Film – Epics läckra första Iphone-titel Infinity Blade

Robot
Medlem
Film – Epics läckra första Iphone-titel Infinity Blade

Fan att man ska sitta på en 3G. Man måste ha stöd för OpenGL ES 2 som bara finns på Iphone 3GS och uppåt

Medlem

Ser riktigt snyggt ut, synd bara att det suger lira spel på touchscreen.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Sluta göra spel till iphone <.<

Medlem

Grymt snyggt men kommer det inte tugga jävligt med batteri och kommer inte fingrarna va i vägen hela tiden för upplevelsen?

Medlem

kommer den till ipad med?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Fallackigoll:

Grymt snyggt men kommer det inte tugga jävligt med batteri och kommer inte fingrarna va i vägen hela tiden för upplevelsen?

Gameplay:et i Infinity Blade kommer ju att vara av typen att man drar längs skärmen för att hugga med svärdet. Såna spel brukar fungera rätt bra faktiskt.

Värre är det med titlar som har två "analoga pinnar", precis som en gamepad, på skärmen. Då täcker man konstant över 30+ % av skärmen. Det är ingen höjdare.

Skrivet av WarpGuN:

kommer den till ipad med?

Borde det göra. Demot Epic Citadel fungerade riktigt bra på iPad så då borde ju Infinity Blade också göra det.

Medlem

Det är annat än Doodlejump och allt vad det är som gäller nu.

Medlem

arcade medevil style på iphone? neja int direkt för mig då.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Värre är det med titlar som har två "analoga pinnar", precis som en gamepad, på skärmen. Då täcker man konstant över 30+ % av skärmen. Det är ingen höjdare.

Dom spel jag kört så har det inte varit nåt direkt problem. och närmare 15%

Medlem

suger att spela med touch...om de e nåt ja absolut minst gör med mobilen numera så är det att spela, finns nästan inga roliga spel som funkar med touch...var bättre förr, faktiskt

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Fletchett:

Värre är det med titlar som har två "analoga pinnar", precis som en gamepad, på skärmen. Då täcker man konstant över 30+ % av skärmen. Det är ingen höjdare.

Dom spel jag kört så har det inte varit nåt direkt problem. och närmare 15%

Problem och problem... jag skulle säga att för min del så tar det bort hela idén med att spela ett FPS. Pytte liten skärm som blir ännu mindre för att man måste ha kontroller på den också.

Klart det är inte bara FPS som har dom kontrollerna, testa Geometry Wars till exempel. Otroligt frustrerande att bli dödad av något som fanns på skärmen, men du täckte över det med fingret.

... och hur mycket av skärmen som försvinner beror väl lite på hur stora tummar man har?

Medlem

Tanka demot Epic Citadel på Appstore om du har 3GS eller nyare och testa spelmotorn!

Jag är CP-impad!!!

Spelet kommer säkert suga som alla andra FPS på iPhone. Som det redan kommenterats om - Kontrollerna suger... Det där med tummar på skärmen stämmer mer än väl, men för att navigera runt och se sig omkring duger det rätt bra.
hoppas på att det blir ett spel där navigation och fight är två separata delar så att man slipper slåss och navigera samtidigt. Då kanske det kan fungera rätt ok...

Hur som helst är det imponerande att se vad som kan åstadkommas på en så liten "konsoll" om man bara optimerar utav helvete för hårdvaran!
Tänk om de gjorde så till PC'n med. Sarblans i hevlete vad snygga spel man skulle kunna bygga då!
Det verkar i stället som om dagens speltillverkare verkar tänka att "Äh, dagens hårdvara är så kraftig ändå, så vi behöver inte optimera kod och funktion så mycket. Datorerna orkar ju ändå med en hel del" >=(

Nåja... Grafiskt på iPhone... Snyggare än så här blir det inte i dagens läge utan att förrendera och spela upp film!
Ser med spänning fram emot att följa utvecklingen framöver!!!

Inaktiv

Spelet kommer säkert suga som alla andra FPS på iPhone. Som det redan kommenterats om - Kontrollerna suger... Det där med tummar på skärmen stämmer mer än väl, men för att navigera runt och se sig omkring duger det rätt bra.Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!
Ser med spänning fram emot att följa utvecklingen

1
Skriv svar