Infamous: Second Son

Redaktör
Skrivet av whoo:

Jag säger varken bu eller bä om fz's eller den jag nu postar, men detta visar på hur frustrerande subjektiviteten i recensioner kan vara som läsare (alternativt att nu femtioelva personer säger att canadianrecensionen är köpt)

Fz:
Infamous: Second Son är helt enkelt ett underhållande tidsfördriv som ger en timtal av ursäkter att leka med PS4, men kommer knappast att fastna på genrekartan som en milstolpe.

http://canadianonlinegamers.com/review/infamous-second-son-ps...

I truly can’t say enough good things about inFAMOUS: Second Son. A winning combination of great gameplay, challenging combat, solid acting, gorgeous visuals and more makes it one of the PlayStation 4’s absolute must own titles.

Så okej, ena säger att set är ett mediokert spel som inte fastnar på kartan medans nästa säger att det är en 100% fullträff som är must have Spelade ni samma spel ?

Vi säger inte att det är "mediokert" (slätstruket, fesljummet, halvdant), en trea i betyg betyder att spelet är bra, om än inte fantastiskt. Vi och den där sajten är på samma planhalva, även om de plockar fram rätt många fler lovord.

Att folk tycker olika är snarast ett sundhetstecken - spelrecensioner är tyckande, man kan inte testa ett spel utifrån fastställda parametrar och räkna fram ett resultat. Läs många recensioner och gå efter de du tycker stämmer bäst överens med din personliga smak.


signatur
Medlem

Kommer köpa spelet anyway, orka gå efter en recensent. Sin egna bedömning är det viktiga, njuter du av ett spel då skiter du i vad alla andra tycker..

Vem lyssnar på när Aftonbladet recenserar spel nowadays..

Folk som lyssnar på vad spel har för betyg köper la ett spel om året, i stil av Assassins creed!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Skrivet av RobbinC:

Kommer köpa spelet anyway, orka gå efter en recensent. Sin egna bedömning är det viktiga, njuter du av ett spel då skiter du i vad alla andra tycker..

Vem lyssnar på när Aftonbladet recenserar spel nowadays..

Folk som lyssnar på vad spel har för betyg köper la ett spel om året, i stil av Assassins creed!

I hear ya! Går ofta på fler recensioner och ibland inga alls. Köpte förövrigt senaste assassins creed och sen dess har de legat på hyllan.

Hmm.. första "exclusiva/riktiga" next Gen spelet. Men Titanfall är tydligen ett bättre köp än detta alltså.. hmm
(Ser ingen Second Son sponsring utav FZ sidan dock.. aha!)


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Hehe... Ja, jag har sett rätt många engelska kommentarer när folk skriver att de skippar spelet för att de inte kan identifiera sig med en "teenage-douchebag".


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

För oss grafik nördar då? Hur står sig detta mot Killzone tex.?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

För oss grafik nördar då? Hur står sig detta mot Killzone tex.?

får vi nog vänta tills The Division kommer hahaha


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Att checka betygen duger nog inte till mycket mer än att då just se om betyget är så lågt att det kanske inte är värt att läsa på om spelet, eller att man definitivt ska göra det -- inte ge dig en riktlinje efter vad som är värt att köpa, utan snarare kolla upp mer konkret, exempelvis genom att läsa texten.

Medlem

Skribenten verkar inte vidare förtjust i spelgenren:

Skrivet av Victor Leijonhufvud:

"Sidouppdrag i sandlådespel har väl sällan imponerat med sitt underhållningsvärde"
"Generisk sanlådestruktur"
"generiskt sandlådespel"

Svag recension, man kunde åtminstone begära att skribenten gillar spelgenren, annars blir hela recensionen tyvärr irrelevant. Jag tror att många som läser en recension är folk som är intresserade av spelet och spelgenren i sig, man vill att en likasinnad gamer ska recensera spelet.

Man kan dessutom lätt skriva liknande saker om FPS, som sett mer eller mindre likadana ut i närmare ett årtionde. Och detta är då bara min åsikt förstås, genren är ju populär ännu.
Slutkläm; kritik mot en spelgenre bör inte föras fram i en spelrecension.


signatur

yolo

Medlem

Färdig med spelet nu.

