20 anledningar att äga en PS3 i år

Medlem

Resistence har aldrig varit bra och kommer aldrig bli det!

Medlem

Tänkte köpa ett ps3, men ni som låter era samla damm, lust att sälja?

Medlem

Infamous2,killzone3,resistance3,uncharted3 måste jag ha. The ico,the last,motorstorm,pixel,sorcery är av intresse.

Medlem

Väntan efter LBP 2 är enorm! Men får gräva ner mig i Demon's Souls tills det ploppar ner i brevlådan

Medlem

Men Dead space 2 ska bli bäst hoppas jag.

Medlem

xlådan och deras "exklusiva" spel kan slänga sig i vägen, nu pratar vi riktiga spel = D

Medlem

Jag minns när man hade PS2:an... då fanns det en hel hög med exklusiva titlar som man faktiskt dreglade över.

Men till PS3:an så har jag inte sett ett enda exklusivt spel som har varit något att ens le åt.

Medlem

Det är som jag sagt sen förra hösten, 2010 var ett Xbox 360 år medan 2011 är ett ps3 år


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av fanboyen:

The Ico and Shadow of the Colossus Collection , Killzone 3, LittleBigPlanet 2, Uncharted 3: Drake's Deception
De 4 ska jag ha

Bra att du nämner Ico och SOTCC men missar last guardian som är det tredje spelet i den "serien" ;P.

Medlem

Woohoooo! \o/

Medlem

Finns onekligen en hel del bra titlar för PS3 som kommer 2011
Allt är förståts inte guld som glimmar, men bara den rena mängden bar spel borde få MS att svettas och släppa liyte egna hardcore-spel och inte bara Fitness ;P

Medlem

Sen kommer det multiplatform-spel också. Marvel Vs Capcom 3, Mortal Kombat 9 etc. 2011 kommer bli ett dyrt år. Tur man avslutar sin utbildning och börjar jobba i sommar så man får in lite(myyyyyyycket) mer cash!

Medlem

Fantastiska saker! Ico och The Last Guardian. Plus allt de andra gotteriet! Killzone o LBP! Trevligt o se drake igen också!

Medlem

PS3 Media Server.

Inaktiv

Kvantitet över kvalitet som vanligt. Sen lär ju en hel del spel som vanligt (när det gäller sony) försenas. Jag är glad att jag äger både ps3 och 360, så man har nåt att lira på när ps3an samlar damm....

Inaktiv
Skrivet av HooD:

PS3 Media Server.

Varför skulle man vilja ha sin ps3a som mediaserver?

Detta är något som både nätverksdiskar och PCs gör 100ggr bättre.....

EXTENDER däremot är najs. Men där faller tyvärr PS3an lite till korta mot kryssboxens smidigare upplägg och snabbare laddtider.

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

Finns onekligen en hel del bra titlar för PS3 som kommer 2011
Allt är förståts inte guld som glimmar, men bara den rena mängden bar spel borde få MS att svettas och släppa liyte egna hardcore-spel och inte bara Fitness ;P

+1

Inaktiv
Skrivet av Javas:

Det är som jag sagt sen förra hösten, 2010 var ett Xbox 360 år medan 2011 är ett ps3 år

2011 kommer att totaldomineras av 360. Vill du sätta emot?

Sony säger ju iofs att nästa år ska bli PS3ans år - varje år.....

Medlem

Pixeljunk Shooter 2 ser jag fram emot, första splet var fruktansvärt roligt att lira co-op.

Annars blir det nog spelen som föreslogs i artikeln, Killzone 3, Infamous 2, LittleBigPlanet 2 och Uncharted 3. Är lite tveksam till Infamous 2 dock så det får ekonomin avgöra

Medlem

Eventuellt Killzone 3, annars ser inte listan så speciell ut.

Avstängd
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av Javas:

Det är som jag sagt sen förra hösten, 2010 var ett Xbox 360 år medan 2011 är ett ps3 år

2011 kommer att totaldomineras av 360. Vill du sätta emot?

Sony säger ju iofs att nästa år ska bli PS3ans år - varje år.....

Vad har 360n som är så bra i år??

Redaktör
Skrivet av KrejzY:
Skrivet av the_o:
Skrivet av Javas:

Det är som jag sagt sen förra hösten, 2010 var ett Xbox 360 år medan 2011 är ett ps3 år

2011 kommer att totaldomineras av 360. Vill du sätta emot?

Sony säger ju iofs att nästa år ska bli PS3ans år - varje år.....

Vad har 360n som är så bra i år??

Kinect säljer ju ruskigt bra, så det finns chans att 360:n får många nya ägare den vägen. Vilket inte på nåt sätt behöver betyda att många bra spel släpps.


signatur
Medlem
Skrivet av KrejzY:
Skrivet av the_o:
Skrivet av Javas:

Det är som jag sagt sen förra hösten, 2010 var ett Xbox 360 år medan 2011 är ett ps3 år

2011 kommer att totaldomineras av 360. Vill du sätta emot?

