Bygg ännu högre i Minecraft 1.2

Robot
Bygg ännu högre i Minecraft 1.2

Kolla in trailern till spelets senaste patch här. Du kommer inte att ångra dig.

#mojang-specifications, #minecraft


Medlem
Bygg ännu högre i Minecraft 1.2

Spelar det redan


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Enligt trailern kan Zombies förstöra trädörrar men det nämns inte i changeloggen. Antar att de kryddat trailern med lite extra action?


signatur

//Schmoo

Medlem

De kan förstöra dörrarna men jag har för mig att det tar väldigt lång tid.

Medlem
Medlem

Hmm enligt Minecraft wikin så släpptes det inte en 1.2 utan de släppte 1.2.1 direkt istället (kanske en nödfalls patch samma dag) och så har 1.2.2 och 1.2.3 släppts. Innehållen i changeloggarna är dessutom aningen större än den som visas här. Men det är väl Anywho:

Skrivet av Minecraft wiki:

Since 1.2 Snapshot 12w06a, zombies can break wooden doors on hard and hardcore difficulty.

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Version_history
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Doors

Medlem

Schmoo det med dörrarna kom i tidigare patch!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

" -Removed Herobrine" Waaaat?!

Medlem

Grabbarna i HAT Films är kungliga, följer dem i allt de gör.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

1.2 kom ju igår? 1.2.3 kom idag.

Medlem

Detta är hur man gör en trailer

Medlem

EPIC trailer mkt bra jobbat

Inaktiv
Skrivet av Räven:

De kan förstöra dörrarna men jag har för mig att det tar väldigt lång tid.

Så lång tid tar det inte. Tycker det gick relativt fort när man kollade på paulsoaresjr när han visade det

Inaktiv
Skrivet av Jesper1230:

Schmoo det med dörrarna kom i tidigare patch!

Och nej det kallas snapshot (får testa allt före) och fanns inte i en tidigare patch att dom kunde. Du får gärna motbevisa mig men du verkar inte spela minecraft och har då ingen aning om vad du pratar om. Jag har spelat minecraft sedan alphan till nu och kan redan säga att det aldrig funnits

Medlem

Nu menar jag inte direkt att klaga, men blev lite lite besviken på att inte generatorn utnyttjar nya höjden till "taket" utan det bara är möjligt att just bygga högre.. MEN! Gissar att det krävs jävligt mycket jobb för att skriva om den för det, så jag håller alla tummar jag har för att det kommer i framtiden! Det skulle kunna resultera i gryyyyyymt coola landskap!

Medlem

Hehe. Mincraft trailersen är så sjukt underhållande


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Nu menar jag inte direkt att klaga, men blev lite lite besviken på att inte generatorn utnyttjar nya höjden till "taket" utan det bara är möjligt att just bygga högre.. MEN! Gissar att det krävs jävligt mycket jobb för att skriva om den för det, så jag håller alla tummar jag har för att det kommer i framtiden! Det skulle kunna resultera i gryyyyyymt coola landskap!

Jag har sen en tid tillbaka redan kört med 256 på min brors server som har Dynamic Height Mod, http://www.youtube.com/watch?v=CmDqNIfTkwI
Allting blir mycket högre med den. Negativa är att inget blir riktigt platt + att världen ser lite konstig ut bitvis. Positiva var att det var lika högt som lågt (mao det tog ett tag innan du grävt ner dig till bedrock).


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem
Skrivet av Geisenhausen:

Jag har sen en tid tillbaka redan kört med 256 på min brors server som har Dynamic Height Mod, http://www.youtube.com/watch?v=CmDqNIfTkwI
Allting blir mycket högre med den. Negativa är att inget blir riktigt platt + att världen ser lite konstig ut bitvis. Positiva var att det var lika högt som lågt (mao det tog ett tag innan du grävt ner dig till bedrock).

Heh.. Galet.. Ganska häftigt får jag säga

Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

" -Removed Herobrine" Waaaat?!

De har försökt ta bort den hur länge som helst, men verkar aldrig fungera.

Inaktiv
Skrivet av Uzza:
Skrivet av LinusNeuman:

" -Removed Herobrine" Waaaat?!

De har försökt ta bort den hur länge som helst, men verkar aldrig fungera.

Han finns inte. Och om han fanns är han redan borta för länge sedan. Sedan såg jag inget i listan på att han är bortagen.

Och det där med att hans finns. så mycket som jag spelat minecraft bör jag ha sett han åtminstone en gång. Även om han tydligen väldigt svår att stöta på. Men det är en myt någon kommit på som sedan notch fick för sig att skämta om för han har sagt själv att inte herobrine finns med

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Uzza:
Skrivet av LinusNeuman:

" -Removed Herobrine" Waaaat?!

De har försökt ta bort den hur länge som helst, men verkar aldrig fungera.

Han finns inte. Och om han fanns är han redan borta för länge sedan. Sedan såg jag inget i listan på att han är bortagen.

