Robot
Loadout

Blodet sprutar och twerk-danserna duggar tätt i det kanske mest sinnessjuka onlinespelet vi någonsin testat. Häng med på en väldigt rolig, men också ofullständig, resa.

#edge-of-reality, #loadout, #team-fortress-2


Medlem
Loadout

Testade att spela igår. Tyckte faktiskt det var riktigt roligt. Får hoppas de kan göra det till ett e-sport spel i framtiden.

Medlem

Releaseproblem men intressant spel.
Sen vore det roligt med lite mer alldagliga karaktärer istället för 2 biffiga snubbar och en biffig brud x)

Medlem

Pinsamt att du ens kan skriva med
Vännerlistan fungerar inte
Överbelastade servrar

Som negativa delar för recensionen av spelet, speciellt när inte ens de största speltillverkarna lyckas.

Redaktör
Skrivet av Doodle:

Pinsamt att du ens kan skriva med
Vännerlistan fungerar inte
Överbelastade servrar

Som negativa delar för recensionen av spelet, speciellt när inte ens de största speltillverkarna lyckas.

Vadå, upphör det att vara ett problem för att andra spel har samma problem?

Edit: första inlägget - välkommen!


signatur
Lej
Medlem
Skrivet av MrPeters:

Releaseproblem men intressant spel.
Sen vore det roligt med lite mer alldagliga karaktärer istället för 2 biffiga snubbar och en biffig brud x)

Dem försökte nog hålla hitboxarna lika stora.

Medlem

Det är spel som detta som kan bevisa att f2p kan vara en fungerande betalmodell både för företaget och för kunden. Rättvist, helt enkelt.

Dock gillade jag inte spelet något vidare, halvsladdrig kontroll och rörig estetik. Men det är min åsikt, lyckligtvis för utvecklarna verkar det inte vara många som håller med mig.

Medlem

Jag spelade spelet ett tag och det var ganska roligt, Men jag störde mig på att man måste lägga in flera hundra kronor om man vill köpa några set med kläder till gubbarna.

Det finns jättemånga olika kosmetiska kläder MEN alla kostar riktiga pengar och kläderna kostar skitmycket.

Det kanske är fånigt att klaga på kläderna men det är just nu bara 3 karaktärer man kan spela och nästan alla ser precis likadana ut. Man kan bara ta bort håret och skägget om man vill ändra hur man ser ut.. Grymt tråkigt..

Medlem

Det finns inget spel som kan bli nästa TF2.

Endast TF3 kan ersätta TF2.

Även om det är sämre nu än vad det var för ett par år sedan.

Medlem
Skrivet av Lej:
Skrivet av MrPeters:

Releaseproblem men intressant spel.
Sen vore det roligt med lite mer alldagliga karaktärer istället för 2 biffiga snubbar och en biffig brud x)

Dem försökte nog hålla hitboxarna lika stora.

Det tyder på lathet och enformigt gameplay då det inte krävs någon strategi i valet av karaktär.

Inaktiv
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Lej:
Skrivet av MrPeters:

Releaseproblem men intressant spel.
Sen vore det roligt med lite mer alldagliga karaktärer istället för 2 biffiga snubbar och en biffig brud x)

Dem försökte nog hålla hitboxarna lika stora.

Det tyder på lathet och enformigt gameplay då det inte krävs någon strategi i valet av karaktär.

Att lägga till "strategi" i allt är inte nödvändigtvis bra. Jag skulle störa mig enormt om gubbarna hade olika stor hitbox. Typ som när man spelade GoldenEye och det var förbjudet att vara Oddjob för att han var så liten.

Jag antar att du tänker på Team Fortress 2 men jag ser Loadout mer som ett Quake/UT där alla spelar med samma egenskaper och skillnaderna mellan karaktärerna endast är kosmetiska. Loadout är som en blandning TF2 och gamla arenashooters.
Om de hade börjat göra karaktärerna olika hade de varit tvungna att utveckla ett helt klass-system och balansera det så att klasserna kompletterade varandra.

