Rockstar bekräftar mikrotransaktioner i GTA Online

Robot
Rockstar bekräftar mikrotransaktioner i GTA Online

Skaffa extraslantar i onlineläget genom att betala med riktiga pengar.

#grand-theft-auto-v


Medlem
Rockstar bekräftar mikrotransaktioner i GTA Online

Äntligen några som fattar hur mikro transaktioner i online spel ska vara!

Medlem

Fan man blir ännu mera sugen nu! Grymt.

Medlem

Nopp gillar inte detta.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Nopp gillar inte detta.

Varför?

Medlem

Mitt största bekymmer är vad jag ska spela på måndag, GTA 5 Online eller BF4....I-landsproblem

Medlem

Låter väldigt vettigt faktiskt, är ju inget fel att utnyttja slöa människor för att boosta kassan för nästa spel


signatur

"Blott den är vis som förstår att han inget begriper"

Kommer jag och en polare kunna ha en online-stad helt för oss själva om vi vill? Alltså stänga ute andra spelare?


signatur

Joelthor100 - PSN

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Mitt största bekymmer är vad jag ska spela på måndag, GTA 5 Online eller BF4....I-landsproblem

Inget gissningsvis, eftersom både Battlefield 3-betan och Grand Theft Auto: Online påbörjas på tisdagen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av joel.thoreson.1:

Kommer jag och en polare kunna ha en online-stad helt för oss själva om vi vill? Alltså stänga ute andra spelare?

Så som jag fattat så är det så, precis som i GTA IV.

Medlem

Vad trevligt att höra. Blev lite orolig i början när microtransaktionerna nämndes. Men skönt att det inte är någon större fördel

Medlem

Tycker att det är bra att det ska vara en balanserad handel, så att vi spelare som inte betalar inte missar något ändå. Dock lönlöst att införa det när vi redan betalat en stor summa för själva spelet. Men då förväntar jag mig ett monstruöst bra GTA VI med tanke på intäkterna de kommer få in av detta

Medlem

Fuck EA!

ehh... va... inte EA?

Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Morlizer:

Mitt största bekymmer är vad jag ska spela på måndag, GTA 5 Online eller BF4....I-landsproblem

Inget gissningsvis, eftersom både Battlefield 3-betan och Grand Theft Auto: Online påbörjas på tisdagen.

Battlefield 3-betan?


signatur

DEHUMANIZE YOURSELF AND FACE TO BLOODSHED

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av chopper:

Nopp gillar inte detta.

Varför?

Tycker att microtransaktioner inte är en bra ide överhuvudtaget. Anser att allt ska finnas från början i ett släppt spel sedan kan man patcha in saker i spelet. Är väl för helt färdiga spel där inget ska behövas köpas extra.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av matte851:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Morlizer:

Mitt största bekymmer är vad jag ska spela på måndag, GTA 5 Online eller BF4....I-landsproblem

Inget gissningsvis, eftersom både Battlefield 3-betan och Grand Theft Auto: Online påbörjas på tisdagen.

Battlefield 3-betan?

Att säga fel är pinsamt, att ha fel när man rättar någon är nog steget värre hehe

Medlem
Skrivet av matte851:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Morlizer:

Mitt största bekymmer är vad jag ska spela på måndag, GTA 5 Online eller BF4....I-landsproblem

Inget gissningsvis, eftersom både Battlefield 3-betan och Grand Theft Auto: Online påbörjas på tisdagen.

Battlefield 3-betan?

Förlåt, jag menade ju självklart Battlefield 3,5-betan.

..:D


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skrivet av Puscifer:
Skrivet av matte851:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Morlizer:

Mitt största bekymmer är vad jag ska spela på måndag, GTA 5 Online eller BF4....I-landsproblem

Inget gissningsvis, eftersom både Battlefield 3-betan och Grand Theft Auto: Online påbörjas på tisdagen.

Battlefield 3-betan?

Förlåt, jag menade ju självklart Battlefield 3,5-betan.

..:D

Njaaaa, snara 3,2 väl?


signatur

DEHUMANIZE YOURSELF AND FACE TO BLOODSHED

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av matte851:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Morlizer:

Mitt största bekymmer är vad jag ska spela på måndag, GTA 5 Online eller BF4....I-landsproblem

Inget gissningsvis, eftersom både Battlefield 3-betan och Grand Theft Auto: Online påbörjas på tisdagen.

Battlefield 3-betan?

Förlåt, jag menade ju självklart Battlefield 3,5-betan.

..:D

Och jag menade måndag kl 25:00

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av kabex:
Skrivet av chopper:

Nopp gillar inte detta.

Varför?

Tycker att microtransaktioner inte är en bra ide överhuvudtaget. Anser att allt ska finnas från början i ett släppt spel sedan kan man patcha in saker i spelet. Är väl för helt färdiga spel där inget ska behövas köpas extra.

