Activision Blizzard köper sig fria från Vivendi

Robot
Medlem
Activision Blizzard köper sig fria från Vivendi

de rika de kan

Medlem

38 miljarder kronor, det är verkligen helt sinnesjuka summor!

Medlem

Vad är detta? Var är den obligatoriska Bobby Kotic-bilden?

Medlem

Förstår inte riktigt varför Blizzard säljer ut delar av företaget över huvud taget. Gjordes det innan WoW släpptes? Ända sedan start har ju WoW varit en guldkalv utan motsvarighet som pumpat in (vad jag utgår från) ialllafall en miljard i månaden i ren vinst. Varför behöver man Bobby Kotic och hans jädra investors grupp?

Medlem
Medlem

HAH! Den här låten har jag inte hört sedan jag var lite. Den är lite cool


signatur

Everybody needs help.

Medlem

kanske Blizzard och Activisions spel äntligen blir bra igen.........??

ELF
Medlem

Ja, inte är de fattiga inte. De skulle kunna lägga mer tid på spelen innan de släpper dem.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Ja, inte är de fattiga inte. De skulle kunna lägga mer tid på spelen innan de släpper dem.

Du menar, de skulle kunna lägga ner mer vettig tid på spelen?

att Diablo 3 var i produktion i typ 5-6 år räcker inte tycker du?

Medlem
ELF
Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av ELF:

Ja, inte är de fattiga inte. De skulle kunna lägga mer tid på spelen innan de släpper dem.

Du menar, de skulle kunna lägga ner mer vettig tid på spelen?

att Diablo 3 var i produktion i typ 5-6 år räcker inte tycker du?

De lyckades ju inte få bort tvånget att alltid vara online trots att man spelar själv. Ett par utvecklare till så kanske de hade löst den buggen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Och här sitter man och blir nästan salig över att kanske få jobb som betalar 16 000 i månaden.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av ELF:

Ja, inte är de fattiga inte. De skulle kunna lägga mer tid på spelen innan de släpper dem.

Du menar, de skulle kunna lägga ner mer vettig tid på spelen?

att Diablo 3 var i produktion i typ 5-6 år räcker inte tycker du?

De lyckades ju inte få bort tvånget att alltid vara online trots att man spelar själv. Ett par utvecklare till så kanske de hade löst den buggen.

Jo.. men det kommer kosta dig en konsol och ytterligare 500 kr

Medlem
Skrivet av Ender:

Förstår inte riktigt varför Blizzard säljer ut delar av företaget över huvud taget. Gjordes det innan WoW släpptes? Ända sedan start har ju WoW varit en guldkalv utan motsvarighet som pumpat in (vad jag utgår från) ialllafall en miljard i månaden i ren vinst. Varför behöver man Bobby Kotic och hans jädra investors grupp?

Det har jag också undrat i flera år. Jag har för mig att Blizzard gick ihop med Bobby K & Gang typ två år efter WoW släpptes. Däremot så hade Starcraft 2 och Diablo 3 extremt höga produktionskostnader, så det var kanske därför dom slog ihop sig med Activision för att kunna finansiera alla tre projekt samtidigt.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Ztreek:

kanske Blizzard och Activisions spel äntligen blir bra igen.........??

"men bolaget kommer nu styras av Kotick och Kelly som delar på ordförandeposten"

Nix.

Medlem
Skrivet av Xazy89:

de rika de kan

Nej... långt ifrån.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

10 spänn fattigare än han skulle man kunna leva med.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av ELF:

Ja, inte är de fattiga inte. De skulle kunna lägga mer tid på spelen innan de släpper dem.

Du menar, de skulle kunna lägga ner mer vettig tid på spelen?

att Diablo 3 var i produktion i typ 5-6 år räcker inte tycker du?

Nej för Diablo 3 var verkligen en hög dynga med strössel på toppen. Den levde enbart pga sitt namn och föregångarna.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av ELF:

Ja, inte är de fattiga inte. De skulle kunna lägga mer tid på spelen innan de släpper dem.