Istället verkar den rollen i Loadout ligga på vapnen där varje spelare måste bygga sina egna vapen och då komplettera varandra med kort och långdistans, splash och helning,

Vapnet är ju också nästan direkt hämtade ifrån Quake/UT:
Kula=Machine Gun
Stråle=Quakes Lightning Gun/ UT:s Pulse Rifle Stråle
Puls=Quakes Plasma Gun/UT:s Pulse Rifle
Sniper=Quakes Rail Gun/UT:s Sniper Rifle

Sen finns helningsståle från TF2 osv.

Tycker spelet är ganska kul för att det är lite nytt och så men alternativen är fortfarande bättre.

edit: glömde Raketkastaren. Och sen verkar de ha inspirerats av Tribes också med hälsomätarna och granaterna.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Jag spelade spelet ett tag och det var ganska roligt, Men jag störde mig på att man måste lägga in flera hundra kronor om man vill köpa några set med kläder till gubbarna.

Det finns jättemånga olika kosmetiska kläder MEN alla kostar riktiga pengar och kläderna kostar skitmycket.

Det kanske är fånigt att klaga på kläderna men det är just nu bara 3 karaktärer man kan spela och nästan alla ser precis likadana ut. Man kan bara ta bort håret och skägget om man vill ändra hur man ser ut.. Grymt tråkigt..

Enligt från vad jag hört så ska man kunna få klädesplagg i paketet man får efter första matchen varje dag. Sen får man ju hoppas att dom fixar så man kan betala med ingame pengar för att kunna köpa kosmetiska saker

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Lej:
Skrivet av MrPeters:

Releaseproblem men intressant spel.
Sen vore det roligt med lite mer alldagliga karaktärer istället för 2 biffiga snubbar och en biffig brud x)

Dem försökte nog hålla hitboxarna lika stora.

Det tyder på lathet och enformigt gameplay då det inte krävs någon strategi i valet av karaktär.

Att lägga till "strategi" i allt är inte nödvändigtvis bra. Jag skulle störa mig enormt om gubbarna hade olika stor hitbox. Typ som när man spelade GoldenEye och det var förbjudet att vara Oddjob för att han var så liten.

Jag antar att du tänker på Team Fortress 2 men jag ser Loadout mer som ett Quake/UT där alla spelar med samma egenskaper och skillnaderna mellan karaktärerna endast är kosmetiska. Loadout är som en blandning TF2 och gamla arenashooters.
Om de hade börjat göra karaktärerna olika hade de varit tvungna att utveckla ett helt klass-system och balansera det så att klasserna kompletterade varandra.

Istället verkar den rollen i Loadout ligga på vapnen där varje spelare måste bygga sina egna vapen och då komplettera varandra med kort och långdistans, splash och helning,

Vapnet är ju också nästan direkt hämtade ifrån Quake/UT:
Kula=Machine Gun
Stråle=Quakes Lightning Gun/ UT:s Pulse Rifle Stråle
Puls=Quakes Plasma Gun/UT:s Pulse Rifle
Sniper=Quakes Rail Gun/UT:s Sniper Rifle

Sen finns helningsståle från TF2 osv.

Tycker spelet är ganska kul för att det är lite nytt och så men alternativen är fortfarande bättre.

Jag syftade mer på att man skulle behövas planera lite mer på hur man ville sin gubbe skulle vara i stil med det där Warner Brothers vars namn jag har glömt
Lägre hp = Högre agility och mindre hitbox.
Högre HP = större hitbox och långsammare.

Medlem

Vid en första titt ser allt utom karaktärsmodellernas olika utryck skit trist ut! Kan inte tänka mig att det kan vara ett roligt spel.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Mycket cred till FZ som tar med releaseproblem till spelets betyg. Det är viktigt att detta uppmärksammas, och om det är grova problem så ska det även spegla i betyget.

Bra recension!