Fast här rör det sig ju bara om pengar, så att folk som inte har tid att spela lika mycket inte hamnar efter, eller folk som vill ha lite snabbare progression.

Edit: Det är lite som att tycka att bensin ska ingå i alla bilar.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av kabex:
Skrivet av chopper:

Nopp gillar inte detta.

Varför?

Tycker att microtransaktioner inte är en bra ide överhuvudtaget. Anser att allt ska finnas från början i ett släppt spel sedan kan man patcha in saker i spelet. Är väl för helt färdiga spel där inget ska behövas köpas extra.

Nu tror jag att du syftar på DLC och inte på de mikrotransaktioner som nämns i denna artikel.

Medlem

Så som folk gnällde på Deadspace 3 borde det väll flyta ut hit? Eller är Rockstar den heliga gralen som ingen pillar på?

Man behövde inte köpa skit i det spelet heller, MEN man kunde. Samma stuk här.

Men men, internet är fullt av hycklare

Medlem

Jag har inget emot detta. Men bara 16 spelare är lite kritisk mot det hade varit roligar med flera spelare. Tex SAMP har suttit på 100pers servrar där och haft 0 problem med det.

Medlem
Skrivet av Welo:

Jag har inget emot detta. Men bara 16 spelare är lite kritisk mot det hade varit roligar med flera spelare. Tex SAMP har suttit på 100pers servrar där och haft 0 problem med det.

1. 100 spelare hade blivit kaos.
2. San Andreas är inte lika grafiskt krävande.

Medlem

Är denna artikel ett skämt? Snacka om att vända nyhet snett, värre än aftonbladet.

Medlem

"Eller, om du är instant gratification-typen, så kan du välja att köpa GTA$. Det går att göra via spelets inbyggda butik. Spelet och dess ekonomi har blivit designad och balanserad för att majorieten av spelarna som inte kommer att betala för extra slantar. Det finns ingen paywall eller något som bör störa balansen. Du behöver inte betala riktiga pengar för att få tag i bilar, vapen, kläder eller lyxartiklar i Los Santos."

Men då jag använder mig av riktiga pengar för att köpa GTA$ som jag sedan köper saker för i spelet så har jag ju betalat med riktiga pengar för saker i spelet...

Inaktiv
Skrivet av Verrbatim:
Skrivet av chopper:
Skrivet av kabex:
Skrivet av chopper:

Nopp gillar inte detta.

Varför?

Tycker att microtransaktioner inte är en bra ide överhuvudtaget. Anser att allt ska finnas från början i ett släppt spel sedan kan man patcha in saker i spelet. Är väl för helt färdiga spel där inget ska behövas köpas extra.

Nu tror jag att du syftar på DLC och inte på de mikrotransaktioner som nämns i denna artikel.

Jag tror inte att han läste artikeln, såg väl bara ett tillfälle att spy ur sig något negativt. Inte första gången det händer i kommentarsfältet.

Jag är sjukt taggad inför GTA Online och tycker att deras system för microtransaktioner bara är positivt. Rockstar vet hur man gör.

Inaktiv
Skrivet av Kerrai:

Så som folk gnällde på Deadspace 3 borde det väll flyta ut hit? Eller är Rockstar den heliga gralen som ingen pillar på?

Man behövde inte köpa skit i det spelet heller, MEN man kunde. Samma stuk här.

Men men, internet är fullt av hycklare

Nej, det inte samma sak här. Läs på och identifiera skillnaden.

Medlem

Det enda jag reagerade på är att man inte kan föra över pengar till eller från online delen.

Så min fråga är ju hur man ska tjäna deg i singleplayer delen? För det var väl det jag hade hoppats på, att pengarna man tjänade online även gick att använda i singleplayer.

För har man spelat igenom storymode och inte sparat Assasination uppdragen till sist för att sedan satsa på stockmarket känns det som man är rätt körd till att ha råd med 150 mille fastigheten.

För hur stockmarket fungerar i GTA V verkar det ju finnas rejält skilda åsikter om. Vissa påstår att man ska kunna spränga rivalerna till någon aktie och den ska stiga. Jag lutar till att hålla med om att det inte funkar.
Känns ju väldigt surt att behöva spela om hela storymode bara för att ha råd med alla dessa saker.


signatur

- Wiiga -

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Rakoon:

Är denna artikel ett skämt? Snacka om att vända nyhet snett, värre än aftonbladet.

Va? Vad ser du för vinkeln i texten, förutom att Rockstar har bekräftat mikrotransaktioner. Deras egen förklaring citeras och de relevanta uppgifterna om mikrotransaktionerna gås igenom.


signatur
12
Skriv svar