Tyckte det var bra handling i spelet. En röd tråd man följde genom hela spelet och som passade in i storyn.

Det dåliga med spelet var att det var för enformigt och för kort. Alla uppdrag vid sidan om storyn var samma sak rakt igenom hela vägen.

Det som imponerar mest är grafiken. Helt otroligt att man kan göra så snyggt spel på en PS4. Ser verkligen fram emot vad man kan göra om 2-3 år.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Färdig med spelet nu.

Tyckte det var bra handling i spelet. En röd tråd man följde genom hela spelet och som passade in i storyn.

Det dåliga med spelet var att det var för enformigt och för kort. Alla uppdrag vid sidan om storyn var samma sak rakt igenom hela vägen.

Det som imponerar mest är grafiken. Helt otroligt att man kan göra så snyggt spel på en PS4. Ser verkligen fram emot vad man kan göra om 2-3 år.

Jag håller med om att storyn faktiskt var ganska hygglig, och kul. Röst- (och ansikts-) skådisarna var väldigt bra. Uppenbarligen är grafiken huvudattraktionen, men Fz gav spelet hårdare kritik än det förtjänar. Det är en kul upplevelse, tyvärr lite kort, men aldrig tråkig. Rekommenderas om man har en PS4!

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:

Färdig med spelet nu.

Tyckte det var bra handling i spelet. En röd tråd man följde genom hela spelet och som passade in i storyn.

Det dåliga med spelet var att det var för enformigt och för kort. Alla uppdrag vid sidan om storyn var samma sak rakt igenom hela vägen.

Ja, ungefär som 1an och 2an..

Jag tycker det är ett riktigt bra spel. Rekommenderas!

Medlem

Spelat det över helgen, snyggt och välgjort. Rent innehållsmässigt är det ungefär som föregångarna, lite IQ brödrost och ganska repetitivt, dock helt ok tidsfördriv enligt mig.

k3m
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av The Gamer:

3av5 är inte det ett relativt så dåligt betyg för en trippel A titel? Ja, ja enligt FZ:s betyg så är det ett bra köp iaf, men ingenting som man egentligen behöver ha. Frågan är om man ska köpa det här spelet eller inte?

The next generation - titlarna The Division och Watch Dogs kanske är bättre och mer värda att köpa när de släpps.

Hur stort ett spel är ska inte ha nån påverkan på betyget. Det ska spegla kvalién, inget annat.

Nej! Betyget speglar skribentens upplevelse.

Medlem
Skrivet av Jelen:
Skrivet av marcus8958:

Färdig med spelet nu.

Tyckte det var bra handling i spelet. En röd tråd man följde genom hela spelet och som passade in i storyn.

Det dåliga med spelet var att det var för enformigt och för kort. Alla uppdrag vid sidan om storyn var samma sak rakt igenom hela vägen.

Det som imponerar mest är grafiken. Helt otroligt att man kan göra så snyggt spel på en PS4. Ser verkligen fram emot vad man kan göra om 2-3 år.

Jag håller med om att storyn faktiskt var ganska hygglig, och kul. Röst- (och ansikts-) skådisarna var väldigt bra. Uppenbarligen är grafiken huvudattraktionen, men Fz gav spelet hårdare kritik än det förtjänar. Det är en kul upplevelse, tyvärr lite kort, men aldrig tråkig. Rekommenderas om man har en PS4!

Om dom förlängt storyn så man fick lära känna karaktärerna lite mer och kört på med lite GTA V stil på det hela så hade det varit mycket roligare.
När Delsin fick veta personer bakgrunder tyckte jag det var riktigt bra, för då fick man en inblick i personernas personlighet och varför dom är och gör som dom gör.

Samt göra lite mer variation i uppdragen så inte alla går ut på döda X antal fiender i ett område.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/artic...

När tro ni Fz.se sjunker till samma sjuka nivå som aftonblaskan?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/artic...

När tro ni Fz.se sjunker till samma sjuka nivå som aftonblaskan?

Är lite sen till den här nyheten men vad ska man säga .. Mitt spelhjärta blöder. Vilka jävla spelmördare på aftonbladet. Hoppas de får sina ligg iaf nu. Förbannade vita riddare som skriver i spelmedia nu, jag mår illa.

12
Skriv svar