Och det där med att hans finns. så mycket som jag spelat minecraft bör jag ha sett han åtminstone en gång. Även om han tydligen väldigt svår att stöta på. Men det är en myt någon kommit på som sedan notch fick för sig att skämta om för han har sagt själv att inte herobrine finns med

http://en.wikipedia.org/wiki/Inside_joke

Inaktiv
Skrivet av Uzza:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Uzza:
Skrivet av LinusNeuman:

" -Removed Herobrine" Waaaat?!

De har försökt ta bort den hur länge som helst, men verkar aldrig fungera.

Han finns inte. Och om han fanns är han redan borta för länge sedan. Sedan såg jag inget i listan på att han är bortagen.

Och det där med att hans finns. så mycket som jag spelat minecraft bör jag ha sett han åtminstone en gång. Även om han tydligen väldigt svår att stöta på. Men det är en myt någon kommit på som sedan notch fick för sig att skämta om för han har sagt själv att inte herobrine finns med

http://en.wikipedia.org/wiki/Inside_joke

Det insike joket (uttal på mitt eget sätt) fanns aldrig. För har aldrig stött på denna karaktär som sades strosa runt om i minecraft världen. Han skulle tydligen stalka en m.m. Men han fanns aldrig notch har redan sagt det och vad din wikipedia har med saken att göra var en bra fråga. Om du syftar på spelet så stämmer det inte alls. Och om du syftade på annat så förstår jag inte vitsen alls

Medlem

Riktigt bra med patches till Minecraft! Inte som med Terraria ( där en increasead skybox patch vore fantastiskt! )

Medlem
Skrivet av qun0:

Det insike joket (uttal på mitt eget sätt) fanns aldrig. För har aldrig stött på denna karaktär som sades strosa runt om i minecraft världen. Han skulle tydligen stalka en m.m. Men han fanns aldrig notch har redan sagt det och vad din wikipedia har med saken att göra var en bra fråga. Om du syftar på spelet så stämmer det inte alls. Och om du syftade på annat så förstår jag inte vitsen alls

Skämtet går inte ut på om att han fanns eller inte, det är att han blir borttagen i varje patch. Viket då i sin tur bekräftar att han fanns... eller finns kvar, det får vi ju se i nästa changelog.

Medlem

Någon som vet om han har han fixat survival i multi player än?

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Uzza:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Uzza:
Skrivet av LinusNeuman:

" -Removed Herobrine" Waaaat?!

De har försökt ta bort den hur länge som helst, men verkar aldrig fungera.

Han finns inte. Och om han fanns är han redan borta för länge sedan. Sedan såg jag inget i listan på att han är bortagen.

Och det där med att hans finns. så mycket som jag spelat minecraft bör jag ha sett han åtminstone en gång. Även om han tydligen väldigt svår att stöta på. Men det är en myt någon kommit på som sedan notch fick för sig att skämta om för han har sagt själv att inte herobrine finns med

http://en.wikipedia.org/wiki/Inside_joke

Det insike joket (uttal på mitt eget sätt) fanns aldrig. För har aldrig stött på denna karaktär som sades strosa runt om i minecraft världen. Han skulle tydligen stalka en m.m. Men han fanns aldrig notch har redan sagt det och vad din wikipedia har med saken att göra var en bra fråga. Om du syftar på spelet så stämmer det inte alls. Och om du syftade på annat så förstår jag inte vitsen alls

The joke
____________
I
I
I
I
I
____________
Your head

Inaktiv
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av qun0:

Det insike joket (uttal på mitt eget sätt) fanns aldrig. För har aldrig stött på denna karaktär som sades strosa runt om i minecraft världen. Han skulle tydligen stalka en m.m. Men han fanns aldrig notch har redan sagt det och vad din wikipedia har med saken att göra var en bra fråga. Om du syftar på spelet så stämmer det inte alls. Och om du syftade på annat så förstår jag inte vitsen alls

Skämtet går inte ut på om att han fanns eller inte, det är att han blir borttagen i varje patch. Viket då i sin tur bekräftar att han fanns... eller finns kvar, det får vi ju se i nästa changelog.

Tyvärr fanns han aldrig. Notch har redan bekräftat det för länge sedan. För har man spelat sedan alphan skulle man åtminston stött på honom en gång i varje fall men aldrig gjort

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av qun0:

Det insike joket (uttal på mitt eget sätt) fanns aldrig. För har aldrig stött på denna karaktär som sades strosa runt om i minecraft världen. Han skulle tydligen stalka en m.m. Men han fanns aldrig notch har redan sagt det och vad din wikipedia har med saken att göra var en bra fråga. Om du syftar på spelet så stämmer det inte alls. Och om du syftade på annat så förstår jag inte vitsen alls

Skämtet går inte ut på om att han fanns eller inte, det är att han blir borttagen i varje patch. Viket då i sin tur bekräftar att han fanns... eller finns kvar, det får vi ju se i nästa changelog.

Tyvärr fanns han aldrig. Notch har redan bekräftat det för länge sedan. För har man spelat sedan alphan skulle man åtminston stött på honom en gång i varje fall men aldrig gjort

Wow..... just, Wow.

Trollar du eller är du verkligen så clueless?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar