Battlefield 4 kan visas upp 26 mars

Medlem

Krävs mycket för köp från min sida. Trött på modern krigsföring. 2143 eller något riktigt riktigt gammalt. Något innan Andra Världskriget?

Känns som det lär bara bli LoL, Dota 2 och Starcraft 2 HoTS de närmaste åren.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag vill se 2143.

Skrivet av dotque:

Kan tänka mig ett Bad Company 3 med sjuk humor och hollywoodkänsla igen!
Men helst av allt vill jag nog se ett 2143 och ett 1943!
Men det lär väl inte hända..

1943 finns redan... Dock inte till pc!

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Hoppas på någonting som klår Arma 2 i dess storlek.
och inge mera p12 fps, vi vill ha ett riktigt fps igen från BF snubbarna.

Är väl inget fel på storleken? Banorna är ju mer än tillräckligt stora, att föra in kartor av storleken som arma i en spelmiljö som battlefield vore bara idiotiskt. Utan chokepoints or centrerade områden får du bara en massa döterräng där ingenting händer.

Medlem

Just nu ser jag hellre Mirror's Edge 2, eller ett Battlefield utspelat i framtiden(likt Battlefield 2142). Battlefield 4...tja...jag vet inte riktigt hur jag ska reagera.

Battlefield 3 känns lagom överkört av alla expansioner och DLCs. Battlefield 4 innebär massvis med microtransaktioner med tanke på EAs uttalande inte länge sen.

Nej, jag är ganska skeptisk.

Medlem

2143, Vitenam, WW2 eller en extrem Sci-Fi spin off med Man vs Beast. Då kanske mitt intresse lyfter.


signatur

Nämen!

Medlem

Jag vill se jetflygplan med 2 personer i, en som skjuter en som flyger, dör den ena av sniperskott ska den andra kunna köra.

Medlem

Skulle vilja se mycket. Men just nu variation från modern krigsföring. Gärna ett 2143.

Bakåt i tiden, mnja. Utbuden av saker begränsas.

Medlem

håller tummarna för 2143!!!

Medlem

Risken är nog stor att det blir ännu ett p12 spel som BF3 blev. Sorglig utveckling i BF serien.
Mitt förtroende för att EA gör något bra av BF4 är inte så stort.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Ett önsketänkade om Battlefield 4
1. Stort som vanligt om inte större
2. Skogsmiljö (tät)
3. Kriga i andra länder typ som i sverige
4. Styla sin gubbe hur du vill ha det
5. Lägga till lite grottmiljö
6. Undervattenkrig (James Bond style)

Finns säkert mer man vill tillägga


signatur

How you doin?!

Medlem
Skrivet av chopper:

Risken är nog stor att det blir ännu ett p12 spel som BF3 blev. Sorglig utveckling i BF serien.
Mitt förtroende för att EA gör något bra av BF4 är inte så stort.

"Ea don't make games, they publish them"

Youtuber
Skrivet av weevil:

Ett önsketänkade om Battlefield 4
1. Stort som vanligt om inte större
2. Skogsmiljö (tät)
3. Kriga i andra länder typ som i sverige
4. Styla sin gubbe hur du vill ha det
5. Lägga till lite grottmiljö
6. Undervattenkrig (James Bond style)

Finns säkert mer man vill tillägga

Låter ju som Arma3 med lite moddar


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av Kimeriderf99:
Skrivet av chopper:

Risken är nog stor att det blir ännu ett p12 spel som BF3 blev. Sorglig utveckling i BF serien.
Mitt förtroende för att EA gör något bra av BF4 är inte så stort.

"Ea don't make games, they publish them"

Vilka tror du pushade för "always online-drm" i Sim City, EA eller Maxis?

ZF
Medlem
Skrivet av TexN:

Skulle vilja se mycket. Men just nu variation från modern krigsföring. Gärna ett 2143.

Bakåt i tiden, mnja. Utbuden av saker begränsas.

http://www.thetoyzone.com/2009/15-da-vinci-war-machines

Medlem

Mad Max tema eller Battlefront 3 hade varit någe

Medlem

Ända frågan som är spänande är om det blir:

1,2,3,4,5%?

Laktosfri ?

Lätt ?