Sony säger ju iofs att nästa år ska bli PS3ans år - varje år.....

Vad har 360n som är så bra i år??

Ehhh? GEARS OF WAR 3.

Hur fan kan man missa det? Gears of War är den enda anledningen till att jag har en xbox 360...

Medlem
Skrivet av LoA.:
Skrivet av KrejzY:
Skrivet av the_o:
Skrivet av Javas:

Det är som jag sagt sen förra hösten, 2010 var ett Xbox 360 år medan 2011 är ett ps3 år

2011 kommer att totaldomineras av 360. Vill du sätta emot?

Sony säger ju iofs att nästa år ska bli PS3ans år - varje år.....

Vad har 360n som är så bra i år??

Ehhh? GEARS OF WAR 3.

Hur fan kan man missa det? Gears of War är den enda anledningen till att jag har en xbox 360...

Herregud ett sånt skitspel... Överviktiga, svettiga gubbar som flåsar runt med rökhosta och mesiga vapen... Det längtar man ju verkligen efter att få spela


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av V1per:
Skrivet av LoA.:
Skrivet av KrejzY:
Skrivet av the_o:
Skrivet av Javas:

Det är som jag sagt sen förra hösten, 2010 var ett Xbox 360 år medan 2011 är ett ps3 år

2011 kommer att totaldomineras av 360. Vill du sätta emot?

Sony säger ju iofs att nästa år ska bli PS3ans år - varje år.....

Vad har 360n som är så bra i år??

Ehhh? GEARS OF WAR 3.

Hur fan kan man missa det? Gears of War är den enda anledningen till att jag har en xbox 360...

Herregud ett sånt skitspel... Överviktiga, svettiga gubbar som flåsar runt med rökhosta och mesiga vapen... Det längtar man ju verkligen efter att få spela

Wow, det känns NÄSTAN som att du ens har lirat Gears of War...lol

Inaktiv

decembers USA siffror.

"Results for the main 3 consoles with YOY changes in brackets: -

Wii - 2.36 Million (-38%)
Xbox 360 - 1.86 Million (+42%) (Supply constrained)
PS3 - 1.21 Million (-11%) "

MS sålde slut på 360s så de kunde inte leverera fler =/

De var dessutom den enda konsollen som ÖKADE försäljningen gentemot förra årets december....

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av V1per:
Skrivet av LoA.:
Skrivet av KrejzY:
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av Javas:

Det är som jag sagt sen förra hösten, 2010 var ett Xbox 360 år medan 2011 är ett ps3 år

2011 kommer att totaldomineras av 360. Vill du sätta emot?

Sony säger ju iofs att nästa år ska bli PS3ans år - varje år.....

Vad har 360n som är så bra i år??

Ehhh? GEARS OF WAR 3.

Hur fan kan man missa det? Gears of War är den enda anledningen till att jag har en xbox 360...

Herregud ett sånt skitspel... Överviktiga, svettiga gubbar som flåsar runt med rökhosta och mesiga vapen... Det längtar man ju verkligen efter att få spela

Wow, det känns NÄSTAN som att du ens har lirat Gears of War...lol

Jag har spelat ettan i 10 minuter innan jag tröttnade på skiten... Sen har jag tvingats genomlida att titta på andra som spelat det...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

en av de större anledningarna är väl nästan ändå att PS3 har Blu-ray! det kommer mycket bra filmer i år på blådisk!!! 360-ägaren får ännu en maskin och stoppa in under tvn

Inaktiv
Skrivet av mrmanman:

en av de större anledningarna är väl nästan ändå att PS3 har Blu-ray! det kommer mycket bra filmer i år på blådisk!!! 360-ägaren får ännu en maskin och stoppa in under tvn

Är det verkligen så? Måste alla ha Bluray? Är bluray verkligen framtiden?

De flesta människor har inte nytta av bluray - idag visas det mer HD i Sverige över nät än via fysiskt media. Personligen så har jag en PS3a kopplad till min 100" skärm, men jag har i dagsläget inte en enda bluray film och jag har inga intentioner till att köpa en heller.

Framtiden ligger inte i fysiskt media, det vet både MS och Såny, inte ens för film. Bluray blir förmodligen bara en parantes i historien när vi i framtiden blickar bakåt. En uppskalad DVD ger fullgod ersättning mot blåstråle för de flesta användare.
Vill man tvunget ha HD 1080 så är det bara att hyra den direkt på din xbox och streama direkt..... I usa kan man även köpa filmerna där, i sverige är det väl bara Halo legends som går att köpa änsålänge. Men som sagt "instant streaming" av fullhd räcker för de flesta.... Uppskalad DVD räcker för alla utom den lilla klicken som vill känna sig speciella

Finns mycket gott till PS3:an, så de har en poäng.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar