Baldur's Gate 2 hjälp!

Medlem
Baldur's Gate 2 hjälp!

Tjeena!
Är en riktigt RPG fantast, men har inte lirat igenom BG2 så tänkte att det var dags nu.

Men till problemet: Det är så att jag har fastnat väldigt tidigt i spelet. Lyckas inte komma hur fängelse där spelet börjar. Har dels hittat en där det står följande när jag försöker picklocka den: This door has no visible lock or handle and u cant seem to budge it. However, the floor has an odd-shaped recess in it. It looks like a statue or figurine could fit within.

Har också hittat en teleport men som man behöver en nyckel till vilket jag inte hittar. Och så är det två dörrar som står kan vara skyddade av spells, som jag inte lyckas få upp...

Skulle vara väldigt tacksam för hjälp för vill verkligen komma vidare i detta lir.

Tack på förhand!

Medlem

Du måste få en golem att tro att du är hans master och sedan beordra honom att öppna alla dörrar.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Tack så mycket för hjälpen!

Medlem

Varsågod. Dyker det upp fler problem är det bara att fråga på.:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

1
Skriv svar