Medlem

Var helt ok i någon timme, dock var det ett par saker som förstörde för mig.

Eldammunitionen är extremt op.
Matchmaking (Jätte kul att spela 4-5min sen vänta 1.5min innan man får spela igen )
Shield som man låser upp. (vem fasen kom på denna ide? Möter du någon med sköld så ligger du i extremt underläge, antingen sköld från början, eller ingen alls.)

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Lej:
Skrivet av MrPeters:

Releaseproblem men intressant spel.
Sen vore det roligt med lite mer alldagliga karaktärer istället för 2 biffiga snubbar och en biffig brud x)

Dem försökte nog hålla hitboxarna lika stora.

Det tyder på lathet och enformigt gameplay då det inte krävs någon strategi i valet av karaktär.

Att lägga till "strategi" i allt är inte nödvändigtvis bra. Jag skulle störa mig enormt om gubbarna hade olika stor hitbox. Typ som när man spelade GoldenEye och det var förbjudet att vara Oddjob för att han var så liten.

Jag antar att du tänker på Team Fortress 2 men jag ser Loadout mer som ett Quake/UT där alla spelar med samma egenskaper och skillnaderna mellan karaktärerna endast är kosmetiska. Loadout är som en blandning TF2 och gamla arenashooters.
Om de hade börjat göra karaktärerna olika hade de varit tvungna att utveckla ett helt klass-system och balansera det så att klasserna kompletterade varandra.

Istället verkar den rollen i Loadout ligga på vapnen där varje spelare måste bygga sina egna vapen och då komplettera varandra med kort och långdistans, splash och helning,

Vapnet är ju också nästan direkt hämtade ifrån Quake/UT:
Kula=Machine Gun
Stråle=Quakes Lightning Gun/ UT:s Pulse Rifle Stråle
Puls=Quakes Plasma Gun/UT:s Pulse Rifle
Sniper=Quakes Rail Gun/UT:s Sniper Rifle

Sen finns helningsståle från TF2 osv.

Tycker spelet är ganska kul för att det är lite nytt och så men alternativen är fortfarande bättre.

Jag syftade mer på att man skulle behövas planera lite mer på hur man ville sin gubbe skulle vara i stil med det där Warner Brothers vars namn jag har glömt
Lägre hp = Högre agility och mindre hitbox.
Högre HP = större hitbox och långsammare.

Tycker dock att sånt bara förstör, känns mest som en onödig gimmick. Men det är bara vad jag tycker, säger inte att det nödvändigtvis är dåligt.

Medlem

"över tid kan det mycket väl utvecklas och förfinas till att bli nästa Team Fortress 2."

Ingen chans i världen.

Loadout är ok, och på ytan kan dom verka lika varandra på flera sätt. Men där tar det stop.

Det är ungefär som att påstå att X mmo kommer bli nästa WoW.

Medlem

Jag skrattade nästan fram tårar när jag browsade igenom kläder och taunts. Spelet är dessutom riktigt kul, så jag ska försöka ta mig lite tid att spela mer, ifall BF och HearthStone tillåter!

Medlem
Skrivet av toast:

Vid en första titt ser allt utom karaktärsmodellernas olika utryck skit trist ut! Kan inte tänka mig att det kan vara ett roligt spel.

Kanske inte din typ av spel, men det känns ju som att vapencustomization är A och O i det här spelet, så det är ju inte direkt "bara" en shooter med roliga karaktärer. Ser ju ut som man kan skräddarsy i stort sett vilket vapen som helst efter eget tycke. Inget jag sett tidigare iallafall.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av toast:

Vid en första titt ser allt utom karaktärsmodellernas olika utryck skit trist ut! Kan inte tänka mig att det kan vara ett roligt spel.

Kanske inte din typ av spel, men det känns ju som att vapencustomization är A och O i det här spelet, så det är ju inte direkt "bara" en shooter med roliga karaktärer. Ser ju ut som man kan skräddarsy i stort sett vilket vapen som helst efter eget tycke. Inget jag sett tidigare iallafall.

