Dead Island får hjärngnagande DLC

Medlem

Är ju större problem än så! cdon och troligtvis så gått som alla pc spel som sålts i sverige är felaktiga!!

Medlem
Skrivet av Braxhunter:

Är ju större problem än så! cdon och troligtvis så gått som alla pc spel som sålts i sverige är felaktiga!!

Du jag kan säga dig att det inte bara är i sverige utan hela NORDEN!
Läs på Steam Forumet så förstår ni vidden av det hela.

Detta är stort mycket stort och INGEN jag upprepar INGEN TAR PÅ SIG ANSVARET!!

Medlem

Det verkar bara vara folk som förhandsbokat spelet som har problem. Jag köpte spelet igår kväll på steam och körde hela natten i princip utan det minsta krångel.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Det verkar bara vara folk som förhandsbokat spelet som har problem. Jag köpte spelet igår kväll på steam och körde hela natten i princip utan det minsta krångel.

Det gäller DVD-Disk inte download på steam.

Medlem

Ja har ett vagt minne att detta med region lås drabbat andra spel i pc scenen tidigare? har för mig att Vietcong 2 drabbades av samma regions problem med att CD nycklar inte fungerade för den amerikanska marknaden förens efter 2 veckor efter att det släppts.

Medlem

Nu när jag läser vilka problem alla har som har köpt från Webhallen så är jag glad att jag köpte en digital kopia från Greenman gaming för ca 235 spänn som funkar helt utmärkt

Medlem

Dear Customer,

thank you for your inquiry.

We regret any inconvenience this may have caused. Unfortunatly we have to
tell you that we couldn't register any unvalid Steam product keys through our
high selling rates.
The message you received occurs, if you try to activate the game which is not
specifically valid for your area. In this case we and Steam can't help you to
find a solution. We would like to ask you to contact your retailer and
exchange the game.
As an assistance it might be useful to print out this email and bring it to
your retailer.

Note: If you reply to this Email please do not edit the subject line. Thank
you!

Best regards

Your Support Team

Deep Silver Inc.
Technical Support
900 Larkspur Landing Circle
Larkspur CA 94939 / USA

Technical support:
08:00 (8:00 am) Pacific Time to 17:00 Pacific Time (5:00 pm)
Phone: 1-888-883-1505
Email: techsupport@deepsilver.com
Webpage: http://www.deepsilver.com

TACK för att de verkligen bryr sig om sina kunder........ Aldrig mer Deep Silver..

Skribent
Skrivet av kangas1000:
Skrivet av Shadee:
Skrivet av kangas1000:

Jag tänkte inte ens bry mig att skriva nått med tanke på allt tjafs som kastas tillbaka på en...

Men i en värld utan piratkopiering så skulle det heller inte finnas DRM.

Jaha?
I en värld utan vapen skulle det inte finnas några krig heller. Vad vill du ha sagt?
Nu finns det piratkopiering (kommer alltid finnas) och återigen så får piraterna en bättre produkt än de som köper spelet ärligt, är inte det något att klaga på? Är DRM den ultimata lösningen som inte får kritiseras?

Och jag anser att det här svaret inte är "tjafs" utan riktiga funderingar.

Åter igen så är det forfarande piraternas fel från början... spelar ingen roll hur mycket du tjatar om att det är dom som är ärliga som förlorar! Du kan dra ihop hur många löjliga jämnförelser som helst i ämnet.

För min del kan PC versionerna lika bra skrotas då jag har övergett PC spelen p g a just sånt här skit. Är så trött på allt tjat om det dessutom...

Nu finns DRM(och liknande skydd kommer säkert alltid att finnas)precis som piraterna.

Du slängde ur dig en löjlig hypotes om att DRM som begränsar din lagliga rätt till din lagligt köpta vara skulle vara helt och hållet piraternas fel så jag slängde ur mig en lika löjlig. Det är mycket fler variabler inblandade än så och det finns inga lätta svar eller enkla lösningar.