Mellan

Mini

Ekologisk Gammaldags , naturlig fetthalt 3,8-4,5% fett

Ekologisk laktosfri

Balance

Bone Health

Immune

Låglaktos

lång hållbarhet 1,5%

lång hållbarhet 3%

Medlem
Skrivet av Kimeriderf99:
Skrivet av chopper:

Risken är nog stor att det blir ännu ett p12 spel som BF3 blev. Sorglig utveckling i BF serien.
Mitt förtroende för att EA gör något bra av BF4 är inte så stort.

"Ea don't make games, they publish them"

Och hur mycket tror du att utvecklarna har att säga till om visst vet jag vad EA är för bolag. Det är EA som styr även om de inte skriver koden.
Shit har spelat PC sedan 1986 så av ditt inlägg lärde jag bara att det finns de som tror de är smart skallar


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Själv har jag tröttnat på Battlefield 3 och gillar inte hållet det går åt. Inte heller vågar de pröva något nytt. Själv så har jag gått över till Arma serien.

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Kimeriderf99:
Skrivet av chopper:

Risken är nog stor att det blir ännu ett p12 spel som BF3 blev. Sorglig utveckling i BF serien.
Mitt förtroende för att EA gör något bra av BF4 är inte så stort.

"Ea don't make games, they publish them"

Vilka tror du pushade för "always online-drm" i Sim City, EA eller Maxis?

Skrivet av chopper:
Skrivet av Kimeriderf99:
Skrivet av chopper:

Risken är nog stor att det blir ännu ett p12 spel som BF3 blev. Sorglig utveckling i BF serien.
Mitt förtroende för att EA gör något bra av BF4 är inte så stort.

"Ea don't make games, they publish them"

Och hur mycket tror du att utvecklarna har att säga till om visst vet jag vad EA är för bolag. Det är EA som styr även om de inte skriver koden.
Shit har spelat PC sedan 1986 så av ditt inlägg lärde jag bara att det finns de som tror de är smart skallar

Jag vet att EA gör det fast han sa att EA gör något bra "Mitt förtroende för att EA gör något bra av BF4" för det är inte precis EA som gör gameplayet(Dom får ju vara med och betämma lite) fast jag tror inte DICE skulle tycka det var så jävla roligt att göra ett spel om inte gameplayet fick vara som dom vill ha det

Medlem
Skrivet av chopper:

Dags att lägga BF FPS spelen på hyllan. Kriga i 300 km/timmen är inget för mig längre.
Ett BF2143 skulle bli ett köp men ett nytt vanligt BF FPS spel så hoppar jag av BF karusellen
Fast ARMA 3 lockar där funkar inte spray and pray spelandet

Du har varken spelat Tribes, Quake eller Unreal då hör jag. Battlefield är ett riktigt 'långsamt' FPS på skalan, även fast Arma-serien är en helt annan klass den med.

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:
Skrivet av chopper:

Dags att lägga BF FPS spelen på hyllan. Kriga i 300 km/timmen är inget för mig längre.
Ett BF2143 skulle bli ett köp men ett nytt vanligt BF FPS spel så hoppar jag av BF karusellen
Fast ARMA 3 lockar där funkar inte spray and pray spelandet

Du har varken spelat Tribes, Quake eller Unreal då hör jag. Battlefield är ett riktigt 'långsamt' FPS på skalan, även fast Arma-serien är en helt annan klass den med.

Jo jag har spelat det mesta av snabba fps spelen. Har ca 800 st spel från 1986 då jag började spela PC amiga.
Men vad jag menade var att åldern tar ut sin rätt är 57 år och är väl inte lika snabb längre
Och sedan så är många av dagens fps lika och små kartor som ger spelandet rusa spraya dö är inte så underhållande i längden. Så vi med erfarenhet men inte snabbhet gillar fps med strategiska mål o inslag bättre än run'ngun. Många av dagens fps har quake som grund.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Fan insåg just hur jag saknar Enemy Territory: Quake Wars http://www.splashdamage.com/content/enemy-territory-quake-war... Det spelets objectivs kändes oftast relevanta och engineer klassen var inte reducerad till att bara laga/spränga tanks.. ^^

Tänk det med en uppiffad grafikmotor, bättre animationer, större kartor etc a la BF.. Vore suveränt.. sidorna är tillräckligt lika/olika för att fortafarande vara hyfsat balanserade och samtidigt intressanta.. börjar kännas trist att hela tiden vara Amerikan eller Ryss i den här spelserien..

