Dayz kan bli försenat – konsolversion sannolik

Robot
Dayz kan bli försenat – konsolversion sannolik

Dayz-utvecklaren säger att spelet förhoppningsvis släpps som planerat men har inga problem att skjuta upp titeln till 2013 om det skulle behövas.

#dayz


Medlem
Dayz kan bli försenat – konsolversion sannolik

Nästa generationnkonsoll i så fall, knappt att skyrim överlever, då dayz är MMO (ish) så nlire svårare ändå.

Medlem

Fy så jag längtar till detta!! Följer DayZ bloggen och läser varje post flera gånger om ifall jag missat något.. ja så tragiskt är det, men det är en sån fruktansvärt beroendeframkallande mod att jag ibland önskar det vore verklighet.. (skämt å sido)

Medlem

Bra, det får dröja lite till, så man får upp suget efter DayZ igen. Det var ett tag sen man lirade sist.

Här är en man som vet hur man prioriterar


signatur

Holysmoke!

Medlem
Skrivet av huklen:

Fy så jag längtar till detta!! Följer DayZ bloggen och läser varje post flera gånger om ifall jag missat något.. ja så tragiskt är det, men det är en sån fruktansvärt beroendeframkallande mod att jag ibland önskar det vore verklighet.. (skämt å sido)

Jo, enda gången man blir lugn igen efter en hel dag i DayZ är när man loggar av. Man kutar i skogen och är helt paranoid :b

Medlem

Bra! Ingen vettig utvecklare skulle stressa ett så pass stort spel som DayZ, oavsett hur sugna fansen är på att spela(kolla bara på de stackarna som gått över till War Z...).
Själv tror jag mer på att vänta tills DayZ-hysterin går över och ett större företag gör ett ordentligt "open world zombie survival mmo" från scratch, över ett par år - än att stressa ihop något halvtaffligt för att fansen ska få sin zombie-fix.
Har inte provat DayZ eller WarZ men som jag förstår det är det stora problem med hacking. Lösningen? Gör ett ordentligt spel, någon, snälla!

Medlem
Skrivet av Quackles:

Bra! Ingen vettig utvecklare skulle stressa ett så pass stort spel som DayZ, oavsett hur sugna fansen är på att spela(kolla bara på de stackarna som gått över till War Z...).
Själv tror jag mer på att vänta tills DayZ-hysterin går över och ett större företag gör ett ordentligt "open world zombie survival mmo" från scratch, över ett par år - än att stressa ihop något halvtaffligt för att fansen ska få sin zombie-fix.
Har inte provat DayZ eller WarZ men som jag förstår det är det stora problem med hacking. Lösningen? Gör ett ordentligt spel, någon, snälla!

Har nog inte så stor betydelse om spelet är välgjort eller riktigt dåligt designat. Knappast det som styr hur mycket fuskare och hackers det finns i ett spel.

Det handlare snarare om spelets popularitet!

Det finns alltid ett sätt att gå runt anti-cheats och diverse andra sätt att förhindra fusk. Och så kommer det nog tyvärr alltid att vara.


signatur

- Wiiga -

Medlem

Död åt konsolerna.

Medlem

Deal Hall verkar ha på känn att det kommer bli en försening. Jag tror han vet det redan nu, och att det var därför han gick till Joystiq o fick en intervju. Tidigare har han svurit och lovat dyrt och heligt att DayZ MÅSTE komma ut innan året är slut. Läs om det här. Jag tror nån Hotshot över honom ger honom skit.

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Död åt konsolerna.

Konsoler har sina bra sidor, men föredrar hur de brukade vara... idag är de bara ett jävla hinder för utveckling snarare än kreativitet... Ganska synd, då äldre konsoler har väldigt många grymma spel. :\

Medlem

Hoppas allt går som det ska och att det släpps snart.. taggad som f'n!

Medlem
Skrivet av Quackles:

Bra! Ingen vettig utvecklare skulle stressa ett så pass stort spel som DayZ, oavsett hur sugna fansen är på att spela(kolla bara på de stackarna som gått över till War Z...).
Själv tror jag mer på att vänta tills DayZ-hysterin går över och ett större företag gör ett ordentligt "open world zombie survival mmo" från scratch, över ett par år - än att stressa ihop något halvtaffligt för att fansen ska få sin zombie-fix.
Har inte provat DayZ eller WarZ men som jag förstår det är det stora problem med hacking. Lösningen? Gör ett ordentligt spel, någon, snälla!