DRM är på gränsen till olagligt att implementera i produkter eftersom din rätt till privatkopiering i princip försvinner och din äganderätt försvagas extremt eftersom företagen vill hålla koll på vad du gör med din produkt hela tiden (läs: x antal installationer sen är det kört, konstant uppkoppling för att spela, försök till att förstöra andrahandsvärdet för din produkt osv).Inom ingen annan marknad har man så lite rättigheter och mycket skyldigheter som konsument inom spelindustrin.

Lustigt förresten att du övergett PC-marknaden på grund av dåliga och krångliga DRM. Jag antar att du förmodligen hade fortsatt köpa och spela PC spel om inte DRM hade funnits eller om det var någon bättre lösning? Faktum är (tror jag) att det är kunder som dig företagen tappar medan piraterna inte skulle köpt spelet i vilket fall som helst, det leder till minskad försäljning som sedan skylls på piraterna (för alla vet ju att en nedladdad kopia av ett spel = en förlorad inkomst... eller så inte) och det i sin tur leder till ännu mer avancerade DRM och fler kunder som byter plattform osv.

Ingen lätt fråga och det finns inga lätta svar men jag anser fortfarande att man måste få klaga och anmärka på när produkten man köpt visar sig vara: undermålig, fungerar dåligt alternativ inte fungerar alls samt när producenterna inkräktar för mycket på konsumenternas rätt till deras köpa produkt.

Medlem

mkt krångel för er.. ogillar bara att kompis dator med core 2 laddar bättre än min i5 han kommer in på ca 10-15sek jag får vänta 30-45sek innan spelet laddar zoner..Men läst att vissa har värre än mig.


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Inaktiv

http://www.cdkeyhouse.com/video-games/action-fps/buy-cd-key-d...

Här säljer dom ryska versionen och VISAR det med stora bokstäver och bilder. Samtidigt säger dom att dom kommer att hjälpa dig aktivera spelet. Kolla om något sådant funkar för er.

Själv så tycker jag att det är utgivarna som har gjort fel, dom köper in billigare versioner utan att tänka på att det kan bli problem med DRM och regions låsen.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Det enda felet jag hittat är att då jag drämde igen en dör dog jag på grund av kraften.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Detta spel är sjukt häftigt. Men lite strul är det men det är nog mer ett steam problem vad jag har fått erfara. Jag anser att detta spelet är vad L4d borde ha varit. Älskar du zombie spel är detta ett måste.

Medlem

Har klarat hela, riktigt roligt och klart spelbart! (( :

Medlem

spelet flyter på oerhört bra. Hade önskat lite roligare grafik bara. Ser inte direkt jätte bra ut. Men sjukt roligt.. förutom att vissa delar av spelet e lite halv trökigt.

Medlem

För er som undrar vad som sabbar spelet.

*Mic som inte går att stänga av i multiplayer vilket ger ett konstant ljud samt eko om man t.ex. kör mumble samtidigt
*En mus sensitivity som är helt knäpp genom att påverka både menyerna samt utanför menyerna vilket innebär att man antingen måste ha jättehög sens när man springer runt och slåss men jättelåg i menyerna eller vice versa
*Saknar massa PC funktioner som man väntar sig av ett PC spel ( notera att de gång på gång sagt att PC versionen ej är en simpel port). Man saknar FoV, Vsync, Blur, shader settings m.m
*Ett UI som är helt inkompatibelt med mus + tbord och måste rankas bland de sämsta UI nånsin

Medlem

Jag hittar inte det DLC som sägs vara tillgängligt för dem som förhandsbokade - nu sitter jag med PS3 versionen och hittar inget i PSN Store, spelet funkar däremot utmärkt. Eller är DLCet exklusivt för PC?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Känns inte längre fel att jag "lånade" hem spelet efter vad man läst om era problem med fel nycklar osv.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Fick hem mitt ex i fredags, installerade och har spelat. Helt utan några som helst problem. Hoppas det löser sig för er som tråkigt nog har det


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Köpte mitt via Gamestop och spelet fungerade, MEN de hade inte fått några koder till PC versionens "The Ripper" vapen och Bloodbath DLCn.
Ringde och fick Bloodbath koden över telefonen men just Bloodbath har ju inte släppts ännu. Har inte fått ner det trots att Steam accepterade koden.

