Wolfenstein: The New Order

Medlem

Njuter av spelet fullt ut! En liten bonus för mig är att jag kan ta del av det som skrivs och sägs på polska

Medlem
Skrivet av Zpartan:

en klar 4a oavsett vad FZ tycker, klart bästa WFS på mkt länge, roligt att man behållit delar från första spelet.

Är inne på +25 timmar nu, och då har jag inte löst alla pusselproblem som finns i spelet

Jag klarade ut spelet på 7 timmar på svåraste svårighetsgraden. Vad har du gjort som tagit sådan tid?

Hyfsad recension för övrigt. Jag hade dock gett det 2/5 pga hur enkelt allting känns. Är ju ingen utmaning överhuvudtaget.

Nu är jag för övrigt trött på att slakta nazister.

När ska man få slakta commies i ett spel egentligen?

Medlem

Läste någon kommentar från en kodare på machine games som tycker det skulle vara skitkul att göra någon tolkning av enemy territory. Det tycker jag låter asbra också

Medlem

Detta ska plockas upp på någon steamrea i framtiden. Alltid bra att ha ett ospelat fps till godo när man får lust att lägga ner alla avancerade spel och bara skjuta saker. Att det sedan råkar vara nazister som får äta bly gör ju inte saken värre.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

När ska man få slakta commies i ett spel egentligen?

Company of Heroes 2 eller Project IGI (gammalt men väldigt bra )


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Skelögd:

När ska man få slakta commies i ett spel egentligen?

Company of Heroes 2 eller Project IGI (gammalt men väldigt bra )

Jepp, menade så klart i liknande spel som Wolfenstein.

Medlem

Kräver spelet Steam?

Medlem
Skrivet av Skelögd:

När ska man få slakta commies i ett spel egentligen?

Homefront?

Medlem

Shit vad jag stör mig på formuleringen: "och hans historia är en av många som ska banka in hur ondskefull den tyska nationen och dess ledare är. Jättejättedumma, om det var någon som trodde någon annat.". Jag förstår verkligen inte vad författaren vill ha sagt?! Det låter som att han ironiserar sig över nazismens ondska.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Moortis:

Shit vad jag stör mig på formuleringen: "och hans historia är en av många som ska banka in hur ondskefull den tyska nationen och dess ledare är. Jättejättedumma, om det var någon som trodde någon annat.". Jag förstår verkligen inte vad författaren vill ha sagt?! Det låter som att han ironiserar sig över nazismens ondska.

Mer att det ibland blir något tjatigt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Paddington:

Det här verkar bra nog helt klart. Och jag må anta att du med "varva" menar att du spelat igenom spelet två gånger?

Inte så enkelt som folk tror

Så använde man inte uttrycket när jag växte upp. Varva = klara spelet. Däremot finns det två parallella historiespår jag ska utforska, ganska tidigt i spelet gör man ett val som påverkar vilka karaktärer som hänger med genom spelet. En genomspelning tog cirka 11-12 timmar.

Hade Calle för tio år sedan gett det samma betyg också? Bara undrar om inte gamla farbror(pappa) Calle kanske lämnat målgruppen

Är förövrigt det första FPS sedan Crysis 2 som verkar lockande (super-rollspelsnörd) och efter att ha sett TB:s första intrycks-video så verkar det fantastiskt!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Moortis:

Shit vad jag stör mig på formuleringen: "och hans historia är en av många som ska banka in hur ondskefull den tyska nationen och dess ledare är. Jättejättedumma, om det var någon som trodde någon annat.". Jag förstår verkligen inte vad författaren vill ha sagt?! Det låter som att han ironiserar sig över nazismens ondska.

Mer att det ibland blir något tjatigt.

Smaken är som baken antar jag. Själv gillar jag inte äpplen så jag skiter i att äta dem, skriver inte recensioner om dem heller..

