Command & Conquer 3 E3-filmat

Robot
Medlem
Command & Conquer 3 E3-filmat

Hmmm... någon som har nån koll på vad för typ av spel det kommer vara? När man har sett filmen så tror man ju att det ska vara nått liknande Renegade men det floppade ju totalt så det gör dom nog inte om.

Inaktiv

Liknar mest Generals, fast bättre grafik.


signatur
Medlem

såg ut som en gammal red alert intro

Medlem

Videon är bra, men det är något som gör att det inte är ngn C&C-känsla i den. Kanske bara är för att det är bra grafik...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Musiken är i alla fall helt rätt


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

Fast det har smugit in sig ett fel här. Det är inte förrenderad grafik i trailern. Allt är fångat i spelmotorn.


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

Medlem
Skrivet av aar88:

Liknar mest Generals, fast bättre grafik.

Inte så konstigt, då EA sparkade de som utvecklade C&C (Westwood) och istället bestämde sig för att mjölka licensen själva.
Alltså blir spelet ockås som deras senaste egna försök (C&C Generals).


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Liten parantes "utanför" ämnet: Var hemma hos föräldrarna och tittade i källaren och där, på hyllan, bland alla mina sparade originalspelskartonger låg Command & Conquer.
Ojoj. Kom ihåg när jag köpte det på Tradition i Sturegallerian. Hade aldrig hört talas om det då (info till er unga så var inte internet så vanligt och definitivt inte så mycket spelinfo med nyheter som det är idag).
Vilken känsla när jag startade det. Stor kontrast till Blizzards WarCraft. Nu var det kulsprutor, skrik och grym musik.
Saknar dessa stora kartonger faktiskt. Även om de nya "DVD"-fodralen tar mindre plats så var det härligt med en riktig låda tillsammans med en katalog om spelet och dess fordon och karaktärer.

(Undrar om en sån kartong är värt något idag?)


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Ser mycket bra ut!

Ska bli gött och komma tillbaka till gamla NOD vs. GDI-tider

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Videon är bra, men det är något som gör att det inte är ngn C&C-känsla i den. Kanske bara är för att det är bra grafik...

Kanske för att där varken var någon NOD enhet, något Tiberium, någon Tiberium-mutant, någon Tiberiumväxt, eller någon Rymdrelik.
Bara en massa stridsvagnar och orcas, visst det är väl fräckt, men jag ville ju se Tiberium Wars, inte Generals 2..

Blir väl bättre senare, men denna trailern sög enligt mig.

PaZ
Medlem
Skrivet av Baleur:
Skrivet av conthox:

Videon är bra, men det är något som gör att det inte är ngn C&C-känsla i den. Kanske bara är för att det är bra grafik...

Kanske för att där varken var någon NOD enhet, något Tiberium, någon Tiberium-mutant, någon Tiberiumväxt, eller någon Rymdrelik.
Bara en massa stridsvagnar och orcas, visst det är väl fräckt, men jag ville ju se Tiberium Wars, inte Generals 2..

Blir väl bättre senare, men denna trailern sög enligt mig.

Tiberium-mutanter och rymdreliker är sentida tiberian sun-påfund, de ska bort

Inaktiv

Jag vill se lite NOD enheter!

Medlem
Skrivet av PaZ:
Skrivet av Baleur:
Skrivet av conthox:

Videon är bra, men det är något som gör att det inte är ngn C&C-känsla i den. Kanske bara är för att det är bra grafik...

Kanske för att där varken var någon NOD enhet, något Tiberium, någon Tiberium-mutant, någon Tiberiumväxt, eller någon Rymdrelik.
Bara en massa stridsvagnar och orcas, visst det är väl fräckt, men jag ville ju se Tiberium Wars, inte Generals 2..

Blir väl bättre senare, men denna trailern sög enligt mig.

Tiberium-mutanter och rymdreliker är sentida tiberian sun-påfund, de ska bort

Hörs att du inte har blivit attackerad av dom gröna muntant tiberium monsterna i C&C
Så dom är inte direkt nya heh

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

(Undrar om en sån kartong är värt något idag?)

Du kan väl inte ha tänkt sälja den? Befängt!

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av PaZ:
Skrivet av Baleur:
Skrivet av conthox:

Videon är bra, men det är något som gör att det inte är ngn C&C-känsla i den. Kanske bara är för att det är bra grafik...

