Så fixar du Skyrim-lagget till PS3
Version 1.4 släpptes i veckan till konsolerna, men vissa har fortfarande problem. Läs vidare för att lära dig att fixa det och samtidigt bli höjdpunkten under nästa släktträff.
#the-elder-scrolls-v-skyrim, #fallout-new-vegas, #bethesda
Spelar PS3 versionen och visst har det hackat och hängt sig ibland *urk*, laddade direkt ner 1.4 patchen när den släpptes och provade, spelet hängde sig efter ca 15 min (va faen!). Sen läste jag om uppdateringen på Bethesdas forum site och där det stod precis det som står i denna artikeln. Provade detta och nu fungerar det laggfritt och inga onödiga omstarter, tack Bethesda! iofs borde ni aldrig släppt spelet i det skick ni gjorde...
Har inte haft ett enda problem efter patchen, skapar alltid en separat save när jag sparar dessutom.
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Glad man spelar på 360, då slipper man problem från både Ps3 och PC, bara att köpa spelet, stoppa i läsaren och spela direkt utan problem
360 versionen hade sina problem också, Bethesda märkte att problemet som kom till PS3 fanns också på 360 versionen - men det patchades bort snabbt.
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Spelet är ju fortfarande efter ett par månader rätt drygt på PC, åtminstone utan moddar och diverse fix som tex gör att man får en vettig inventory meny mm, kan inte tänka mig hur drygt det måste vara på konsol när det hållit på sådär :S. Shit Bethesda kommer undan med alltså men, men man får väl ändå vara tacksam för att dem har så pass bra stöd för moddar . Kanske om några månader eller något år kommer vi då till slut se ett Skyrim som då är lite närmare den skyhöga nivån folk hypade upp spelet till :).
Trots min kollegas makalöst fula rubrikbild på den länkade nyheten.
Skitsnack!
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
"To save or not to save..."
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Glad man spelar på 360, då slipper man problem från både Ps3 och PC, bara att köpa spelet, stoppa i läsaren och spela direkt utan problem
Vilka PC-relaterade problem pratar du då om?
Undrar samma sak.
Folk tror att programmera till PC är svårare för det är mer variation i komponenterna i en dator, men det är ju inte så, när man programmerar mot API:s som är samma på alla PC:s.
"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell
"]
Vilka PC-relaterade problem pratar du då om?
Undrar samma sak.
Folk tror att programmera till PC är svårare för det är mer variation i komponenterna i en dator, men det är ju inte så, när man programmerar mot API:s som är samma på alla PC:s.
Indeed. Också därför man har DirectX för att underlätta, samt drivrutiner.
Så glad att jag spelar det här på PC när jag läser om sådant här meck.
Håller med, det låter alldeles för meckigt att göra en save och sedan starta om PS3:an
Det jag menade är att det tagit Beth fram tills nu att fixa det. Spelet har varit ute flera månader. Min pc-verre har fungerat felfritt sen release. Capishe?
Håller med, det låter alldeles för meckigt att göra en save och sedan starta om PS3:an
Du menar att det är okej att det tar tre månader för en spelutvecklare innan de är i närheten av att fixa problemet?
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Så glad att jag spelar det här på PC när jag läser om sådant här meck.
Det jag menade är att det tagit Beth fram tills nu att fixa det. Spelet har varit ute flera månader. Min pc-verre har fungerat felfritt sen release. Capishe?
Ja, jag antog att det var det du menade faktiskt. Tyckte det lät lite roligt bara.
Du menar att det är okej att det tar tre månader för en spelutvecklare innan de är i närheten av att fixa problemet?
Självklart inte, som du läser ovan så läste jag att "mecket" skulle vara på spelarens sida, inte utvecklarnas.