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Moortis:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Moortis:

Shit vad jag stör mig på formuleringen: "och hans historia är en av många som ska banka in hur ondskefull den tyska nationen och dess ledare är. Jättejättedumma, om det var någon som trodde någon annat.". Jag förstår verkligen inte vad författaren vill ha sagt?! Det låter som att han ironiserar sig över nazismens ondska.

Mer att det ibland blir något tjatigt.

Smaken är som baken antar jag. Själv gillar jag inte äpplen så jag skiter i att äta dem, skriver inte recensioner om dem heller..

Nu hänger jag inte med alls Jag menar ju att det ett par för många ostiga "så här dumma är nazisterna"-historier. Budskapet har liksom redan levererats. Demoniseringen av antagonisten det vill säga.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Paddington:

Det här verkar bra nog helt klart. Och jag må anta att du med "varva" menar att du spelat igenom spelet två gånger?

Inte så enkelt som folk tror

Så använde man inte uttrycket när jag växte upp. Varva = klara spelet. Däremot finns det två parallella historiespår jag ska utforska, ganska tidigt i spelet gör man ett val som påverkar vilka karaktärer som hänger med genom spelet. En genomspelning tog cirka 11-12 timmar.

Hade Calle för tio år sedan gett det samma betyg också? Bara undrar om inte gamla farbror(pappa) Calle kanske lämnat målgruppen

Är förövrigt det första FPS sedan Crysis 2 som verkar lockande (super-rollspelsnörd) och efter att ha sett TB:s första intrycks-video så verkar det fantastiskt!

Jag skriver ju att det på många ställen är precis ett sånt actionspel jag längtat eftet, och att hagelbrakaren verkligen dunkar som den ska. Farbror Calle kanske är något mer luttrad efter 10+ år spelskrivande


signatur
Medlem

Lathet från MachineGames sida att inte inkludera ett multiplayerläge. Känns inte som världens krångligaste spel att fixa det till..

Medlem
Skrivet av kebbe:

Lathet från MachineGames sida att inte inkludera ett multiplayerläge. Känns inte som världens krångligaste spel att fixa det till..

Jag är oerhört tacksam att det finns utvecklare som vågar satsa på single player. Va fan, ni som vill spela mulitplayer har ju HUR MÅNGA SPEL SOM HELST att välja mellan, men en bra first person shooter med en kampanj som är mer än fyra timmar lång, hur ofta kommer det ett sånt spel? En gång vart tredje år? Vart femte?

Jag är så in i helvete trött på att spel efter spel bara görs för att de skall tjäna pengar på multiplayer-DLC, map packs, weapon packs, costume packs, dog packs och allt vad det är.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av kebbe:

Lathet från MachineGames sida att inte inkludera ett multiplayerläge. Känns inte som världens krångligaste spel att fixa det till..

Jag är oerhört tacksam att det finns utvecklare som vågar satsa på single player. Va fan, ni som vill spela mulitplayer har ju HUR MÅNGA SPEL SOM HELST att välja mellan, men en bra first person shooter med en kampanj som är mer än fyra timmar lång, hur ofta kommer det ett sånt spel? En gång vart tredje år? Vart femte?

Jag är så in i helvete trött på att spel efter spel bara görs för att de skall tjäna pengar på multiplayer-DLC, map packs, weapon packs, costume packs, dog packs och allt vad det är.

Amen broder.

Medlem

köp om du gillar fps jag skulle säga 80-85/100, lite beroende på hur torsk man är i wolfenstein


signatur

//monster

Medlem

detta spelet gillades skarpt och mycket!

Medlem

- Jag håller delvis med recensionen.
Gillade inte konsol-känslan i spelandet. Trycka på tangenter för att se filmer!?
Känner inte att det är Jag som spelar. Jag bara mest tittar på.
Ångrar nu köpet redan efter bara 36 minuter.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av returpack:

Kräver spelet Steam?

- Ja.


signatur

autograph

Medlem

Ingen multiplayer?

