Diablo II fick God of War-hjälten att byta färg

Robot
Diablo II fick God of War-hjälten att byta färg

Smurf-Kratos liknade barbaren i Diablo II för mycket, det ledde till att han fick göra en MJ-omvandling. Oh!

#god-of-war, #diablo-ii


Medlem
Diablo II fick God of War-hjälten att byta färg

Passade bättre i rött ändå

Medlem

Rent estetiskt så är väl röd en mer passande färg på karaktären ändå. Blått är mer neutralt och av allt man kan säga om Kratos så är neutralt inte en av dem.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Önskar att jag kunde bry mig, men mina 2 iq är upptagna med kalle anka (och andra viktiga saker som inte involverar att folk faktiskt dör omkring mig)

Medlem
Skrivet av Petrik:

Önskar att jag kunde bry mig, men mina 2 iq är upptagna med kalle anka (och andra viktiga saker som inte involverar att folk faktiskt dör omkring mig)

Va fan kommentera du för då rent ut sagt?

Medlem
Skrivet av luftman:

Passade bättre i rött ändå

Håller med fullständigt.

Medlem

Tycker denna färgen passar honom bättre, han ser grymmare ut.
Tycker ändå att rött ser så sagolik detta ser mer kallar ut!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Blodröda tatueringar passar hans passion för våld lite bättre.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Kanske ett bättre val än blått, men varför är det så låst till att antingen vara blått eller rött? Finns ju fler färger att välja mellan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Kanske ett bättre val än blått, men varför är det så låst till att antingen vara blått eller rött? Finns ju fler färger att välja mellan.

Grått


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Han gör sig bättre i roett

Medlem

Skulle nog ha passat bäst i rosa...

Medlem

passa er grabbar det luktar som DLC. "Now you can play as Kratos... WITH PINK O_O!!" >_<.

Medlem

Det nämns i "making of" videon på PS3 God of War I, II spelen, att han har haft flera olika utseenden, med b la den blå färgen.

Framgår dock inte där att det var p g a Diablo de bytte just färgen.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av conthox:

Kanske ett bättre val än blått, men varför är det så låst till att antingen vara blått eller rött? Finns ju fler färger att välja mellan.

Det har helt enkelt blivit så genom tiderna. Där rött har stått för den blodiga och aggressiva personligheten., "The berserker"
Och bått har varit lite av den kalla känslolösa, "Cold blooded killer"
Samt att rött är den färg som förknippas med blod och blå den kyligaste färgen. Resten är mer neutrala eller varma färger som inte passar in i samma utsträckning.

Medlem

Som typ Master Chief eller vad han heter, är inte han grön?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Som typ Master Chief eller vad han heter, är inte han grön?

jo, men han räknas ju inte heller som en kall blodig mördare utan som en "hjälte" som kämpar för mänsklighetens överlevnad.

Sedan har du ju alltid undantagen, som tex mario som är både blå och röd.... fast iofs.. var det inte typ peta som ville få honom till djurplågare eller liknande.

Medlem

Det där med blå o röd färg o vad de symboliserar stämmer förträffligt.

Om ni tänker på Magic The Gathering eller Master of Magic så symboliseras blå magi av vatten och är "metamagi". Alltså ren magi som kontrar all annan magi (counterspell, counterbore) och som även 'unsummonar' fiender och låser magin för alla spelare (Timestop, Manafreeze). Blå magis varelser är ofta flygande med någon skadeundvikande förmåga (flygande, incorporeal o.s.v).

Röd magi symboliseras av eld, lava och kaos och är raka motsatsen till blå magi med massor av attackmagi i form av eldbollar, blixtar, meteorregn och även trollformler som skadar hela världen. Den har oberäkneliga förstärkande trollformler och dess varelser är 100% offensiva utan en tanke på försvar.

Så Kratos ska ha röd färg helt klart

1
Skriv svar