Activision tar bort digitala 007-spel

Inaktiv
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Pålis:

Jättekul för dom som köpt spelen digitalt, snacka om att slänga pengar i havet att köpa spel digitalt,
en spelskiva har man kvar görlänga om man är rädd om den,

men ett onlineköpt spel som man deletar pågrund av platsbrist eller försvinner om ens maskin går sönder,

det spelet får man inte tillbaks för det finns inget att ladda ner igen när man fått en ny maskin.

Hur kul är det ?

Du är inte särskilt insatt märker jag. Samtliga digitala spel jag köpt ägs av mig, inte datorn.

Jag bytte nyligen dator (byggde ny PC i mellandagarna) och har redan installerat mina gamla, digitala Steam-spel på nya datorn.

Inga som helst problem.

Jo jag vet attt spelen binds till ett konto och klankar inte ner på steam,
men dom flesta nedladdingstjänster tar bort vissa spel efter ett tag,

jag vet inte hur det är på steam men på xbox onlineshop där tas nedladdnings ikonen för ett spel bort och det är ett mindre helsike att hitta spelet igen för man måste gå igenom downloadhistory som inte är i bokstavsordning och downloadhistoryn innefattar allt man laddat ner från avatarbilder, videos demos medmera för att kunna ladda ner sitt spel igen.

Förmodar att steam är en aning smidigare, eller ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Pålis:

Jättekul för dom som köpt spelen digitalt, snacka om att slänga pengar i havet att köpa spel digitalt,
en spelskiva har man kvar görlänga om man är rädd om den,

men ett onlineköpt spel som man deletar pågrund av platsbrist eller försvinner om ens maskin går sönder,

det spelet får man inte tillbaks för det finns inget att ladda ner igen när man fått en ny maskin.

Hur kul är det ?

Du är inte särskilt insatt märker jag. Samtliga digitala spel jag köpt ägs av mig, inte datorn.

Jag bytte nyligen dator (byggde ny PC i mellandagarna) och har redan installerat mina gamla, digitala Steam-spel på nya datorn.

Inga som helst problem.

Jo jag vet attt spelen binds till ett konto och klankar inte ner på steam,
men dom flesta nedladdingstjänster tar bort vissa spel efter ett tag,

jag vet inte hur det är på steam men på xbox onlineshop där tas nedladdnings ikonen för ett spel bort och det är ett mindre helsike att hitta spelet igen för man måste gå igenom downloadhistory som inte är i bokstavsordning och downloadhistoryn innefattar allt man laddat ner från avatarbilder, videos demos medmera för att kunna ladda ner sitt spel igen.

Förmodar att steam är en aning smidigare, eller ?

Ja, i Steam har man sitt Library där man kommer åt alla spel och annan programvara man någon gång köpt på Steam, oavsett om det för tillfället är installerat på datorn eller ej. Man kan sortera spellistan på olika sätt, markera favoriter, enkelt se nyheter om spelen eller bara kolla om det kommit en ny patch, etc. Man känner att man har stenkoll på grejerna.

Håller med om att Xbox-shopen kan vara ett helsike ibland, till exempel det du nämnde. Har svårt att förstå varför det fortfarande finns såna fundamentala problem i den shopen. Har inte stött på sådana problem i Steam. Sorry om jag nu kanske låter som en Steam-fanboy, men det blir öppet mål att jämföra Steam och Xbox-shopen

Medlem
Skrivet av Pålis:

Förmodar att steam är en aning smidigare, eller ?

Ja man har en överskådlig alfabetisk lista på sina spel och så klickar man på det man vill ladda ner och installera.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Caedmon:

räkna upp hur många filmlicens-spel som är bra ?

Goldeneye
Teenage Mutant Ninja Turtles
Batman
Ducktales
Starwars
Chronicles of Riddick
Lord of the rings
Aladdin
Top Gun
Kingdom Hearts
Jurassic Park
Back to the Future
Indiana Jones
Bucky O’Hare
Piff & Puff Rescue Rangers
Robocop
Lejonkungen
Harry Potter
Ghost Busters
Star Trek
Transformers
The Goonies
The Warriors ?

Bonus:
The Walking dead

För att ta några bra genom tiderna.

Walking Dead är ju inspirerad av serietidningen och INTE tv-serien.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av electric8:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av electric8:

Det verkar som om Activision börjar falla och det enda som håller dom uppe är CoD som jag tror

.... och Skylander och alla Blizzards produkter.

Tvivlar på att det går någon nöd på dom

Haha just ja glömde det.. Men dim har inte på sistone haft några hits förutom guldkon CoD

Skylanders är ju ganska nytt, och dom har tjänat hur mycket som helst där. Figurer blir utsålda direkt och de har gjort flertal spel i serien.
Sedan Diablo 3 som sålde skit mycket.
Black ops 2 som sålde mycket. SC2 expansionen lär sälja ganska mycket.
Activision är faktiskt ett av de spelföretag som tjänar mest just nu. Det går dåligt för Square Enix och THQ. Men Activision simmar i pengar atm


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Caedmon:

räkna upp hur många filmlicens-spel som är bra ?

Goldeneye
Teenage Mutant Ninja Turtles
Batman
Ducktales
Starwars
Chronicles of Riddick
Lord of the rings
Aladdin
Top Gun
Kingdom Hearts
Jurassic Park
Back to the Future
Indiana Jones
Bucky O’Hare
Piff & Puff Rescue Rangers
Robocop
Lejonkungen
Harry Potter
Ghost Busters
Star Trek
Transformers
The Goonies
The Warriors ?

Bonus:
The Walking dead

För att ta några bra genom tiderna.

Walking Dead är ju inspirerad av serietidningen och INTE tv-serien.

"Based on the Comic Book by Robert Kirkman, Tony Moore and Charlie Adlard"
Därav Bonus. Är ett licensspel dock inte från film. Jag bara syftar på att det finns en hel del "licens" spel som är bra, många som är så emot det.

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:

Lägger till ett av världens bästa spel till listan, Dune 2!

Dune 2 är dock inget filmlicensspel, det är dock löst baserat på frank herberts böcker (vilka det finns.. 6 stycken av? Har bara läst de två första). Dune 1 däremot är baserat på filmen.

Medlem
Skrivet av windowmaker:

Det är en av mina absoluta förhoppningar att Monolith tar sitt förnuft till fånga och gör ett NOLF 3. Ja jävlar!

Håller med fullständigt. NOLF var i princip det första PC-spelet som jag spelade seriöst och jävlar vad kul det var. I mitt tycke är ettan fortfarande det bästa SP-spelet jag kört och tvåan är ju inte långt därifrån.

Hoppas innerligt att vi får se en 3:a innan världen går under nästa gång...

12
Skriv svar