Eller varför inte BF 1861? Amerikanska inbördeskriget, the south will rise again? ^^


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Skippa Assignments och den skiten så är det ett givet köp för min del oavsett vilken tids era det utspelar sig i.

Att man får XP gör mig inget men ändra då så att man låser upp vapen baserat på level istället för assignments.

Det kommer ju uppmuntra till att försöka få så mycket poäng som möjligt i en match istället för att sitta och trycka i en jävla buske för att ha kills med claymores, minor eller vad det nu kan tänkas vara.
Vet inte hur många gånger jag sett folk som struntar i att tex blockera en punkt bara för att de ska ha kills med något från assignment spektaklet.


signatur

- Wiiga -

Medlem

2143 så kanske jag köper det... Men då ska det vara Commander klass med också. Eller ivf någonting liknande...

Medlem

Om det finns

2143
Dino Mode

Så köper jag det

Medlem
Skrivet av weevil:

Ett önsketänkade om Battlefield 4
1. Stort som vanligt om inte större
2. Skogsmiljö (tät)
3. Kriga i andra länder typ som i sverige
4. Styla sin gubbe hur du vill ha det
5. Lägga till lite grottmiljö
6. Undervattenkrig (James Bond style)

Finns säkert mer man vill tillägga

Spela Arma då. Här finns allt MEN kräver mer av spelaren på många sätt; inte minst för att man för att förstå det spelets storhet; bör skapa content dvs scenarior själv via editorn. BF-världen var jag trogen länge men när BF i version 3 CallOfDutifierades dog mitt intresse eftersom jag i grund och botten går igång på realism; inte spreja kulor så mycket det går och dö/respawna i samma takt. Booooring! Hellre då krypande spänning, transportsträckor, taktik, experimenterande och fet action som spänningsurladdning då och då som i Arma. Och i och med att Arma3 nu är ikapp BF3 vad det gäller estetik och vapenkänsla så är det inte mycket val....

Har ni sett Arma-sammanfattningen nedan? Denna snubbe är exakt inne på min linje.

Medlem

WW2, futuristiskt eller gtfo!

Medlem

Om man tar det bästa från BF2 och BF3 så hade det blivit kanon.
Jag har spelat BF3 sen det kom, spelar inget annat.

Inget framtidstrams för min del tack, laserkanoner och hittepå-vapen är lika kul som fantasy-genren där man kan komma unden med alla möjliga fullösningar. Men lite fler faktioner/nationer hade varit kul. Sluta vara så förbannat PK!

Medlem
Skrivet av bandite:

Om man tar det bästa från BF2 och BF3 så hade det blivit kanon.
Jag har spelat BF3 sen det kom, spelar inget annat.

Inget framtidstrams för min del tack, laserkanoner och hittepå-vapen är lika kul som fantasy-genren där man kan komma unden med alla möjliga fullösningar. Men lite fler faktioner/nationer hade varit kul. Sluta vara så förbannat PK!

Håller med BF2 och även tidigare former av BF var great. Att de var bättre beror mycket om bandesign = de var större och tvingade inte in spelarna in choke points. Kort och gott: Det är choke point-konceptet som förstört BF.

Fattar dock inte var du menar med att folk inte ska vara så politiskt korrekta... Hur menar du? Vad är det för PK saker folk säger tycker du?

Medlem
Skrivet av Moonbus:
Skrivet av bandite:

Om man tar det bästa från BF2 och BF3 så hade det blivit kanon.
Jag har spelat BF3 sen det kom, spelar inget annat.

Inget framtidstrams för min del tack, laserkanoner och hittepå-vapen är lika kul som fantasy-genren där man kan komma unden med alla möjliga fullösningar. Men lite fler faktioner/nationer hade varit kul. Sluta vara så förbannat PK!

Håller med BF2 och även tidigare former av BF var great. Att de var bättre beror mycket om bandesign = de var större och tvingade inte in spelarna in choke points. Kort och gott: Det är choke point-konceptet som förstört BF.

Fattar dock inte var du menar med att folk inte ska vara så politiskt korrekta... Hur menar du? Vad är det för PK saker folk säger tycker du?

Med min "PK-kriktik" avsåg jag DICE/EA. Varför vågar man inte ha MEC i BF3 t. ex? Är man rädd att röra upp känslor?

123
Skriv svar