Fler företag till Origin

Robot
Fler företag till Origin

Elva nya spelföretag använder nu EA:s nedladdningstjänst. Nu kan du bland annat köpa och spela Rift på Origin.

#electronic-arts, #trion, #rift, #paradox-interactive, #cd-projekt, #1c, #the-witcher-2-assassins-of-kings, #magicka, #il-2-sturmovik, #valve


Medlem
Fler företag till Origin

Meh, använder endast Origin när jag spelar BF3 sen stänger jag av det när jag spelat klart igen.

Medlem

Eftersom jag har en psykisk störning som tvingar mig att vara tvärt emot alla andra så säger jag bara: Go for it EA!!!

Medlem

Håller med Typhor, gillar Origin start väldigt "rent och enkelt". Kommer nog ta ett tag innan de blir like stora eller större än Steam, med tanke på att steam är mycket mer vänligare för mod/indie titlar.

Medlem

Jag har inget problem med origin. Jag lirar battlefield 3 på det och C&C4. Dock så gör jag majoriteten av mina köp på STEAM.

Medlem

Bra för Rift, spelar det inte själv längre men hoppas att det går bra för det.

Medlem

Kör bara BF3 genom Origin, har bara haft problem med Origin.. skulle helst skippa Origin helt.

Något jag tycker är lite lustigt, så fort du kontaktar support om skitsaker så ger de dig 20% rabattkod på ett valfri spel..

Jag har 3 st koder om någon vill ha, lulz

Medlem

Det är inget fel med Origin. Jag skall tänka på dom som skulle bojkotta Mass Effect 3 för att det använder Origin när jag kommer in i huvudmenyn för första gången.

Men vi alla vet ju att dom som skulle bojkotta spelet kommer likväl ha förbokat det inom ett par dagar. Haha!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Fattar inte varför så många har emot origin, det är ju inte som att det sölar ner datorn eller är långsamt och plottrigt

Medlem

EA GAMES... Ruin Everything™

Medlem
Skrivet av huklen:

Fattar inte varför så många har emot origin, det är ju inte som att det sölar ner datorn eller är långsamt och plottrigt

Tar ganska lång tid att starta och enormt mycket resurser.
Men att någon går emot Steam är bara bra! Mer konkurrens betyder förhoppningsvis bättre produkter.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av huklen:

Fattar inte varför så många har emot origin, det är ju inte som att det sölar ner datorn eller är långsamt och plottrigt

Tar ganska lång tid att starta och enormt mycket resurser.
Men att någon går emot Steam är bara bra! Mer konkurrens betyder förhoppningsvis bättre produkter.

Finns ju redan flertal onlinebutiker som Steam.. finns till och med en sida jag inte vet namnet på där du kan sälja tillbaka dina spel när du har tröttnat på dem, du får rabatter på andra spel osv

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av huklen:

Fattar inte varför så många har emot origin, det är ju inte som att det sölar ner datorn eller är långsamt och plottrigt

Tar ganska lång tid att starta och enormt mycket resurser.
Men att någon går emot Steam är bara bra! Mer konkurrens betyder förhoppningsvis bättre produkter.

Finns ju redan flertal onlinebutiker som Steam.. finns till och med en sida jag inte vet namnet på där du kan sälja tillbaka dina spel när du har tröttnat på dem, du får rabatter på andra spel osv

Tar lång tid att starta? Sitter vi inte alla med 8gb ram och SSD nuförtiden? går lika snabbt som att starta steam för mig iaf. Steam tar upp 22mb och Origin 64mb, inte direkt en resurskäkare.

Konkurrans är bra för oss konsumenter

Medlem
Skrivet av huklen:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av huklen:

Fattar inte varför så många har emot origin, det är ju inte som att det sölar ner datorn eller är långsamt och plottrigt

Tar ganska lång tid att starta och enormt mycket resurser.
Men att någon går emot Steam är bara bra! Mer konkurrens betyder förhoppningsvis bättre produkter.

Finns ju redan flertal onlinebutiker som Steam.. finns till och med en sida jag inte vet namnet på där du kan sälja tillbaka dina spel när du har tröttnat på dem, du får rabatter på andra spel osv

Tar lång tid att starta? Sitter vi inte alla med 8gb ram och SSD nuförtiden? går lika snabbt som att starta steam för mig iaf. Steam tar upp 22mb och Origin 64mb, inte direkt en resurskäkare.

Konkurrans är bra för oss konsumenter

Jag har 8gb ram och SSD men Origin föredrar att skanna igenom en bunke filer innan det startar.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Jag har 8gb ram och SSD men Origin föredrar att skanna igenom en bunke filer innan det startar.

Samma här, tar säkert 15-20 sec innan Origin är fullt igång och börjar joina mig på en BF3 server

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Friberg:

Jag har 8gb ram och SSD men Origin föredrar att skanna igenom en bunke filer innan det startar.

Samma här, tar säkert 15-20 sec innan Origin är fullt igång och börjar joina mig på en BF3 server

Jag har ingen SSD. Men 8 gb ram har jag. Origin tar någon sekund extra bara. Snälla. Någon sekund hit eller dit...

http://cclarahnilsson.spotlife.se/files/2011/12/bitch-please-...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Så klart Origin kan bli lika väl använt som Steam, EA har ju onekligen resurserna till det. Sen att användarna ibland blir påtvingade Origin för att spela vissa spel är en annan sak ^^

Medlem

Tar cirka 5 sek starta för mig med en Force 3 SSD+ 8gb RAM så fattar inte vad alla klagar om men antar "Haters gonna hate" bara för de fått för sig att origin är skräp.