Du menar, de skulle kunna lägga ner mer vettig tid på spelen?

att Diablo 3 var i produktion i typ 5-6 år räcker inte tycker du?

Fast hade spelet släpts nu hade det varit fler som körde spelet...

Medlem
Skrivet av Shuriko:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av ELF:

Ja, inte är de fattiga inte. De skulle kunna lägga mer tid på spelen innan de släpper dem.

Du menar, de skulle kunna lägga ner mer vettig tid på spelen?

att Diablo 3 var i produktion i typ 5-6 år räcker inte tycker du?

Nej för Diablo 3 var verkligen en hög dynga med strössel på toppen. Den levde enbart pga sitt namn och föregångarna.

http://www.kotaku.com.au/2011/02/this-is-what-diablo-iii-look...

Medlem

Det som inte nämndes är att Vivende är i stor skuld och tänkte ta pengar från Actiblizz, och så så sätt lägga över skulden. Känns som det var därför Kotick bestämde sig för att köpa alltihop. Ett citat från IGN-artikeln:

"Vivendi, which is said to owe $17.3 billion in net debt, was reported on Monday to be considering yanking around $3 billion from Activision’s cash reserves by way of a “special dividend.” The move would have netted about $2 billion for Vivendi." http://www.ign.com/articles/2013/07/26/activision-buys-back-5...

Medlem

Jag vet inte riktigt hur jag ska vara ställd till detta. Bra eller dåligt? ..Hm... en del av mig säger bra, men samtidigt är Kotick där så jag blir kluven.

Vi får väl se...

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Shuriko:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av ELF:

Ja, inte är de fattiga inte. De skulle kunna lägga mer tid på spelen innan de släpper dem.

Du menar, de skulle kunna lägga ner mer vettig tid på spelen?

att Diablo 3 var i produktion i typ 5-6 år räcker inte tycker du?

Nej för Diablo 3 var verkligen en hög dynga med strössel på toppen. Den levde enbart pga sitt namn och föregångarna.

http://www.kotaku.com.au/2011/02/this-is-what-diablo-iii-look...

Shit, dom där bilderna hade man ju helt och hållet glömt bort. Dom ser riktigt snygga ut, kameravinklarna är ju helt fantastiska, ser ut som de blandar 2d med 3d


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Ender:

Förstår inte riktigt varför Blizzard säljer ut delar av företaget över huvud taget. Gjordes det innan WoW släpptes? Ända sedan start har ju WoW varit en guldkalv utan motsvarighet som pumpat in (vad jag utgår från) ialllafall en miljard i månaden i ren vinst. Varför behöver man Bobby Kotic och hans jädra investors grupp?

Det har jag också undrat i flera år. Jag har för mig att Blizzard gick ihop med Bobby K & Gang typ två år efter WoW släpptes. Däremot så hade Starcraft 2 och Diablo 3 extremt höga produktionskostnader, så det var kanske därför dom slog ihop sig med Activision för att kunna finansiera alla tre projekt samtidigt.

Blizzard har väl inte varit ett eget företag sedan ca 20 år tillbaka?

Medlem

Undrar bara hur dom ska tjäna tillbaka dom pengarna.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Hoppsansa...vissa tjänar miljardbelopp, andra sliter i solen för hundringen i timmen. Inte ska man klaga för mycket dock, så har det alltid vart, så kommer det alltid vara.

Märkligt nog äger jag inte ett enda spel som kommit från Blizzards håll...inte fråga om bojkott eller så, bara aldrig blivit intresserad av det de erbjudit ^^

I love you Bobby!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Oj, det var tråkigt. Jag hade hoppats att Titan kunde bli bra. Med Kotick vid rodret lär det ju bli det girigaste P2W spelet någonsin skådat.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

12
Skriv svar