Beneath a Steel Sky-gänget skapar nytt äventyrsspel

Robot
Beneath a Steel Sky-gänget skapar nytt äventyrsspel

Tillsammans med Watchmen-mannen Dave Gibbons arbetar Revolution Software (Beneath a Steel Sky, Broken Sword) på en ny äventyrstitel.

#beneath-a-steel-sky, #broken-sword, #revolution-software


Beneath a Steel Sky-gänget skapar nytt äventyrsspel

Beneath a steel sky är nog det mest överskattade peka & klicka-spelet någonsin.

Medlem

Beneath a Steel Sky är en tvättäkta klassiker! Bra story, härligt dystopiska miljöer och Joey!

Tillsammans med "Legend of Kyrandia 2: The hand of fate" dom finaste pek & klicka spelen som gjorts.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Beneath a steel sky är nog det mest överskattade peka & klicka-spelet någonsin.

Störd i bollen ju !

Medlem

Maniac Mansion, Beneath a Steel Sky, Sam & Max Hit the Road, Day of The Tentacle, The Dig, Full Throttle osv osv. Behöver jag säga mer?

Medlem

Hoppas det inte blir i 3D bara, ett tvättäkta 2D alá Beneath a Steel Sky är vad jag vill ha! Med mörk skön och smart humor.

Älskar Beneath a Steel Sky, dom fångade verkligen säkerhetsvakterna briljant!

" We're here to serve the community... And shoot people. "


signatur

Nämen!

Medlem

Resonance som släpptes för några dagar sedan är ju väldigt likt Beneath a Steel Sky. Helt klart värt att pröva, och recensera för fallet FZ. Se http://www.youtube.com/watch?v=aTU3LyJ154E

Ish
Medlem

Jag är inte mycket för retro gaming, men det här kör jag igenom typ vartannan år sen dess release. Helt underbart spel!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Yes! Yes! Yes!
Detta var en mycket trevlig nyhet!

Frågan är hur många av Beneath A Steel Sky-skaparna som fortfarande jobbar kvar på Revolution Software, men vi får hoppas att flera är kvar och att samma andra för kvalité och perfektionism lever kvar i bolaget.

Äh, Beneath a Steel Sky var ganska mediokert. Jag förstår verkligen inte de som lyfter den här titeln till skyarna – miljöerna, dialogerna och humorn kändes mest "meh". Tyckte att det började bra, men tappade fart ganska fort och även om det inte var så långt så var jag redan less när eftertexterna började rulla. Helt OK spel, men inte så mycket mer.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Äh, Beneath a Steel Sky var ganska mediokert. Jag förstår verkligen inte de som lyfter den här titeln till skyarna – miljöerna, dialogerna och humorn kändes mest "meh". Tyckte att det började bra, men tappade fart ganska fort och även om det inte var så långt så var jag redan less när eftertexterna började rulla. Helt OK spel, men inte så mycket mer.

KÄTTARE! Vart är inkvisitionen när man behöver den?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Sebastian Lind:

Äh, Beneath a Steel Sky var ganska mediokert. Jag förstår verkligen inte de som lyfter den här titeln till skyarna – miljöerna, dialogerna och humorn kändes mest "meh". Tyckte att det började bra, men tappade fart ganska fort och även om det inte var så långt så var jag redan less när eftertexterna började rulla. Helt OK spel, men inte så mycket mer.

KÄTTARE! Vart är inkvisitionen när man behöver den?

Här är den.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Sebastian Lind:

Äh, Beneath a Steel Sky var ganska mediokert. Jag förstår verkligen inte de som lyfter den här titeln till skyarna – miljöerna, dialogerna och humorn kändes mest "meh". Tyckte att det började bra, men tappade fart ganska fort och även om det inte var så långt så var jag redan less när eftertexterna började rulla. Helt OK spel, men inte så mycket mer.

KÄTTARE! Vart är inkvisitionen när man behöver den?

Här är den.

Jag kanske har missat något men, har Assassins Creed III något att göra med inkvisitionen (om man då antar att det är den Spanska det syftas på med tanke på årtalen och "berömdheten") överhuvudtaget mer än att Spanien var med och bråkade mot Britterna? Inkvisitionen pågick väl i Spanien, och inte på "Amerikansk" mark?

Frågar eftersom jag är väldigt nyfiken på Amerikanska Revolutionen.

Samt vill jag bara inflika ett "fel" på FZ´s informations sida om Assassins Creed III
(" http://www.fz.se/spel/assassins-creed-iii ")

Beskrivningen där lyder : "Assassin's Creed III är den femte delen i Ubisofts populära lönnmördarsmygare. Handlingen flyttar till det nordamerikanska 1800-talet."

Spelet utspelar sig under årtalen 1753-1783, vilket på Svenska blir 1700-talet. Är man förövrigt Brittisk så säger man att 1700-talet är 18th Century, vilket kan vara förvirrande ibland när man ska översätta det och morgonkaffet inte slagit in eller liknande.


signatur

Nämen!

Syftade på kommentarerna.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Syftade på kommentarerna.

Ah, that explains alot


signatur

Nämen!

Medlem

OM man har några minnen från BaSS? Gisses, mängder.

Minns först och främst hur jag fick byta mitt Amigaexemplar fyra gånger då det var så sabla många floppies att sannolikheten var för stor att nån skulle vara trasig (vilket många också var). Det sorgliga var ju bara att man var tvungen att byta ut hela spelet om en floppy var pajj och då var nästa likadan på en annan floppy istället, o s v.

Själva spelet är ett av de bästa äventyrsspel jag minns från genrens viktiga år. Tillsammans med Broken Sword-serien, Zak McKraken, Fate of Atlantis, Maniac Mansion.....


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

KÄTTARE! Vart är inkvisitionen när man behöver den?

Här är den.

Huga, Det var att ta i. Den spanska räcker gott och väl.
http://m.youtube.com/watch?v=CSe38dzJYkY


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

var väl ett helt ok spel när det begav sig. Idag vet jag ju inte riktigt om jag skulle upskatta det riktigt. Dessutom har jag för mig att versinonen jag spelade var man tvungen att göra allt i rätt ordning, annars gick det inte att klara spelet. Vilket gjorde att jag aldrig spelade klart det.

Spelade little big adventure istället DET är ett bra spel. Både ett och två. Hoppas fortfarande på en 3:a...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Missade den titeln när den var ny men spelar det just nu. Spelet är gratis för den som reggar ett konto på www.gog.com

1
Skriv svar