Storyboard-art från Thief 4
Schweet.
Här i videoform:
http://www.youtube.com/watch?v=I7gL0hvPf9c
Ser att övernaturliga element finns kvar så förhoppningsvis så har spelet rejält med bra skräck i thief-anda.
Inget Thief spel har varit dåligt hittills så jag har höga förhoppningar om denna om det inte är samma folk som jobbar med dem.
Thief (eller Teff som man sa på min tid) har ju alltid varit en fantasifull medeltid med mekaniska gadgets, robotar, zombies, och "magiska" pilar. Tycker det såg ut som man kunde förvänta sig, ingen riktigt "WOW" och heller ingen "BLÄ!".
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
För många år sedan så hade jag problem att spela Theif 2. Då var det pga. flerkärnig processor. Vet inte om det går att fixa.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Har ni inte kvar era gamla datorer från den tiden?. Alla mina fungerar fortfarande, Nu ska jag spela LOOM på diskett. (Doom är för avancerat för den).
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
Åh, så trevlig med lite nyheter från T4...
Jag köpte en samlingsbox med alla Thief-spelen förra året, kanske dags att dra igenom de gamla äventyren igen. Var hittar man "taffer-patchen"?
Jag undrar hur de tänkte när de valde att döpa det till Thi4f, Thief 4 låter mycket bättre och Thiaf är ren idioti.
Det är inte den officiella titeln, står på forumet, de använder det som en gimmick så länge. Jag tror dock de har mycket kvar att jobba med, Kanske blir det et spel vi får se nästa höst?
Så länge de kör vidare på samma gamla stuk så är jag nöjd. Skuggor ska vara det man springer runt å gömmer sig i (mer eller mindre). Ska inte vara massa rulla in sig själv i grillfolie för att kunna smyga förbi nå jävla värmekameror å sånt skit ála Splinter Cell. Ska vara primitivt och alldeles.. alldeles... uunderbart!
Älskar Thief spelen, kom ihåg då tvåan skulle släppas så var jag nere på spelbutiken nere i stan varje dag i en vecka innan release bara för att försäkra mig att jag inte missade nått, så less de var på mig.
"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets
What you don't learn with wisdom, you learn with pain.