Än så länge så har jag fått stå ut med 1 spontan krasch och ett par tillfällen med glitchar i ljudet som fixades med hjälp av:
http://geekmontage.com/texts/game-fixes-dead-island-lag-crash...

Enda som Gamestop har fått veta från utgivarna är att man ska kontakta deepsilvers support med problem om t.ex. koder och jag skickade in min idag efter pratat med Gamestop. Får se när jag får ett svar och VAD svaret kommer vara.
Om man köper DI från Gamestop så drar de av 100kr (ger tillbaka 100kr om man redan köpt) från priset eftersom man inte får The Ripper koden (PC versionen) men då får man heller inte tillgång till vapnet i efterhand genom koden.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av rysssen:

DET HÄR SKRIVER NI OM, MEN NI IGNORERAR ATT NÄMNA ALLA PROBLEM MÅNGA SVENSKA KUNDER HAR HAFT MED ATT ENS KUNNA AKTIVERA OCH SPELA SPELET???!!!

Skamligt FZ.

Vår bemanning på helger är begränsad och denna nyhet skrevs på förhand. Nu finns det dock information uppe.


signatur
Medlem

DRM problem och Steam aktiverings-skit, nej tack.
finns en anledning att jag köper allt till konsol eller via en alternativ tjänst som inte kräver Steam (om möjligt). Tänker inte låta serverfel eller random errors hindra mig från att spela mina hederligt köpta spel varken idag eller om 10 år

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

DRM problem och Steam aktiverings-skit, nej tack.
finns en anledning att jag köper allt till konsol eller via en alternativ tjänst som inte kräver Steam (om möjligt). Tänker inte låta serverfel eller random errors hindra mig från att spela mina hederligt köpta spel varken idag eller om 10 år

Lustigt nog så är det bara dom som köpt spelet i butik ( fysisk kopia ) som har problem. Steam fungerar utmärkt, som vanligt.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av TryNotD[oo:

"]

Skrivet av Grumbledock:

DRM problem och Steam aktiverings-skit, nej tack.
finns en anledning att jag köper allt till konsol eller via en alternativ tjänst som inte kräver Steam (om möjligt). Tänker inte låta serverfel eller random errors hindra mig från att spela mina hederligt köpta spel varken idag eller om 10 år

Lustigt nog så är det bara dom som köpt spelet i butik ( fysisk kopia ) som har problem. Steam fungerar utmärkt

Ja det är retailproblem, inte Steam.

Medlem

DLC.. mjölken har börjat


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

DLC.. mjölken har börjat

Det är ju självklart!

"Dead Iskall-mjölk..."

Samt:

"Cow" of duty - "Moo"dern Warfare

Mjölkningen finns överalt!


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Tragiskt hur fler och fler spel kommer med dlc's som de redan har färdigt när orginal spelet släpps...

Medlem
Medlem

Ni som har förhandsbokat spelet via Webbhallen eller andra svenska spelsidor om ni inte får nå hjälp eller svar från dem testa kontakta KO? Ni har ju trots allt betalat för en produkt.

Medlem

Självklart har spelet lite problem men själv har jag inte haft större problem som många andra klagat på när spelet släpptes, det har nu patchats minst 4 gånger och körde själv klart spelet idag.

Helt klart roligare att köra i Co-Op, om ni stör er på dessa småsaker i spelet så kan man 'tweaka' dom med hjälp av detta smidiga program http://www.theplaywrite.com/tools-and-utilities/dead-island-h...

Själv har jag rekommenderat spelet till mina polare.

Medlem

Ett avslöjande hade varit om det inte kommit något dlc. Efter en vecka...

Sjukt ointressant.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

123
Skriv svar