Sony flörtar med Notch

Medlem
Sony flörtar med Notch

Jävla skönt att dom skriver "PS One" på den också. Eller jag tar det som en pik mot xbox iallafall

Medlem
Skrivet av kennethbot:

Jävla skönt att dom skriver "PS One" på den också. Eller jag tar det som en pik mot xbox iallafall

Nu har det ju iofs stått ps One på den sen den släpptes för över 10 år sedan xD


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Mycket vill ha mer

Medlem

Han har redan sålt sig till djävulen 1 gång

Nee men Notch får mer än gärna skapa lite fina Indies till PS3/PS4

Inaktiv

Då kanske Minecraft kommer till ps3 nångång då för man förmodar att MS har nån deal med Notch eftersom Minecraft har funnits länge på xbox nu men man har inte sett röken av det på ps3.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Jävligt häftig present av Sony dock!

Medlem
Skrivet av Pålis:

Då kanske Minecraft kommer till ps3 nångång då för man förmodar att MS har nån deal med Notch eftersom Minecraft har funnits länge på xbox nu men man har inte sett röken av det på ps3.

Tror mer på en PS4 och Vita version

Medlem

psOne var en läcker maskin, gillar nog originalet i ljus-grått bättre men hade ju inte tackat nej till konsoll och E3-biljett

Inaktiv

Så sony har gått och blivit "good guys" nu?
Riktigt härligt att de vill satsa mer på inde-spel, speciellt då det är nästan bara sådana spel jag lirar nu för tiden.


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av kennethbot:

Jävla skönt att dom skriver "PS One" på den också. Eller jag tar det som en pik mot xbox iallafall

Nu har det ju iofs stått ps One på den sen den släpptes för över 10 år sedan xD

har det de? åfan, ah va ju inte direkt igår jag såg eller använde ett PS one:P

jag tänkte nog på det här: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/PlayStatio...

Medlem

Undrar var gränsen går för mutbrott inom spelbranschen

Medlem
Skrivet av kennethbot:
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av kennethbot:

Jävla skönt att dom skriver "PS One" på den också. Eller jag tar det som en pik mot xbox iallafall

Nu har det ju iofs stått ps One på den sen den släpptes för över 10 år sedan xD

har det de? åfan, ah va ju inte direkt igår jag såg eller använde ett PS one:P

jag hade bara minne utav att det va så här http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/PlayStatio...

Tror det kom en nyversion av ps1 som hete ps one. Lite some Xbox 360 Elite eller PS3 Slim.

Medlem

Tänk va coolt med Minecraft till PS4 och så med allt PC versionen har fast med mycket bättre effekter i form av bättre renderare, raytracing, ljuseffekter och fullt stöd för 3D tv.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

KoP
Medlem
Skrivet av mangethegamer:

Så sony har gått och blivit "good guys" nu?
Riktigt härligt att de vill satsa mer på inde-spel, speciellt då det är nästan bara sådana spel jag lirar nu för tiden.

Du är välkommen att skrota och rota bland alla 2924 indietitlar som finns på Xbox live i skrivandes stund. Okej.. 60-65% är väl junk.. men det finns mååånga guldkorn. Dessutom lär dom inte följa med till Xbox One. :S

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Tänk va coolt med Minecraft till PS4 och så med allt PC versionen har fast med mycket bättre effekter i form av bättre renderare, raytracing, ljuseffekter och fullt stöd för 3D tv.

Hahaha, för att PC inte kan hantera det? Säkert inte så du menade dock, lät bara lustigt.

Tror inte vi ska förvänta oss något.

Scrolls, ett kortspel? Alrighty then!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Med tanke på PS4:as indie inriktning så kan det vara mycket möjligt att vi kommer se några Mojang spel på den konsolen i framtiden.

ZF
Medlem

spelet will de säkert ha, men att bjuda in den killen känns som en högriskchansning minst sagt. han är ju inte direkt känd för att överväga sina ord i spontant sammanhang.

Medlem
Skrivet av ZF:

spelet will de säkert ha, men att bjuda in den killen känns som en högriskchansning minst sagt. han är ju inte direkt känd för att överväga sina ord i spontant sammanhang.

Jag tror sony räknar med att allt som visas kommer läcka på nätet.

Samt, rätt säker på att sony ialf lyssnar om notch har något att säga. Vore dumt annars då de fokuserar på indie utvecklar denna gången.

KoP
Medlem
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av Pålis:

Då kanske Minecraft kommer till ps3 nångång då för man förmodar att MS har nån deal med Notch eftersom Minecraft har funnits länge på xbox nu men man har inte sett röken av det på ps3.

Tror mer på en PS4 och Vita version

Vore dock smartare att släppa det till PS3'an då dom snabbare kan nå ut till en större installationsbas.

Medlem

PS4 all the way, redan bestämt mig, det här året har jag gått och blivit ett SONY fanboy, dom gör allting rätt just nu känns det som, har tidigare inte varit mycket av ett fanboy alls utan köpt alla 3 konsoler.

MEG
Medlem

Notch får mer än gärna släppa spel till fler än bara en konsol, desto fler som har chans att spela "hans" spel...


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av kennethbot:
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av kennethbot:

Jävla skönt att dom skriver "PS One" på den också. Eller jag tar det som en pik mot xbox iallafall

Nu har det ju iofs stått ps One på den sen den släpptes för över 10 år sedan xD

har det de? åfan, ah va ju inte direkt igår jag såg eller använde ett PS one:P

jag tänkte nog på det här: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/PlayStatio...

Ah, jo den är också fin
Den lilla versionen av ps2 hette ps two, dock verkade dem sluta med det för 3an hade väl sett fult ut att skriva ps three


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Xbox One har väl samma hårdvara som PSone haha!!! och EN MASSA FILMER och TV samt Sport och COD HUNDAR!

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av Pålis:

Då kanske Minecraft kommer till ps3 nångång då för man förmodar att MS har nån deal med Notch eftersom Minecraft har funnits länge på xbox nu men man har inte sett röken av det på ps3.

Tror mer på en PS4 och Vita version

Vore dock smartare att släppa det till PS3'an då dom snabbare kan nå ut till en större installationsbas.

Självklart, men Minecraft skulle vara ett utmärkt spel för att få igån PSN's onlinehandel tidigt på PS4an.
Visserligen så finns det inget som utesluter att det släpps på allt: PS3, PS4 och Vita

Medlem
Skrivet av ZF:

spelet will de säkert ha, men att bjuda in den killen känns som en högriskchansning minst sagt. han är ju inte direkt känd för att överväga sina ord i spontant sammanhang.

All publicitet är bra publicitet.

Medlem

det ska bli kul att skaffa sig ett ps igen, inte ägt något sen ps1, dock var den grå och ej guldig

Medlem

Om man bortser från Minecraft så borde Scrolls lämpa sig rätt bra på PS Vita. Nu har inte jag spelat några kortspel men det känns som att man borde kunna göra något coolt med cross play mellan PS Vita och PS3 och 4.

Medlem

Jag vill se Minecraft till Vita.
Och ingen nerbantad bajsvariant som kom till mobiler. samma nivå som 360 och PC versionerna accepterar jag. Redstone <3


signatur

// Bacon <3

12
Skriv svar