The Wolf Among Us: Episode 1 – Faith

Medlem

Gillar TWD universumet mycket mer.
Gameplay-mässigt är detta snäppet bättre. Är ganska säker på att TWD 2 kommer att vara mer likt detta spel i gameplayet än TWD 1.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Gav Walking Dead ett ärligt försök till att gilla det. men tröttnade efter 2 kapitel, så tror inte detta spel är något för mig.

Jag är ute efter gameplay mer än story
Som typ Super Mario Bros. på Nintendo 8-bit.
Roligt gameplay, knappt någon story


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av kill455:

Gillar TWD universumet mycket mer.

Svensson-värld med zombies känns väl inte superinspirerande. Tycker Wolf Among Us har ett åt helvete mycket mer intressant universum. Lite sugen på att kika på serietidningarna.

Medlem

Ledsen men GTA V kommer få den titeln.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Har kört igenom episod 1 och ÄLSKAR det här MINST lika mycket som The Walking Dead. Grymt intressant story-idé och sköna karaktärer.
Episoden var lite i kortaste laget dock.

Inaktiv

Förstår inte vad det här är för typ av spel?


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Detta ska alltså kunna slå gtaV för goty?
Hur tänker du där?

Inaktiv
Skrivet av Comkilla:

Detta ska alltså kunna slå gtaV för goty?
Hur tänker du där?

Det är inte svårt att förstå resonemanget. GTA V är ju ett konsolspel!


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Fast GOTY har det ju gått inflation i.

Inaktiv

Älskar ju serien Fable och med tanke på vad Telltale gjorde med The Walking Dead så blir det här ett spel som ska köpas och spelas utan tvekan:)

Medlem

Tack och bock för bra recension!

Den här var helt utanför min radar. Men nu är ordningen återställd och snart blir det köp.

Testpilot

Finns invert mouse nu då? irriterade mig mycket då jag spelade Walking dead att striderna krävde "fel" sätt att sikta.

Medlem

Ska bli kul att spela detta, ser fram emot det. Kul att de valde att göra ett spel på Fables. Ett givet köp!

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Finns invert mouse nu då? irriterade mig mycket då jag spelade Walking dead att striderna krävde "fel" sätt att sikta.

Ja. (Såg någon spela med det)

Medlem

Fantastiska berättelser. Synd bara att spelmekaniken är näst intill obefintlig. Blir att titta på denna "film" på youtube.

Hoppas de släpper sina spel som film också, för sådana som mig som upplever att QTE förstör och distraherar från historien.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av ManchildKart:

Håller det samma standard som episode 1 så kommer The Wolf Among Us förmodligen bli bättre än The Walking Dead (som jag älskade).

Spelar igenom det här:

https://www.youtube.com/embed/g3-EH1utdlQ

Du är en av alla de Youtube:are där ut som har alldeles för lite prenumeranter.


signatur

Gradixio!

Medlem
Skrivet av Teazel:
Skrivet av ManchildKart:

Håller det samma standard som episode 1 så kommer The Wolf Among Us förmodligen bli bättre än The Walking Dead (som jag älskade).

Spelar igenom det här:

https://www.youtube.com/embed/g3-EH1utdlQ

Du är en av alla de Youtube:are där ut som har alldeles för lite prenumeranter.

Tack, det värmer


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Underbart men kort! Walking Dead är ju bra men jag orkar liksom aldrig spela det. Dessutom gillar jag inte karaktärerna lika mycket som alla andra verkar göra.

Medlem

Önskar bara spelet vart mer stabilt en det är. 2 ggr har spelet bara 'slutatat fortsätta' alla karaktärer står bara still, lösning för det är att trycka start, och gå tillbaka till main menu och att starta igen. Ett tillfälle har spelet hängt sig helt.

Hade massvis av liknande problem med walking dead med så.

Medlem

Jag älskade spelet, vanligtvis så stör jag mig lite på att betala 22 euro för en episode, men det var värt det (trots det kanske mindre replay value).

Jag märkte dock efter att spelat The Walking Dead att första gången man lirar det känns det väldgt trevligt med alla val, men när man gör en andra spelningen och märker att samma sak händer fast du bestämde dig för att göra komplett andra val, tar bort magin för mig faktiskt.

Medlem
Skrivet av Moppe:

Jag älskade spelet, vanligtvis så stör jag mig lite på att betala 22 euro för en episode, men det var värt det (trots det kanske mindre replay value).

Du får ju dom kommande också i det priset Icke att glömma.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Moppe:

Jag älskade spelet, vanligtvis så stör jag mig lite på att betala 22 euro för en episode, men det var värt det (trots det kanske mindre replay value).

Du får ju dom kommande också i det priset Icke att glömma.

You sir, just made my day!

Visste faktiskt inte detta, trodde det var 22 euro för varje episode.

Medlem

Nog det vackraste och mest gripande spelet jag spelat sedan Planescape Torment och det säger inte lite.

Medlem

ja ja, bra spel, när kommer ett nytt Tales of Monkey Island

Skribent
Skrivet av skogsvilden:

Nog det vackraste och mest gripande spelet jag spelat sedan Planescape Torment och det säger inte lite.

Satt du också och skrek rakt ut i soffan?


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av skogsvilden:

Nog det vackraste och mest gripande spelet jag spelat sedan Planescape Torment och det säger inte lite.

Satt du också och skrek rakt ut i soffan?

Nästan, jag ylade framför datorn istället!

Skribent
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av skogsvilden:

Nog det vackraste och mest gripande spelet jag spelat sedan Planescape Torment och det säger inte lite.

Satt du också och skrek rakt ut i soffan?

Nästan, jag ylade framför datorn istället!

Jag ville bara slänga kontrollen och gråta. Men var för trött.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av skogsvilden:

Nog det vackraste och mest gripande spelet jag spelat sedan Planescape Torment och det säger inte lite.

Satt du också och skrek rakt ut i soffan?

Nästan, jag ylade framför datorn istället!

Jag ville bara slänga kontrollen och gråta. Men var för trött.

Ja det är nackdelen med spel i episod form, väntan till fortsättningen är olidlig!

Medlem

Gillar detta spel. Helt klart. Men nästa gång väntar jag nog med att köpa tills alla delar är släppta.
Man hinner ju glömma vad första delen handlar om innan det blir dags att spela del 2!

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Gillar detta spel. Helt klart. Men nästa gång väntar jag nog med att köpa tills alla delar är släppta.
Man hinner ju glömma vad första delen handlar om innan det blir dags att spela del 2!

Hinner glömma? Spelade du verkligen det första kapitlet av The Wolf Among Us ?

123
Skriv svar