? Havok Budget LE Beta 3,½?

Sen känns alla vapen som ärtbössor. Jättekul att stå och spreja rymdisarna i huvudet...

Och sen lider Prey av en sak som alla Doom 3-motor spel lider av: NOLL miljö-interaktivitet. Okej, kanske inte noll, för i början fick man ju faktiskt trycka på ett par datorskärmar! Och man får ju rulla omkring explosiva slimebollar med Next-Gen fysik!!!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Oh....my....god.

Håller med wookiee, bästa fpset någonsin. HERREGUD vilken resa demot bjöd på.


signatur

En styck signatur.

Medlem

hmm de där buggarna jag skrev om förut försvann när jag höjde grafiken från 1024 till 1280 skummt=P Sedan så är det ett jäkla tufft spel väldigt annorlunda och coola detaljer här och var=D

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Jag tycker att deras ragdoll är under all kritik. Vad har dom för någon egentligen? Havok Budget LE Beta 3,½?

Doom 3 motorn inkluderar en egen fysikmotor som är helt otroligt kass för att ingå i en seriös motor.

Har sett ensamma hemmakodare-demon med egen ragdollfysik som slår Doom3-fysiken med hästlängder (med egen fysik, inte ODE, Newton etc)

Medlem

Aah... 3D Realms produktion borgar som vanligt för enorm kvalitet!
Grymt syratrippade situationer hamnar man i, och det är nästan så man mår illa själv när tyngdlagen har party.

Själv kommer jag aldrig kunna höra Cat Scratch Fever igen utan att tänka på tak som rusar mot ens ansikte... eller var det tvärtom?

Stort grattis till 3D Realms och Human Head, detta kommer bli en stor succé och lätt ett köp från min sida.

Medlem

Alla vet ju att spel blir så mycket bättre för att man kan gå runt och peta omking allt i omgivingen O.o

Medlem

Flyter fint i 1680x1050 Skönt att det inte är jätte krävande! Ser fram emot fullversionen..

M89
Medlem
Medlem

Den bästa i ett FPS just nu?
Typ som Doom 3 fast med bättre och mer varierad design och skarpare texturer.

Medlem

Grymt kul i MP, spec. med all gravitylullull


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

den där lilla planeten var nog den tuffaste 'teknikskrytet' jag sett Sen var det mycket kul att se portalerna göra comeback, kommer ihåg dem från nån mycket gammal trailer innan prey lades ner, då roterande portaler iofs men det kommer nog i det här liret också.

Sen kan man väl alltid hitta mindre bra grejer som fysiken. Jag tänkte inte ens på fysiken eller ska jag säga ragdolls när lirade, så viktigt är det.

nähhela liret ska bli intressant at testa. hoppas det är lite varierande miljöer och inte bara den typen som va i demot.

Medlem

Spectrum, håller på att ladda upp en film nu på hur det ser ut. Jag kör allt på högsta förutom upplösningen.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Jo, blir ett givet köp


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Man total sög ju i mp men annars är ju spelet riktigt grymt

Medlem

Grymt roligt i SP!

Medlem

*zzz* oj förlåt, sommnade visst på detta sömnpiller. Nej tack, är skapligt trött på korridorshooters. Ge mig öppna spel. Visst var det coolt med portaler men i stort så är detta så tråkigt. Men alla har sin smak.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Har precis lirat igenom det, själv tycker jag inte det är så roligt, är trött på allt köttande och blodsprut och och det känns väldigt likt Quake 4 fast med Doom3 motor. Grafiken är det inget fel på, gillar den starkt.

Inget toppen spel iaf, men har man tråkigt så...

Medlem

Alla kan inte ha samma smak som sagt, men det är ju nyskapande, det kan ni inte säga annat.

Och Luminal, ehm, quake 4 är också i Doom 3 motorn...


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av urken:
Skrivet av Gabor:

Vem är det som kör FZ.SE servern? Och vad är lösenordet?

"lol" är lösen, utan " såklart

Vilket av dem skall bort då? Är lösen "lol eller lol" ?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Tycker inte det är en vanlig shooter, speciellt inte i multiplayer, ganska annorlunda vapen osv.

Singleplayer är ju coolare än en vanlig korridorshooter iaf.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Wooow, detta spel va helt makalöst. Ett av dom bästa FPS jag spelet förutom HL2, Mafia, Vietcong och Max payne.
Fysik och grafik var ju helt lysande mm... graaavity

Förresten är det någon här mer än jag som ängnade en otrolig massa tid i baren? ;P
Jag lyssande på musik, spelade på automater (mm... Black jack FTW) Stod i fönstret och tittade ut på regnet en stund, lekte med stolen osv... Otroligt bra stäming måste jag säga, längtar såå efter fullverre.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Mafia är inget fps inte max payne heller :P. Men hur som helst! Cool story! Coola miljöer! Ett givet köp säger jag, väldigt intressant spel. Bra grafik med ^^ och flyter perfekt!

Inaktiv
Skrivet av Laxen:

lekte med stolen osv...

Waahhh?!?! Vilken stol??

*Start/Programs/Prey Demo/Launch Prey Demo*

Medlem

Hmm, mja vart inte så jätteroligt, gillar inte riktigt "Doom genren" om ni förstår vad jag menar. Multiplayer vart värdelöst. Men tycker ändå det var intressant med alla portaler osv, lite nytänkande.

Medlem

lätt coolaste spelet jag spelat på senaste 3 åren.. alla hittills är ju helt värdelösa om man jämför..

Medlem

Detta, F.E.A.R o HL2 är nog de coolaste fps'n jag spelet på ett bra tag

QRT
Medlem
Skrivet av Noken:

gillar inte riktigt "Doom genren" om ni förstår vad jag menar.

Gillar du inte grafikmotorn eller vad.. "Doom genren"?! Aldrig hört talas om sorry

Medlem
Skrivet av QRT:
Skrivet av Noken:

gillar inte riktigt "Doom genren" om ni förstår vad jag menar.

Gillar du inte grafikmotorn eller vad.. "Doom genren"?! Aldrig hört talas om sorry

Hehehe, nä jag gillar inte den motorn men syftade på alla spel i den stilen som Quake, Doom, Prey osv

Medlem
Skrivet av RoGGe:
Skrivet av Laxen:

lekte med stolen osv...

Waahhh?!?! Vilken stol??

*Start/Programs/Prey Demo/Launch Prey Demo*

joo, man kunde snurra på barpallarna inte sådär jätteunderhållande dock, men men


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Bästa introt någonsin! "Dont fear the reaper" kommer alltid påminna mig om början av Prey. Köp för mig!


signatur

Videomupp

Skriv svar