Kanske för att där varken var någon NOD enhet, något Tiberium, någon Tiberium-mutant, någon Tiberiumväxt, eller någon Rymdrelik.
Bara en massa stridsvagnar och orcas, visst det är väl fräckt, men jag ville ju se Tiberium Wars, inte Generals 2..

Blir väl bättre senare, men denna trailern sög enligt mig.

Tiberium-mutanter och rymdreliker är sentida tiberian sun-påfund, de ska bort

Hörs att du inte har blivit attackerad av dom gröna muntant tiberium monsterna i C&C
Så dom är inte direkt nya heh

Du syftar sannolikt på viskerioderna, men det var verkligen en parentes i original-c&c. Där handlade det ju mer om hardcorefights mellan nod och GDI.


signatur

Snus är snus och mus är mus

Medlem

Har jag missat nåt? Det finns väl inga mutanter i första C&C. Speldade precis igenom det, och jag såg ingeting. :/

PaZ
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av PaZ:
Skrivet av Baleur:
Skrivet av conthox:

Videon är bra, men det är något som gör att det inte är ngn C&C-känsla i den. Kanske bara är för att det är bra grafik...

Kanske för att där varken var någon NOD enhet, något Tiberium, någon Tiberium-mutant, någon Tiberiumväxt, eller någon Rymdrelik.
Bara en massa stridsvagnar och orcas, visst det är väl fräckt, men jag ville ju se Tiberium Wars, inte Generals 2..

Blir väl bättre senare, men denna trailern sög enligt mig.

Tiberium-mutanter och rymdreliker är sentida tiberian sun-påfund, de ska bort

Hörs att du inte har blivit attackerad av dom gröna muntant tiberium monsterna i C&C
Så dom är inte direkt nya heh

Jo, visst har jag mött visceroids. Jag tänkte inte på dom som mutanter och en del av mytologin, utan som en kul grej som programmerarna slängde ihop på en spritfest

Medlem

Jag ser fram emot detta spel, och jag tokgillade filmen

Medlem
Skrivet av PaZ:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av PaZ:
Skrivet av Baleur:
Skrivet av conthox:

Videon är bra, men det är något som gör att det inte är ngn C&C-känsla i den. Kanske bara är för att det är bra grafik...

Kanske för att där varken var någon NOD enhet, något Tiberium, någon Tiberium-mutant, någon Tiberiumväxt, eller någon Rymdrelik.
Bara en massa stridsvagnar och orcas, visst det är väl fräckt, men jag ville ju se Tiberium Wars, inte Generals 2..

Blir väl bättre senare, men denna trailern sög enligt mig.

Tiberium-mutanter och rymdreliker är sentida tiberian sun-påfund, de ska bort

Hörs att du inte har blivit attackerad av dom gröna muntant tiberium monsterna i C&C
Så dom är inte direkt nya heh

Jo, visst har jag mött visceroids. Jag tänkte inte på dom som mutanter och en del av mytologin, utan som en kul grej som programmerarna slängde ihop på en spritfest

jag har blivit dödad av dom för många gånger för att kolla det en kul grej

Medlem

Antar att detta är introfilmen til CnC3. Skulle gärna velat se lite ingame filmer också.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Det kommer vara ett renodlat C&C med NOD och GDI + ett annat hemligt lag än så länge.

Inaktiv
Skrivet av Pooslice:

Har jag missat nåt? Det finns väl inga mutanter i första C&C. Speldade precis igenom det, och jag såg ingeting. :/

Om du traskar ut med lite infanteri i tiberiumet så att det dör så finns det en viss risk att de förvandlas till en blobbliknande entitet som är ganska farligt


signatur

Snus är snus och mus är mus

Medlem

"blobbliknande entitet". lol

Medlem

Detta ser lovande ut. Generals är enligt mig ett utmärkt spel men förtjänar inte sitt namn eftesom det inte har något med C&C at göra. Men om dom nu bygger vidare på generals och med den rätta storyn (och riktiga filmer ) så kan det bli riktigt bra.

Är det inte samma person som leder arbetet som det var på den gamla goda tiden btw? Många har ju slutat men jag tror att han är kvar.

Medlem

Louis Castle är med och drar i trådarna, han startade Westwood en gång i tiden tillsammans med Brett Sperry. Saken är bara den att Brett nog snarare var den kreativa av de två, medan Louis stod mer för företagsdrivandet.

De huvudsakliga trådarna för C&C3 håller dock Mike Verdu i, som också hade samma inblandning i Generals och Battle for Middle Earth.


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

1
Skriv svar