Är jag en stackare då? Nej det är jag inte, jag spelar WarZ och ja det existerar hackers där men som en annan sa det sitter inte i om spelet släpps halvfärdigt eller helt klart. Det sitter i hur måna som spelar (popularitet). Både DayZ och WarZ har sina för och nackdelar, jag tycker personligen att WarZ är roligare jämfört med dayZ men det är rätt trevligt att lira också, hysterin över DayZ eller WarZ kommer nog aldrig försvinna så du får nog vänta riktigt länge.

Medlem

Hur skulle en konsolportning fungera? Det är ju knappt så att man får plats med alla keybinds på ett tangentbord. Hur ska det då fungera på en stackars handkontroll?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tror inte att en Konsolportning skulle funka. Bätttre att satsa på PC versionen istället.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Hur skulle en konsolportning fungera? Det är ju knappt så att man får plats med alla keybinds på ett tangentbord. Hur ska det då fungera på en stackars handkontroll?

Troligtvis något liknande det Dishonored gjorde

Medlem

Hoppas bara vi får se en bra slutprodukt när än spelet släpps, Dayz var en oslipad diamant som blev infekterad av hackers och idioter. Var roligast när man började lira, då man fortfarande fick spawna med en revolver och folk (för det mesta) samarbetatade med varandra.

Medlem

WarZ vs Day Z är lika hysterisk strid som LoL vs DotA..

Lol är i det här fallet War Z imo.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Hur skulle en konsolportning fungera? Det är ju knappt så att man får plats med alla keybinds på ett tangentbord. Hur ska det då fungera på en stackars handkontroll?

Det verkar som att personer som sällan spelar på konsol överdriver detta en aning.

Jag äger en PS3. En DS3-kontroll har två analoga spakar, en D-pad (åtta riktningar), 12 knappar varav 8 (?) är tryckkänsliga. Om du sedan kombinerar knappar i stil med "håll ned en viss knapp för att göra defensiva/offensiva saker eller något helt annat med de andra knapparna" så ska det mycket till innan det tar slut på knappar.

Medlem

Var väl snack om en alphaversion och minecraftliknande finansiering(Betala för billigare alpha och få fulla spelet)?

Någon som vet?

Medlem

Finns det bilder eller videoklipp på detta någonstans? detta blir nog ett givet köp

Medlem

Ser inte hur dom ska kunna få spelet klart i år.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

När PC versionen är "klar" så är det slutet utav 2013.
Så troligen måste den göras till next gen konsollerna, men fy fan.

Medlem

HAHA Consol vafan ! =???

Medlem
Skrivet av yol1982:

Var väl snack om en alphaversion och minecraftliknande finansiering(Betala för billigare alpha och få fulla spelet)?

Någon som vet?

Yes det är det dom kommer köra med, han berättade det tidigare som går att läsa om här på fz, samma med warz som kör med samma sätt.

Medlem

Vad hände med "Det måste vara ute innan året är över...Det finns inget "vi hoppas att det blir så"; det måste bli så."

Medlem

Awww, soab!!! Önskar verkligen att det kommer ut för jag har stått i valet eller kvalet mellan att köpa Arma bara för att köra DayZ men avhållt mig eftersom det "ska släppas i december/årets slut" nu har man missat allt det goa gameplayet bara för ingenting...


signatur

Submission is for the weak

ako
Medlem

Någon som har den minsta aning om när DayZ ungefär kommer att släppas?

Medlem

Dean hall sa i en intervju nyligen att spelet ska beta/alpha testas av en liten kontollgrupp på ca 500-1000 personer. Spelmekaniken o UI är mycket förändrad från dayZ modden, men det var själva tanken med dayz standalone. Dean sa inget om när den första vågen av invites skulle gå ut, eller när dom hoppas kunna släppa DayZ.

*redigerad 2 gånger för jag kan tydligen inte stava...

1
Skriv svar