FTL: Faster Than Light

Robot
FTL: Faster Than Light

Den taktiska indiehiten FTL: Faster Than Light låter Ipad-ägare dö i rymdens vakuum. Advanced edition bjuder på mer av allt och förvandlar tragisk bortgång till nagelbitande underhållning.

#2k-games-shanghai, #ftl-faster-than-light


Medlem
FTL: Faster Than Light

Hade jag haft en iPad hade jag gärna köpt spelet en gång till men jag får väl nöja mig med att plöja igenom rymden på datorn.

Inaktiv

PC versionen är hur ägig som helst iaf.

Svårt, orättvist och alldeles alldeles underbart.
Bara soundtracket är värt pengarna.

Moderator | Testpilot

Älskar spelet men har inte lyckats klara ut det en endaste gång, samt bara låst upp några enkla små skepp.

One Day...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har inte gett mig i kast med nya versionen av spelet än, men originalet är ju grymt. Hoppas detta förlänger livet på spelet en del. Skulle också vilja ha ett mellanting när det kommer till svårighetsgrad. Tycker normal är för svårt och easy för lätt. Vad göra?

Om ni vill ha andra skepp snabbt så hjälp mycket personer som behöver hjälp samt om ni kommer förbi en affär som har teleporter så köp det så kan ni ta över deras skepp : )

Medlem

Letade rätt på mina inloggningsuppgifter bara för att kunna kommentera för första ggn på länge.

För det första är detta spel klart värt en 5a. (speciellt nu med expansionen)
Spelet lovar dig en micro-management utmaning i en sci-fi värld, och det levererar totalt.
(för alla som gillar star trek, star wars, star gate, eller vilka andra rymdskeppsrelaterade serier, så kommer ni känna igen så mycket!)
Förutom det har du fantastiskt ljud, inga buggar som påverkar eller syns, en svårighetsgrad (hard) som ingen kommer bemästra eftersom slumpgeneratorn kan göra den bästa spelare till en förlorare.
Och så många uppdrag/olika sätt att spela på/achivements att det tar sjukt lång tid att ha "gjort allt".

Personligen klarade jag spelet på normal för några dagar sen med Lanius Cruisern.
(Jag hade max crew, max vapen, inga drones, 1 mindcontrol, 1 hacking, 3 shield, nästan max engines, ingen stealth)

Nu lirar jag lite easy mode för att låsa upp nya skepp och hitta de nya uppdragen, och snart ska ja försöka bemästra Hard.
Jag har testat hard mode 1 gång. Jag dog i första sektorn efter bara några hopp mellan planeterna.

Spelet är ett givet köp, det är utan tvekan uppe bland de bästa spelen genom tiderna (i sin nisch).
Räknar det bland spel som: Heroes of might and magic 3, counter-strike, worms 2/armageddon/wwp, WoW, starcraft 1/2, Diablo2LoD, Dota2, Portal 1/2, Quake3, HalfLife 1/2, RedAlert 1/2, SimCity2000, Rollercoastertychoon1, DragonAgeOrigins, Tetris, GameDevTychoon, och säkert många fler toppenspel jag glömt att jag älskar.

Inaktiv

Riktigt bra spel. Köp - oavsett plattform. Tycker det är samma känsla som i Dark Souls (fast det är helt olika spel). Man ger sig ut i det okända på darriga ben. Få spel kan fånga det där som dessa spel har. Kan inte beskriva det bättre.

Medlem
Skrivet av Aresz:

PC versionen är hur ägig som helst iaf.

Svårt, orättvist och alldeles alldeles underbart.
Bara soundtracket är värt pengarna.

haha! jävla nörd!

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

Om ni vill ha andra skepp snabbt så hjälp mycket personer som behöver hjälp samt om ni kommer förbi en affär som har teleporter så köp det så kan ni ta över deras skepp : )

1, va? du måste göra vissa saker för att låsa upp skepp, hur man gör detta finns på skepp sidan när man startar. det är inte hemligt och att enbart hjälpa folk är ett snabbt sätt att dö på också.

2, ta över skeppet? du vinner på att döda gubbarna på ett skepp utan att ta sönder det, men du kan ta ut dom utan att hoppa över till skeppet för samma resultat, eller igen "va?"

Medlem

Har spenderat grymt många timmar på detta spel. Speciellt nu när expansion kom (Gratis!) blev det ett gäng timmar till Ett av mina bättre köp och jag köpte det förra sommaren på rea dessutom! Var klart värt mera!

Försökte säkerligen 20ggr att klara spelet med Stealth Skeppet och det gick tillslut Grymt roligt!

Medlem

Håller med de flesta inläggen ovan, det här spelet är något av det bästa som jag har spelat på PC.

Medlem

Satt en hel natt när spelet först kom ut.. Helt plötsligt var det morgon.

phi
Medlem

Köpt till paddan. Blir ingen sömn i natt, det får jag ta igen i helgen.

Medlem

Så grymt bra spel, har spelat så många timmar och upptäcker hela tiden nya saker trots det enka upplägget..

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Älskar spelet men har inte lyckats klara ut det en endaste gång, samt bara låst upp några enkla små skepp.

One Day...

this


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Inaktiv
Skrivet av Creep:
Skrivet av Aresz:

PC versionen är hur ägig som helst iaf.

Svårt, orättvist och alldeles alldeles underbart.
Bara soundtracket är värt pengarna.

haha! jävla nörd!

Så spring o köp!

Medlem

Har det på mina 2 Steam-konton. Får bli på ipadden också


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Fast ibland är spelet inte är kul, ibland blir man bara frustrerad och arg! Kämpar hårt för att bara klara det på easy.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

1
Skriv svar