Medlem
Skrivet av Bizzy:

Så klart Origin kan bli lika väl använt som Steam, EA har ju onekligen resurserna till det. Sen att användarna ibland blir påtvingade Origin för att spela vissa spel är en annan sak ^^

Vi blir ju också påtvingade Steam, bland annat till MW3.

Helst skulle jag se att program som Steam, Origin, Live Marketplace m.m. i huvudsak är till för digital försäljning och inte för att agera "anti-piratprogram" och något slags förstadie till streamade spel. Köper man t.ex. ett singleplayerspel (säg Mass Effect 3) fysiskt i butik så ser jag absolut ingen logik i att du dels MÅSTE ha en internetuppkoppling för att sedan MÅSTA installera utgivarens onlinebutik.

Produkten och tjänsten har i sig självt ingenting med varandra att göra. För mig är det lika sjukt som att bli påtvingad tidningsprenumerationer (även om dom skulle vara gratis) för att du köper en vara som omnämns i tidningen. T.ex. om du köper ett baconpaket så slänger dom in en veckoprenumeration på "Allt om Mat" som du inte har någon chans att säga upp.

Medlem

Självklart har de alla förutsättningar att bli lika stora eller större än Steam. Bara de fixar till Origin så det faktiskt fungerar som det ska.

Medlem
Skrivet av Vorheece:

Självklart har de alla förutsättningar att bli lika stora eller större än Steam. Bara de fixar till Origin så det faktiskt fungerar som det ska.

Vad är det som inte fungerar? Det har jag aldrig förstått. Min erfarenheter av Origin är att jag startar det, trycker på Battlefield-3-bilden, kommer sedan in i battlelog sekunder senare och spelar. Det ENDA jag gör i Origin är att klicka en gång på en bild!

Medlem

Man kan ju tycka att de borde lärt sig lite mer av hur smidigt Steam är, sen undrar jag varför i helvete de inte bakade in Origin med Battlefield som Valve gör med sina spel och Steam.. som det är nu är det ju bara meningslöst att använda Origins vänsystem.

Fast någon konkurrens blir det väl ändå inte? Kommer de verkligen börja sälja samma spel till båda tjänsterna? Det är jag tveksam till


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Friberg:

Jag har 8gb ram och SSD men Origin föredrar att skanna igenom en bunke filer innan det startar.

Samma här, tar säkert 15-20 sec innan Origin är fullt igång och börjar joina mig på en BF3 server

15-20sek näe herregud fyfan hoppas att du är mentalt förbered varje gång du startar datorn.

Medlem
Skrivet av Girre:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Friberg:

Jag har 8gb ram och SSD men Origin föredrar att skanna igenom en bunke filer innan det startar.

Samma här, tar säkert 15-20 sec innan Origin är fullt igång och börjar joina mig på en BF3 server

15-20sek näe herregud fyfan hoppas att du är mentalt förbered varje gång du startar datorn.

Som man startar flera gånger om dagen, går säkert bort minuter på detta. Och för vad? FÖR INGENTING.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jah, då var det dags att logga in på Origin. Kan väl gå och laga mat samtidigt också eftersom skit programmet ska frysa hela datorn en kort stund. Ärligt talat, EA lägg ner skräpet och samarbeta med Valve istället fullt ut, ni kommer säkerligen tjäna mera pengar på det.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Girre:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Friberg:

Jag har 8gb ram och SSD men Origin föredrar att skanna igenom en bunke filer innan det startar.

Samma här, tar säkert 15-20 sec innan Origin är fullt igång och börjar joina mig på en BF3 server

15-20sek näe herregud fyfan hoppas att du är mentalt förbered varje gång du startar datorn.

Som man startar flera gånger om dagen, går säkert bort minuter på detta. Och för vad? FÖR INGENTING.

ja startar man de flera gånger om dagen så får man väl skylla sig själv?

Medlem

Bara bra, Origin behöver fler spel

Medlem

Dom flesta som hatar Origin lider säkert av det klassiska Steam-missbruket. Är du en Steam-missbrukare så köper du spel du aldrig kommer spela bara för att priset är lågt, spel som du redan äger i fysisk form och när du köper en hel bundle för flera hundra när du bara är ute efter ett spel. Och varför? För att ha ett sånt stort spelförråd som möjligt på Steam.

Här kan du läsa och se om Du är beroende av Steam
http://www.complex.com/video-games/2011/12/the-10-stages-of-s...

Inaktiv

Steam är som WoW, var först och kommer förmodligen inte dö medans vi som läser detta lever. Men Origin kommer säkert slå på stort, dom kör på!

Inaktiv

jag tycker det är bra att Steam får mer konkurrens, då det förhoppningsvis kommer pressa ner de hutlösa priserna på nya spel. Det jag inte gillar är dock exklusivitet. Alla spel borde släppas till alla plattformar, så får konsumenten själv välja vilken tjänst som passar bäst. Jag vill kunna samla mitt spelbibliotek på ett ställe, och det tror jag att alla helst vill göra, oavsett vilken tjänst man föredrar.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

12
Skriv svar