Mja egentligen så är det inte så värst mycket.
Du kan bygga en Karbin, välja kolv och sikte, och ammunitions typ (Vanlig, Elektrisk, Eld, Helande)
Göra om den till en SMG, Shotgun eller sniper.
Sen kan du bygga samma sak fast kulorna har travel time och skadar med.
Sen kan du bygga samma sak fast det är en stråle istället för kulor.
Sen kan du bygga en rocketlauncher och bestämma ifall du vill ha 1, 2 ,3 ,4 eller 5 skott i magasinet.

Kort och gott finns det 1-2 vapen i varje kategori, och de du kan ändra på dessa är sikte och ammunition.

Spel som BF och Cod har ju bra mer "customization".

Medlem

Bilderna påminde om Borderlands.....går det jämföra dem

Medlem

Servrar överbelastade? Jag har försökt spela och det är 3-5 minuter kö och så är det max 4 pers i en server med en stor karta.

k3m
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Doodle:

Pinsamt att du ens kan skriva med
Vännerlistan fungerar inte
Överbelastade servrar

Som negativa delar för recensionen av spelet, speciellt när inte ens de största speltillverkarna lyckas.

Vadå, upphör det att vara ett problem för att andra spel har samma problem?

Edit: första inlägget - välkommen!

det är just det som är poängen. varför slipper AAA titlar igenom som dras med samma problem!?

Medlem

"Stöd för tävlingsspelande saknas"

Känns ju inte riktigt som att det är syftet med ett sånt här spel. Om något, så är det här motsattsen. Ha kul, ta inte spelandet för seriöst. Det är så jag uppfattat spelet iaf.

Medlem
Skrivet av Keza:

"Stöd för tävlingsspelande saknas"

Känns ju inte riktigt som att det är syftet med ett sånt här spel. Om något, så är det här motsattsen. Ha kul, ta inte spelandet för seriöst. Det är så jag uppfattat spelet iaf.

Tror han syftar på att det finns "competitive mode" man ska kunna trycka på o söka match, men den knappen är utgråad o funkar ej, tillsammans med ett annat läge "anpassat spel" som också är utgråad.

För övrigt tycker jag att det var ett OK spel, inte mer. Hade önskat att man hade mer airacceleration likt quake, och sån någon nämde tidigare så har du ett hyfsat övertag om du lägger till en slant när du börjar spela.

Skribent
Skrivet av alleycat:

Tror han syftar på att det finns "competitive mode" man ska kunna trycka på o söka match, men den knappen är utgråad o funkar ej, tillsammans med ett annat läge "anpassat spel" som också är utgråad.

Ja precis. Det är alltså planerat för tävlingsspelande och någon form av rankning, men vi vet inte när det dyker upp. Spelet fungerar fortfarande väldigt bra för att hoppa i nån timme ibland och kötta, men jag tror även att det lämpar sig väldigt väl för mer strukturerade former.

Som jämförelse löser #Team Fortress 2 detta genom att tillåta dedikerade servrar där spelarna själva kan ställa in statistik och regler.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Räckte med att kolla typ 10 sekunder. "who´s face am I gonna sit on next"....osv.
Visst, jag kanske är humorbefriad, men detta känns ju som en sån där Amerikansk film som verkligen inte blir mer än tramsig köns och äckelhumor.....nä, känns som skit i mina ögon.

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Räckte med att kolla typ 10 sekunder. "who´s face am I gonna sit on next"....osv.
Visst, jag kanske är humorbefriad, men detta känns ju som en sån där Amerikansk film som verkligen inte blir mer än tramsig köns och äckelhumor.....nä, känns som skit i mina ögon.

Man kanske inte ska döma spelet efter spelarnas kommentarer i trailern?

Inaktiv

när folk tryckt på dansknappen några gånger och tröttnat går dom vidare till nästa spel

12
Skriv svar