Skandal!

Medlem
Skrivet av Mas0ne:

Ingen multiplayer?

Skandal!

I ett Wolfenstein - Ja.

Medlem

- Att komma på hur man trycker på tangenterna för att hoppa ut från det ena flygplanet till vingen på det andra tog mig ca 10 minuter.
Snacka om att spela på "räls". Det här kändes inget kul att spela!
Men jag är säkert bara dålig!? 8)


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av kebbe:

Lathet från MachineGames sida att inte inkludera ett multiplayerläge. Känns inte som världens krångligaste spel att fixa det till..

Jag är oerhört tacksam att det finns utvecklare som vågar satsa på single player. Va fan, ni som vill spela mulitplayer har ju HUR MÅNGA SPEL SOM HELST att välja mellan, men en bra first person shooter med en kampanj som är mer än fyra timmar lång, hur ofta kommer det ett sånt spel? En gång vart tredje år? Vart femte?

Jag är så in i helvete trött på att spel efter spel bara görs för att de skall tjäna pengar på multiplayer-DLC, map packs, weapon packs, costume packs, dog packs och allt vad det är.

Bioshock Infinite, Metro 2033, dishonored, Far Cry 3,Stalker. Det är ett par på rak arm, varav många kommit senaste året.

Jag håller med dig på det stora hela men under 2000-talet har wolfenstein varit större på mp-fronten än tvärtom, även om jag älskade kampanjen i RTCW. För min del är jag jättenöjd över en wolfenstein sp-kampanj som är bättre än senaste och över huvud taget av ett fps som går tillbaka lite till gamla tänket, men jag har nog aldrig haft så skoj i MP som med enemy territory och längtar fortfarande efter en värdig uppföljare...

MEG
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av MEG:

Hoppades att det skulle bli en 4-5poängare, får kolla in några fler recensioner och se om de stämmer någorlunda överens.

Ser att det fått ganska många höga betyg, men de som ger något lägre klagar på samma saker som jag.

Har nu läst några fler recensioner och kollat på lite gameplay, detta spel är nog inte min kopp av te, jag är nog lite för krävande


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Return to castle wolfenstein var och är nog ett av dem spelen jag gillade mest. Har inte hunnit spela det här än men som det verkar så är fortfarande rtcw bättre. Treyarch eller rättare sagt Grey matten entertainment visste hur man gjorde spel.

Medlem

"Släng in en omotiverad sexscen (lugn, det finns en motiverad också) och b-filmsstämpeln hägrar, endast kontrad av några mästerliga sekvenser, som den tågscen vi fått se på förhand."

Efter att ha kört igenom det och är inne på andra rundan måste jag säga att denna kommentaren känns rätt fel. För mig var den välkommen, då det är en tid då alla går på tå, drar sig undan och inte ger sig tid att känna. För mig var sexet ett sätt för de båda karaktärerna att låta sig leva och känna närhet för en stund, trots att de nyss träffats.

Edit: Jag njöt till fullo av spelet för övrigt, en klar 4 av 5 i min bok.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Finns något jag stör mig på och det är hur korkad AIn är.

Det är många tillfällen jag känt att japp nu ser du mig och så går AIn förbi och lotsas att det regnar.

Finns många ställen där du kan stå och skjuta och AIn tror att den är bakom skydd så den står kvar tills du dödat den.

Tråkigt, i stort sett alla robotar du kommer möta lider av detta problem så det är inte direkt svårt att klara spelet även fast det är på den svåraste svårighetsgraden.

Kul spel för övrigt, jag gillar det!! Synd att kampanjen var så kort bara.

12 timmar ungefär på svåraste. Hade velat ha 25 timmar som jag hörde rykten om.

Medlem

Beror inte det lite på vem som spelar det?

jag är ökänd för att sega igenom sp så jag lär nog komma upp i 30-40 om jag skulle spela det


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

123
Skriv svar